Revolucija evolucije so pri Audiju poimenovali oblikovne spremembe pri četrti generaciji modela A3. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Revolucija evolucije so pri Audiju poimenovali oblikovne spremembe pri četrti generaciji modela A3. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Audi A3 sportback zaokrožuje generalno prenovo spodnjega srednjega razreda Volkswagnove skupine. Novinec na videz ne zganja revolucije, pa čeprav je sprememb ogromno.

V premijskem razredu radikalne spremembe niso tako zelo zaželene, kar potrjuje prav novi audi A3. Novi je daljši (limuzina je od sportbacka daljša še za dodatnih 15 centimetrov) in širši od predhodnika, medosna razdalja pa je ostala enaka, motorni pokrov je položnejši, nova maska s stranskima vstopnikoma za zrak prinaša nekoliko bolj dinamični nastop, zadaj pa izstopa difuzor, ki skriva izpušne cevi.

Pozornost na detajlih

Žarometi so lahko LED-matrični z integriranimi LED-dnevnimi lučmi, ki so v osnovnih različicah (base) horizontalne, v bolj športnih (S-line) pa tudi vertikalne. Na strehi so prtljažni nosilci le za doplačilo, posebnost je tudi ta, da je satenasta maska, ki je bila prej rezervirana za športne izvedenke, zdaj na voljo že serijsko.

V notranjosti sta največji novosti dva digitalna zaslona, je pa zanimivo, da je A3 v nasprotju z golfom, octavio in leonom ohranil fizične tipke za nastavljanje klimatske naprave, osrednji zaslon pa je zdaj tudi del armaturne plošče in tako ni več dvignjen nadnjo kot pri predhodniku. Sedi se še nižje, a avto ni višji, le prostora za glavo je zdaj več. V prtljažniku je za 380 litrov prostora, oziroma 425 pri limuzini.

Enako opremljen in motoriziran A3 je za okoli 25 odstotkov dražji od sorodnega VW golfa z bencinskim motorjem. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Enako opremljen in motoriziran A3 je za okoli 25 odstotkov dražji od sorodnega VW golfa z bencinskim motorjem. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Na voljo so vsi asistenčni in info-zabavni sistemi, ki jih ponuja skupina, audi A3 pa je dobil tudi izboljšan uporabniški vmesnik. Komunikacijski vmesnik car-to-X poveže avto z okoliško infrastrukturo in vozili v okolici, voznika pa med drugim obvešča tudi o vzorcu semaforjev, ki se jim lahko prilagodi. Ob izstopanju iz avtomobila z zvokom potnike opozarja na nevarnost od zadaj ‒ radarja v zadnjem odbijaču namreč merita motoriste in vozila že na 70 metrov razdalje, voznik pa informacije o vožnji prvič v kompaktnem razredu pri Audiju dobiva na projekcijskem zaslonu na vetrobranskem steklu.

Določene motorne izvedenke bodo na voljo tudi z znanim Audijevim štirikolesnim pogonom quattro. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Določene motorne izvedenke bodo na voljo tudi z znanim Audijevim štirikolesnim pogonom quattro. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Plin, bencin, dizel in elektrika

Novi A3 je na voljo z bencinskim in dizelskim pogonom, tudi plinsko različico in dve izvedenki priključnega hibrida, ki zmoreta brez emisij premagati razdaljo do 60 kilometrov, kar Audijevega "kompaktneža" naredi uporabnejšega tudi za tiste, ki se vsakodnevno vozijo v Ljubljano in nazaj v službo in bi se radi vozili brez emisij.

Vstopna različica novega A3 je na voljo za 25.400 evrov, no tista, ki že ima samodejni menjalnik in vse nujne asistenčne sisteme, pa nosi ceno dobrih 36 tisočakov (36.235). Audi do konca septembra nudi še dodaten popust 2.600 evrov. A3 bo na voljo tudi v limuzinski izvedbi, ki je dražja za približno 1000 evrov.