Pod motornim pokrovom boste zaman iskali dizelski motor, za zdaj Japonci stavijo le na bencinskega. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pod motornim pokrovom boste zaman iskali dizelski motor, za zdaj Japonci stavijo le na bencinskega. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

A še predno začnemo z detajlno predstavitvijo novega juka, je treba omeniti nekaj zgodovinskih dejstev. Malo ljudi namreč ve, da je za oblikovno revolucijo oziroma priljubljenost križancev zaslužen tudi Nissan.

Daljnega leta 2006 so namreč avtomobilski svet predramil z modelom qashqai. Čeprav takrat ni znal nihče natančno razložiti, zakaj, je bil avto pazite, ne mesece, ampak leta popolnoma razprodan. Qashqaia bi lahko celo označili za enega glavnih krivcev, da se je začel razcvet zdaj najbolj priljubljenega razreda kompaktnih križancev.

Nissan juke: še vedno odštekan?

Drzna oblika predhodnika recept za uspeh

Ampak pred nami je bil juke in ne qashqai. Pri Nissanu skoraj zagotovo oblikovno ne bi toliko tvegali, če ne bi imeli v žepu qahqaijevega uspeha. Saj poznate pregovor kuj železo, dokler je vroče in slabih pet let po tem, ko je imel Nissan še vedno težave zadovoljiti vse potrebe po qashqaiu, je svetu ponudil novo različico kompaktnega križanca. Še manjšega in oblikovno zelo drznega juka.

Tudi zato so v prvi vrsti z njim hoteli osvojiti predvsem mlade voznike, pa se je zgodilo spet nekaj nepričakovanega samo na Japonskem so si ob začetku proizvodnje zadali cilj prodati vsaj 1.300 jukov, a so jih v prvem mesecu prodali kar 10.000. Zakaj? Zato, ker avto ni očaral samo mladih voznikov, ampak so po njem posegli tudi starejši vozniki oziroma saj veste, tisti mladi po srcu.

Za razliko od večine današnjih avtomobilov ponuja juke številne varnostno-asistenčne sisteme za ugodno ceno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Za razliko od večine današnjih avtomobilov ponuja juke številne varnostno-asistenčne sisteme za ugodno ceno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Gibčen plesalec

Seveda pa juke, katerega ime pomeni plesati oziroma s hitrimi gibi pokazati gibčnost, ni očaral samo Japoncev, temveč tudi preostali svet, vključno z Američani. Ti so v prejšnjem desetletju že začeli verjeti, da se da od točke A do točke B prepeljati tudi v avtomobilu, krajšem od petih metrov. In juke je bil oblikovno dovolj nor, da so poskusili tudi z njim.
Zdaj po skoraj natanko desetih letih je pred nami popolnoma nov juke. Lahko bi rekli nič več mladostno nor. Puberteta je za njim in zdaj se kaže v bolj umirjeni obliki.

Eden od razlogov za umirjenost je žal hišna pripadnost vse več avtomobilskih znamk si namreč želi, da avto že na daleč razkrije, katere znamke je. Tudi zato so si avtomobili znotraj znamke tako zelo podobni.
Novi juke ni izjema, zato je bolj podoben ostalim hišnim modelom kot pa predhodniku. Drugačen je prednji del, še bolj pa tudi zadnji, za katerega sam priznam, da je zame najlepši del avtomobila.

Kabina popolnoma nova

Trditev, da gre za temeljito prenovo oziroma novo generacijo, podpira tudi notranjost. S prejšnjo ima malo skupnega, seveda pa več s preostalimi Nissanovimi avtomobili. A če to pomeni pridobitev za kupca, temu seveda ne bomo gledali v zobe. Notranjost, predvsem voznikov delovni prostor, je še vedno malce svojeglava, a precej manj, kot je bila v predhodniku.
Predvsem armaturna plošča je v primerjavi s prejšnjo za uporabnika velika pridobitev. Včasih je veljalo, da bi japonske avtomobile najlaže prepoznali po količini plastike v notranjosti in prejšnji juke tu ni bil izjema. Saj ne, da v novem juku ni več plastike, a je ta bistveno bolj prijetna, hkrati pa ob njej v notranjosti najdemo še tudi kakšen drug material.

Juke je veliko manj plastičen kot smo bili vajeni pri predhodniku. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Juke je veliko manj plastičen kot smo bili vajeni pri predhodniku. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Veliko bolj uporaben prtljažni del

Jasno, največ odtehta volanski obroč, ki ga je zaradi všečne oblike in debeline veselje sukati, hkrati pa ponuja številne gumbe, s katerimi si olajšamo vožnjo.

Levi del je namenjen upravljanju radia ali glasbe s pametnega telefona ali kakšnega drugega predvajalnika glasbe, priključenega prek bluetootha, desni del pa je namenjen upravljanju pametnega tempomata, telefona in upravljanju varnostno-asistenčnih sistemov.

Gledano v celoti se zdi voznikov delovni prostor čisto spodoben, predvsem pa je bolj prostoren. V primerjavi s predhodnikom je precej zrasel, kar je zaznati tudi v notranjosti. In da je novi juke res bolj prostorsko radodaren, priča tudi podatek o velikosti prtljažnika ta je od prejšnjega večji za kar 20 odstotkov in po novem ponuja 422 litrov.

Ob zanesljivem in natančnem ročnem menjalniku je druga možnost zdaj popolnoma novi dvosklopčni menjalnik. Ni sicer najboljši, a upravičuje svoj namen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Ob zanesljivem in natančnem ročnem menjalniku je druga možnost zdaj popolnoma novi dvosklopčni menjalnik. Ni sicer najboljši, a upravičuje svoj namen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Bencinec edina možnost

Za marsikoga je srce avtomobila motor. Litrski bencinar je sicer edina opcija, ki je trenutno na voljo, zato ga pravzaprav moramo imeti radi, ker druge izbire ni.

Je pa tako, da se je mali turbo motor zgodil predvsem zato, da bi v ozračje izpustil manj škodljivih emisij, bil vsakodnevno bolj uporaben kot dizelski motor, hkrati pa naj bi bil tudi s porabo blizu dizla. Ampak, poudarek je na naj bi bil.

Pogosta težava majhnega motorja je njegova moč. Šibkost nato voznik kompenzira z odločnejšim pritiskanjem na pedal za plin, posledica pa je seveda večja poraba goriva.

Kakor koli 86 kilovatov moči sicer ni malo in četudi poganjajo samo prednji kolesni par, v celotnem sklopu litrskega motorja ne zmorejo čudežev. Tudi stikalo za izbiranje voznih režimov ne prinese čudežev nastavitev športnega voznega režima zdrami predvsem menjalnik.
In ko že omenjam menjalnik, je tudi ta pomembna novost. Pri Nissanu so se končno poslovili od neskončnostopenjskega menjalnika in ga zamenjali s sodobnim dvosklopčnim. Vsekakor dobrodošla novost, bo pa potrebnih še nekaj finih nastavitev, da bo deloval tako, kot je treba, predvsem pri speljevanju je še malce neučakan. Sploh, če imate vključen športni režim vožnje!

Palec gor za prostorno kabino in velik prtljažnik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Palec gor za prostorno kabino in velik prtljažnik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Cena med aduti

Novi juke je sicer še vedno malce poseben a veliko manj, kot je bil to njegov predhodnik. Morda se bo komu kolcalo po prejšnjem, a časi so takšni, da mora avto v prvi vrsti prinašati dobiček in šele nato ugajati. Od zadnjega se namreč ne da živeti, pa čeprav godi.

V tolažbo bo marsikomu pogled na cenik. Težko bi sicer rekel, da je juke poceni avto, a je v primerjavi s konkurenti nedvomno zelo ugoden. Tako kot dodatna oprema, katere cena za nobeno posamezno komponento ne presega tisoč evrov.

Še več celoten paket tehno, ki prinaša varnostni sistem pro pilot z vključenim pametnim tempomatom, asistenco za vožnjo v zastojih ter običajne opozorilnike za vozila v mrtvem kotu ali za vozilom ter dodatno kamero okoli vozila, stane zgolj 1.500 evrov.

Zato tudi končna cena testnega avtomobila godi. Seveda k temu precej pripomore tovarniški popust, ki vozilo precej poceni. A za dobrih 23.000 evrov boste težko dobili primerljivo dober in po drugi strani vseeno malce odštekan avtomobil.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost