Ko smo pregledovali popuste in akcije, smo na Avtomobilnosti ugotovili, da je ponudba vozil iz zaloge zelo pestra. Če ste nameravali letos zamenjati avto in vas kriza ni prizadela, potem je dober čas za nakup avtomobila. Foto: Reuters
Ko smo pregledovali popuste in akcije, smo na Avtomobilnosti ugotovili, da je ponudba vozil iz zaloge zelo pestra. Če ste nameravali letos zamenjati avto in vas kriza ni prizadela, potem je dober čas za nakup avtomobila. Foto: Reuters

Na Avtomobilnosti smo se poglobili v avtomobilske popuste, ki jih trenutno ponujajo domala vsi uvozniki in trgovci z novimi vozili pri nas. V večini primerov gre za nakup vozila iz zaloge.

Na spletu najdemo tudi popuste, ki obljubljajo, da boste avtomobil iz zaloge domov odpeljali za 40 odstotkov manjšo ceno, kot bi jo za vozila odšteli sicer. Pri enem od premijskih proizvajalcev vozil smo pred korono opazili popust na določeno vozilo iz zaloge v višini 7.500 evrov, zdaj pa oglašujejo, da je avto cenejši za 8.000 evrov.

Popusti so bili in bodo

V konkretne popuste se zato nismo spuščali, ampak vas v Avtomobilnosti, tako kot že večkrat do zdaj, nameravamo opozoriti na drobni tisk. Želimo vas opozoriti, da je kupec vedno kralj. Akcije, popusti in različne oblike financiranje so namreč vseskozi sestavni del nakupa avtomobila, ne le v času korone. Je pa tudi res, da se da dobro opremljen avtomobil dobiti prav zdaj, ko je vozil iz zaloge pri trgovcih veliko in je izbira pestra, saj so si v začetku leta največje količine avtomobilov pripravili ravno za marec in april, ko tradicionalno potrošniki pri nas pokupimo največ novih vozil. To je za potrošnika, ki je želel letos kupiti avtomobil prav gotovo dobra novica.

Pazite, da ne boste pri nakupu avtomobila stopili v prevelike škornje. Dražja in večja vozila lahko prinesejo večje stroške lastništva, od zavarovanja do pnevmatik in goriva. Foto: EPA
Pazite, da ne boste pri nakupu avtomobila stopili v prevelike škornje. Dražja in večja vozila lahko prinesejo večje stroške lastništva, od zavarovanja do pnevmatik in goriva. Foto: EPA

Ne smete biti izbirčni

Pri tem morate upoštevati, da avto iz zaloge morda ne bo specificiran po vaših željah, ampak tako, kot si ga je zamislil trgovec, od barve, motorja, menjalnika do opreme. Predvsem pri premijskih vozilih, kjer je dodatne opreme več, bi lahko bil pozneje kdo razočaran, če ne bi dobil točno tistega, kar bi želel. Preveriti je treba tudi stanje vozila, ki je čez zimo stalo parkirano na parkirišču, na primer stanje pnevmatik. Tudi če ima vozilo nič prevoženih kilometrov.

Avto je varnost

Kakšen naj bo torej avtomobilski nakup po izkušnji s korono? Kupec je namreč najpomembnejši del avtomobilske verige, od načrtovanje do proizvodnje in prodaje vozila. Predvsem v Sloveniji se je med epidemijo izkazalo, da je naša mobilnost zelo pomembna, tudi za najbolj potrebne življenjske funkcije, kot je prevoz do trgovine, službe ali zdravnika. Avto je enako vranost, lastna mobilnost je lastna varnost. Avto ni le statusni simbol.

Trgovec mora poslovati vzdržno

Na Avtomobilnosti vas želimo opozoriti, da kljub velikim popustom, ki jih nekateri trgovci oglašujejo na prvih straneh, ostanete preudarni in da preberete droben tisk. Nekateri uvozniki so nas opozorili, da kupci pričakujejo preveč, ko sprašujejo za 50-odstotne popuste. Na te lahko pozabite, saj mora biti marža primerna, da bo prodajalec preživel in bo njegov posel vzdržen. Igrati na karto, da bomo zastonj kupovali stvari in bo posel vzdržen, ni realno, opozarjajo.

Akcije in popusti so bili vedno sestavni del nakupa avtomobila. Pred epidemijo in bodo tudi po epidemiji. Na Avtomobilnosti menimo, da morate vsakič, ko kupujete avto narediti domačo nalogo in preveriti stroške lastništva, tako kot svetujemo v članku. Foto: MMC RTV SLO
Akcije in popusti so bili vedno sestavni del nakupa avtomobila. Pred epidemijo in bodo tudi po epidemiji. Na Avtomobilnosti menimo, da morate vsakič, ko kupujete avto narediti domačo nalogo in preveriti stroške lastništva, tako kot svetujemo v članku. Foto: MMC RTV SLO

Vzemite list papirja in svinčnik in računajte

Naš nasvet je, da naredite domačo nalogo in izračunate vse stroške, tudi poznejše uporabe. Natančen preračun vseh stroškov nam bo dal natančno sliko, ali je ponudba dobra ali ne. Korona nam je dala novo možnost, da izračune delamo doma, v varnem okolju, ne da bi v vas silil trgovec.

V oddaji Avtomobilnost pri vsakem testu izračunamo stroške lastništva vozila na mesec. Pri vsakem našem testu avtomobila lahko pogledate, kakšni so mesečni zneski lastništva avtomobilov, ki jih preizkušamo. Lani smo v anketi, ki smo jo naredili na MMC-ju, ugotovili, da 60 odstotkov voznikov sploh ne ve, koliko stane lastništvo avtomobila na mesec. Avto pa stane več, kot piše na ceniku.

Stroški lastništva so pomembni

Zakaj je to pomembno? Skupni stroški z avtomobilom so najbolj odvisni od naših voženj, od tega, koliko kilometrov prevozimo in koliko let uporabljamo avtomobil. A vse stroške se da vnaprej izračunati, s podaljševanjem števila garancijskih let pa tudi ne bi smelo priti do pretiranih odklonov. Razen seveda tistih, ki izhajajo iz spremenjenih cen. Ko delate izračun stroškov novega avtomobila, sploh če se odločite za financiranje ali lizing, morate upoštevati koliko kilometrov na leto prevozite, polni kasko z uveljavitvijo 50-odstotnega bonusa in to, da kot varen voznik ne uveljavljate nobene škode, ceno letne vinjete, redno menjavo gum vsako sezono (v izračunu premontaže in en komplet zimskih oziroma letnih gum), redno servisiranje pri pooblaščenih serviserjih. Trgovca prosite, da vam izdela obračun stroškov rednega servisiranja in vzdrževanja vozila za vsako leto, ko boste lastnik vozila. V seštevek vključite strošek za gorivo, povprečno porabo goriva pa najdete v naših testih, ki jih objavljamo na MMC, ki jo izmerimo na našem testnem krogu. Pomemben podatek je tudi napoved vrednosti po 5-letni rabi, ki nam jo v Avtomobilnosti priskrbijo pri Eurotax.

Resničnostni test: Dizel proti bencincu in hibridu: Kaj so izmerili gledalci Andrejka, Klemen in Beno?