Bentley blower je bil športni avtomobil z mehanskim kompresorjem vstopnega zraka, s katerim je sir Henry Ralph Stanley 'Tim' Birkin, ki je bil znan preprosto kot Tim Birkin, leta 1930 nastopil na dirki 24 ur Le Mansa. Njegov avtomobil je nosil značilno številko 9, ki se je znašla tudi na maski in pragovih vrat, večkrat pa se ponovi tudi v notranjosti jubilejnega continentala GT, ki je sicer pobarvan v značilno britansko zeleno dirkalno barvo.

Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

A to ni vse, kar jubilejni continental GT ločuje od serijskega. Ob obnovi še vedno povsem voznega originalnega Birkinovega blowerja, ki so jo izvedli pred kratkim, je restavratorjem ostal lesen okvir voznikovega sedeža, ki so ga razrezali na sto enakih kosov in jih vgradili v posebno vitrino med merilnikoma na vrhu armaturne plošče, izstopa pa tudi analogna ura znamke British Jaeger na sredinski konzoli.

Legenda v avtomobilskem spominu

Zdaj pa povejmo še nekaj o bentleyju blowerju, ki je bil vzor za nastanek continentala GT number 9 by Mulliner. Njegovo natančno ime je bilo bentley 4½-litre blower, in če za kateri avtomobil velja, da se je kljub precej skopi beri športnih uspehov trdno vtisnil v avtomobilistični spomin, to vsekakor velja zanj.

Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

Pravijo, da se ustanovitelj tovarne Walter Owen Bentley ni le upiral njegovemu razvoju, ampak ga je odkrito preziral, in da je bil blower eden izmed razlogov, da je nazadnje zapustil avtomobilsko znamko, ki ji je med drugim dal tudi ime, ter odšel k Lagondi. W. O. Bentley, ki je evropsko dirkaško prizorišče vse obdobje dvajsetih let obvladoval z modeloma 3-litre in 4½-litre, je namreč kot nekdanji vajenec na železnici izhajal iz tradicije parnih strojev, zato je v iskanju večje moči prisegal na povečevanje delovnih prostornin. Sam se je zato posvetil predelavi modela 6½-litre v uspešni dirkalnik 6½-litre speed six, blowerja pa je prepustil drugim.

Plod inženirskega genija

Avtomobila z Rootsovim puhalom in enim uplinjačem se je domislil inženirski genij Amherst Villiers, Tim Birkin pa je k financiranju nagovoril bogato pokroviteljico konjskih dirk Dorothy Paget. Nastal je avtomobil, pri katerem je iz prednjega dela štrlel velikanski kompresor, ki je med delovanjem ustvarjal zvok, ki je še najbolj spominjal na krožno žago. 4.398-kubični štirivaljnik je z njegovo pomočjo razvijal največjo moč 130 kW (175 'konjev') in bil izjemno žejen, saj je brez kompresorja porabil 16, s kompresorjem pa kar 102 l bencina na sto kilometrov. Bil je tudi zelo hiter, saj je Birkin leta 1932 zunanji krog dirkališča Brooklands prevozil z rekordno hitrostjo 222,03 km/h.

Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

Žal pa nikakor ni bil zanesljiv in je le redko zdržal do konca dirke. Birkin je v Le Mansu leta 1930 sicer sprva spravil v obup Mercedesovo moštvo, vendar je moral nazadnje odstopiti in zmago prepustili "atmosferskemu" bentleyju speed six. Njegov najboljši rezultat je bilo drugo mesto za bugattijem na dirki za veliko nagrado Francije 1930. Ko je Pagetova umaknila svoje pokroviteljstvo, je avtomobil kmalu dočakal tekmovalni konec.

Bondov avtomobil

Da bi ustregel zahtevam dirkalne homologacije, je Bentley izdelal tudi 50 serijskih blowerjev, ki so se tedaj sicer slabo prodajali, danes pa so med ljubitelji starodobnih legend zelo zaželeni. Blower je sicer doživel tudi literarno slavo, saj si ga je kot avtomobil tajnega agenta njenega veličanstva 007 Jamesa Bonda v romanih Casino Royale, Live and Let Die in Moonraker zamislil njihov avtor Ian Fleming, ki je tudi sam vozil enega izmed njih.

Avtomobilnost