Novi X5 M in X6 M bosta na prodaj od aprila prihodnjega leta. X5 M bo v Nemčiji stal 114.300 evrov, X6 M pa 117.700 evrov. Foto: BMW
Novi X5 M in X6 M bosta na prodaj od aprila prihodnjega leta. X5 M bo v Nemčiji stal 114.300 evrov, X6 M pa 117.700 evrov. Foto: BMW

BMW je pred uradnim razkritjem na avtosalonu v Los Angelesu na spletu predstavil športni različici modelov X5 in X6.
Štirikolesno gnana športna terenca z oznako M so Bavarci prvič predstavili leta 2009. Poganjal ju je osemvaljni turbomotor. Najnovejša generacija je nadgrajena s še zmogljivejšo kombinacijo agregata, pogonskega sklopa in podvozja.
Ves navor na voljo pri 2.200 vrtljajih
Največja moč je v primerjavi s predhodnikom večja za 15 kilovatov (20 KM) in je zdaj 423 kilovatov (575 KM). Navora je kar 750 Nm ali za 70 Nm več kot prej, ves pa je na voljo že 2.200 vrtljajih. Oba modela sta osnovno opremljena z osemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Z mesta do 100 kilometrov na uro oba pospešita v 4,2 sekunde. Serijski sistem launch control omogoča maksimalno pospeševanje z mesta.
Nič manj pomemben ni podatek, da sta poraba goriva in vrednost izpustov ogljikovega dioksida za okoli 20 odstotkov nižji kot pri predhodnikih. Kombinirana poraba goriva je 11,1 l/100 km, izpusti ogljikovega dioksida pa 258 g/km.
Preizkus na dirkališču
Tako kot novi M3 in M4 sta morala narediti preizkus na slavnem dirkališču Nordschleife, kjer so BMW-jevi inženirji prebili veliko število ur, da so X5 in X6 zagotovili kar najboljše vozne karakteristike.
Tako kot prej sta oba modela ohranila pametni vsekolesni pogon xDrive, ki lahko po potrebi celotno moč razporeja na prednjo ali zadnjo os in s tem zagotavlja kar najboljši oprijem na spolzki podlagi.
Privlačna oblika
Dinamičnim karakteristikam je prilagojen videz. Oba sta postavljena na 20-palčna platišča, kupci pa si lahko za doplačilo izberejo še palec večja. Agresivni odbijači, za 10 milimetrov spuščeno in izboljšano podvozje, masivne zavore in aerodinamični dodatki na ogledalih ter večje zračne odprtine ju že na pogled ločijo od klasičnih X5 in X6.

V atraktivnejši kabini so M usnjen športni volan, M športna usnjena sedeža spredaj s kontrastnimi šivi in logotipom s črkom M. Električni in ogrevani sedeži so standardni, tako kot tudi dvopodročna klimatska naprava. Vozili sta med drugim opremljeni tudi s projekcijskim zaslonom (head-up).