Avtomobilska industrija je za Kitajsko ključnega pomena, zato je ob krizi dobila tudi državno pomoč. V Pekingu so se konec marca odločili podaljšati davčne olajšave za nakup električnih vozil za dve leti. Foto: EPA
Avtomobilska industrija je za Kitajsko ključnega pomena, zato je ob krizi dobila tudi državno pomoč. V Pekingu so se konec marca odločili podaljšati davčne olajšave za nakup električnih vozil za dve leti. Foto: EPA

Kitajska je po končanju karantene zaradi bolezni covid-19 spet odprta za poslovanje, kar je spodbudilo pričakovanja, da bo industrija okrevala od koronavirusa. Avtomobilski trg je takoj pokazal znake okrevanja.

Proizvajalci avtomobilov so aprila do prodajalcev dostavili dva milijona vozil, kar je 0,9 % več kot leto prej, je v četrtek sporočilo Kitajsko združenje proizvajalcev avtomobilov. To je prvo povečanje od junija 2018. Kljub temu so v prvih štirih mesecih dobave padle za okoli 32 % na 5,67 milijona enot.

Kitajska uspešna z ukrepi

Podatki družbe CAAM, ki predstavljajo veleprodajne dobave in ne nakupov potrošnikov, zato prodajne številke še niso dokončne, kažejo na naraščajoči optimizem, da je največji svetovni trg avtomobilov spet začel rasti. Iz Volkswagna AG so sporočili, da se je na Kitajskem povečala prodaja, k temu pa so v prvi vrsti pomagali potrošniki, ki so se želeli izogniti prevozom z avtobusi in vlaki. Kitajske oblasti so uvedle niz ukrepov za pospeševanje prodaje avtomobilov.

Potem ko je Kitajska sprostila ukrepe za zajezitev širjenja novega koronavirusa, je začel tamkajšnji avtomobilski trg okrevati. Prodaja avtomobilov je aprila na letni ravni porasla za 4,4 odstotka, kar predstavlja tudi prvo rast v dveh letih. Foto: Reuters
Potem ko je Kitajska sprostila ukrepe za zajezitev širjenja novega koronavirusa, je začel tamkajšnji avtomobilski trg okrevati. Prodaja avtomobilov je aprila na letni ravni porasla za 4,4 odstotka, kar predstavlja tudi prvo rast v dveh letih. Foto: Reuters

Prodaja avtomobilov na Kitajskem sicer že tretje leto upada, virus pa je padec, ki ga je sprožilo upočasnjeno gospodarstvo, trgovinske napetosti in strožji predpisi o emisijah, le še poslabšal. Zakonodajalci na Kitajskem so zato za dve leti podaljšali davčne olajšave in subvencije za nakup električnih vozil, medtem ko bo prodaja lahkih tovornjakov, ki ne ustrezajo najnovejšim emisijskim standardom, dovoljena še šest mesecev po predhodno postavljenem roku, ki je bil 1. julija. Kitajska k nakupu avtomobilov spodbuja tudi z nižjimi obrestnimi merami za avtomobilska posojila in s podaljšanjem odplačilnih rokov.

Zgled za druge države

Pri Bloombergu, kjer so objavili predhodne podatke CAAM, ki kažejo, da je medletna prodaja avtomobilov porasla za več kot 30 odstotkov, pišejo, da ne glede na to, ali je povečanje prodaje trajnostno ali ne, daje svetovnim proizvajalcem avtomobilov kanček upanja na okrevanje in občutek, s katerimi se bodo lahko spoprijele druge države, ko bodo rahljale ukrepe po koncu karanten.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor