Focus je Fordov najpomembnejši globalni model. Foto: G.Pr.
Focus je Fordov najpomembnejši globalni model. Foto: G.Pr.

Model, ki je v Fordovi ponudbi že vse od leta 1998 in so jih doslej izdelali že več kot 12 milijonov, je v odhajajoči generaciji nakazal novo modelsko politiko svetovnega izdelovalca motornih vozil, saj so mu namenili vlogo prvega globalnega modela. To je pomenilo, da so kupcem po celem planetu ponudili bolj ali manj enake različice, z minimalnimi razlikami glede na potrebe in želje posameznega trga.

Strategija se je očitno obnesla, saj so focusovemu zgledu sledili še drugi tako imenovani globalni modeli, focus pa je bil po kar nekaj uspešnih prodajnih letih, nared za tehnološko posodobitev, ki se pri novincu najbolj pokaže pri vsebini in notranjosti potniške kabine ter malo manj pri zunanji podobi.

Učinkovitejši motorji
Posodobljeni in novi motorji v ponudbi sledijo trendom na trgu in marsikje spremenjenim navadam kupcev, v ospredju so seveda učinkovitejši, varčnejši in okolju prijaznejši motorji. Med ponudbo je tako mogoče najti tudi trikratnega nosilca naziva motor leta (Engine of the year 2012, 2013 in 2014) 1,0-litrski motor ecoboost, ki je že tudi v praksi dokazal, da lahko tudi s skromno prostornino ponudi dovolj učinkovitosti potrebam večine kupcev.

Najmanjši ecoboost je na voljo z močjo 74 (100 KM) ali 92 (140 KM) kilovatov, njegov večji 1,5-litrski sorodnik pa z močjo 110 (150 KM) kilovatov. Bencinsko ponudbo sicer začenja 1,6-litrski štirivaljnik z močjo 63 kilovatov (85 KM), ki ima tudi zmogljivejšo izvedbo z 92 (125 KM) kilovati moči. Dizelski motorni trojček 1,5-litrskih motorjev TDCi v ponudbi, pa začenja izvedba s 70 (95 KM) kilovati moči, ki ji sledita še 77-kilovatna (105 KM) in 88-kilovatna (120 KM).

Izdatna ponudba opreme
Kot je pri Fordu že v navadi bodo kupcem ponujali štiri ravni opreme, ki jih bo seveda mogoče tudi dodatno oplemeniti s posebnimi namenskimi paketi ali posameznimi dodatki. Med izdatno ponudbo opreme izpostavljajo številne napredne asistenčne sisteme, kot so na primer izpopolnjen parkirni sistem, aktivni tempomat, sistem za preprečevanje naleta in podobni, s katerimi je vožnja varnejša in udobnejša. Za popolno informacijsko in zabavno ponudbo pa bo skrbel sistem sync 2 z osempalčnim zaslonom na dotik in možnostjo glasovnega upravljanja.

Za najcenejšo različico novega focusa, bodo morali kupci v Sloveniji po uradnem ceniku odšteti 12.990 evrov.