Continental si je za električna vozila zamislil platišče z velikim aluminijastim zavornim kolutom. Foto: Continental
Continental si je za električna vozila zamislil platišče z velikim aluminijastim zavornim kolutom. Foto: Continental

Trenutno na cestah, zlasti pri nas, ni prav veliko električnih avtomobilov, a v prihodnje jih bo vse več. Avtomobilska industrija gre namreč po poti elektrifikacije, ki jo podpira tudi politika. V Franciji in Nemčiji od leta 2040 ne bo več avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji, gotovo pa jim bodo sledile tudi druge države.

Vse to zahteva številne spremembe, in kot je povedal vodja oddelka Hydraulic Brake Systems pri Continentalu Matthias Matic, električna mobilnost zahteva nove tehnološke rešitve. Zato bo Continental na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil posebno rešitev za električne avtomobile.

Platišče iz dveh delov
Continentalovo konceptno platišče je sestavljeno iz dveh delov - osrednjega dela iz aluminija z zavornim kolutom in zunanjega obroča za namestitev pnevmatike. Za razliko od običajnega koluta je pri konceptu zavorna čeljust nameščena na notranjem delu, zaradi česar je kolut lahko razmeroma velik in zagotavlja dobre zavorne zmogljivosti.

Prednosti aluminija
Pri električnih vozilih ima ključno vlogo doseg, za rekuperacijo energije pa navadno zavore uporabljamo redkeje kot pri klasičnih avtomobilih. Koluti koncepta so izdelani iz aluminija, zato nimajo težav z rjavenjem. Manjša masa prispeva tudi k večji učinkovitosti in omogoča preprostejšo menjavo kolesa in zavornih oblog. Poleg tega aluminij s svojo prevodnostjo omogoča hitro sproščanje toplote.