V oddaji Avtomobilnost smo govorilo o tem, kako zaščititi avtomobil pred točo in tudi o tem, o kakšnih stroških sploh govorimo, če se poškoduje pločevina. Foto: BoBo
V oddaji Avtomobilnost smo govorilo o tem, kako zaščititi avtomobil pred točo in tudi o tem, o kakšnih stroških sploh govorimo, če se poškoduje pločevina. Foto: BoBo

In ta "koža", ne le, da je z leti postala čedalje odpornejša in prožnejša, mora je postati tudi bolj okoljevarstvena.

Za to so poskrbeli vsi malo bolj zeleni standardi, kar ni slabo. Je pa tudi res, da se vreme oziroma naše okolje spreminja. Zato morajo biti avtomobili odporni samo proti temu, kar se dogaja na parkiriščih, torej male črte in udrtine, ampak tudi na vremenski pojav, ki ni več tako redek in se mu reče toča.

Imamo tri vrste udrtin. A, do 20 milimetrov, B med 20 in 35 mm in C od 35 mm naprej. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Imamo tri vrste udrtin. A, do 20 milimetrov, B med 20 in 35 mm in C od 35 mm naprej. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Škoda je drugotnega pomena

Bodimo iskreni. Toča na avtomobilih povzroči večinoma škodo, ki je popolnoma drugotnega pomena. Od toče poškodovanim avtomobilom se lahko vozimo normalno naprej. Ampak, če sodimo po številnih posnetkih avtomobilov, ki stojijo pod podvozi, lahko sklepamo, da se vozniki toče bojijo kot hudič križa. Kot da se nam bo nekaj zelo hudega zgodila. In v resnici se nam lahko zgodi nekaj hudega ob takem početju. A ne samo nam, tudi tistim za nami in pa tistim, ki se v teh slabih svetlobnih razmerah vozijo proti nam.

Teja Jureš, vodja popravil toče pri Format Storitve nam je povedala, da je pločevina prožna, in če lahko toča naredi luknjo, jo lahko tudi serviser z ustreznim znanjem in orodjem z nekim postopkom vrne nazaj v prvotno stanje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Teja Jureš, vodja popravil toče pri Format Storitve nam je povedala, da je pločevina prožna, in če lahko toča naredi luknjo, jo lahko tudi serviser z ustreznim znanjem in orodjem z nekim postopkom vrne nazaj v prvotno stanje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Zato ob naslednji poletni toči uporabimo zdravo pamet, v oddaji Avtomobilnost pa smo se posvetili vprašanju, o kakšnih stroških sploh govorimo, če se poškoduje pločevina.

Popravilo je lahko drago

Damir Dragar, direktor avtomobilskih škod pri Zavarovalnici Triglav nam je med drugim povedal, da so vrednosti zelo različne. Tiste manjše, od 350 evrov pa tudi škode več kot 2.000 evrov, takrat so po navadi vključena stekla.

Na zavarovalnicah ugotavljajo, da so zadnja leta neurja bolj nepredvidljiva, hitreje nastajajo in težje se jim je izogniti. Točne krogle so vse večje, pogosto se lepijo skupaj. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na zavarovalnicah ugotavljajo, da so zadnja leta neurja bolj nepredvidljiva, hitreje nastajajo in težje se jim je izogniti. Točne krogle so vse večje, pogosto se lepijo skupaj. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kot boste lahko tudi sami ugotovili z ogledom prispevka v oddaji Avtomobilnost, kjer smo s strokovnjaki preverili tudi to, kakšna je tehnika popravil in kakšne poškodbe je mogoče popraviti, so poškodbe odvisne tudi od tipa in znamke vozila, pa tudi to, da boste zavarovalne agente le težko prenesli naokoli in jim prodali zgodbo o toči.

Vabljeni k ogledu prispevka v oddaji Avtomobilnost.

Lešniki, orehi, pomaranče … toča