Štirivratno limuzino toyoto mirai poganja elektromotor, ki ga žene energija iz gorivnih celic. Ta se pridobiva z reakcijo med vodikom in kisikom, ki sta shranjena v dveh ločenih rezervoarjih, edini stranski produkt pa je voda. Foto: Toyota
Štirivratno limuzino toyoto mirai poganja elektromotor, ki ga žene energija iz gorivnih celic. Ta se pridobiva z reakcijo med vodikom in kisikom, ki sta shranjena v dveh ločenih rezervoarjih, edini stranski produkt pa je voda. Foto: Toyota

Toyota je letos na avtomobilskem salonu v Ženevi Evropejcem pokazala svoje serijsko vozilo na gorivne celice mirai. Predtem so ga predstavili že Japoncem in Američanom. Letos naj bi proizvedli in prodali vseh 700 načrtovanih modelov.
Posamezni Japonci bodo na Toyotinega pionirja med serijskimi vozili na vodik čakali tudi tri leta. Toyota namreč ne more zadostiti vsem naročilom, saj proizvodnja ne omogoča zadovoljevanja vseh potreb kupcev. V prvem mesecu od začetka sprejemanja naročil so jih prejeli 1.500, in to samo na Japonskem, kjer mirai stane okoli 52 tisoč evrov.
Potreben bo tehnološki preskok v proizvodnji
Največji svetovni proizvajalec vozil pravi, da preprosto ne morejo proizvesti več vozil, kot to dovoljujejo zahteven postopek izdelave, standardi preverjanja varnosti in kakovosti vozil na gorivne celice.
Pri Toyoti bodo vozilo razvijali in nadgrajevali še naprej, tako dizajnersko kot tehnološko, pojasnjuje Toyotin inženir Jošikazu Tanaka in dodaja, da morajo narediti drastični napredek pri razvoju tehnologije proizvodnje vozil na gorivne celice, da bi v prihodnje zadovoljili vse potrebe kupcev in tudi standarde. To pomeni, da bo tisti, ki bo vozilo naročil danes, leta 2018 dobil današnji dizajn modela.
Toyotin cilj je, da letos proizvede 700 vozil za trge v ZDA, na Japonskem in v Evropi. Prihodnje leto bodo proizvodnjo povečali na 2.000 vozil, leta 2017 pa na 3.000. Vendar je 3.000 meja za trenutno proizvodnjo linijo, pravi Tanaka.
Del izziva je izboljšati občutljivost proizvodnje gorivnih celic. Vsak sveženj je sestavljen iz 370 celic, vsaka pa je debela le 1,34 milimetra. Združevanje teh krhkih celic je dolgotrajen in zapleten proces, ki zahteva veliko natančnost. Da bi povečali proizvodnjo na več kot 3.000 vozil, bo potreben tehnološki prodor na področju združevanja celic.
Težava so polnilna mesta
Prvi kupci bodo ključe novega miraija prejeli že septembra letos. 300 od 700 miraijev bodo prodali v Evropi in ZDA, preostale pa domačim kupcem.
V Slovenijo ga letos še ne bo, pa čeprav polnilno mesto za vozila na vodik že stoji. Prav to je bil po prvotnih izjavah Toyote pogoj, da bo v neki državi vozilo sploh na prodaj. V ZDA bodo miraija prodajali v Kaliforniji in verjetno v New Yorku. Na Japonskem je polnilno omrežje za vodikova vozila še vedno v povojih. Letos naj bi postavili 100 polnilnih mest, za zdaj so jih zgradili le 24, 19 pa je operativnih. Velika ovira je tudi, da zaradi zadovoljevanja varnostnih meril na Japonskem uporabnik vozila na vodik ne sme sam polniti na polnilni postaji.