Avtomobilski proizvajalci lahka ogljikova vlakna pogosto uporabljajo pri konceptnih vozilih, v praksi pa z njimi zmanjšujejo težo športnih vozil in tako izboljšujejo vozne lastnosti in zmanjšuje porabo goriva ter emisij. Foto: BMW
Avtomobilski proizvajalci lahka ogljikova vlakna pogosto uporabljajo pri konceptnih vozilih, v praksi pa z njimi zmanjšujejo težo športnih vozil in tako izboljšujejo vozne lastnosti in zmanjšuje porabo goriva ter emisij. Foto: BMW

Partner avtomobilskih velikanov Audi in BMW, podjetje MAI Carbon Cluster Management, napoveduje veliko pocenitev ogljikovih vlaken.
Ogljik je material, ki je ob enaki trdnosti za polovico lažji od jekla. Zato je v avtomobilski industriji, predvsem pri proizvajalcih športnih vozil, vse bolj priljubljen.
16 evrov za kilogram
Proizvodni stroški tega dragega materiala naj bi se pocenil za kar 90 odstotkov. Trenutno je po podatkih svetovalnega podjetja Roland Berger cena za kilogram v surovem stanju skoraj 16 evrov, kilogram jekla pa stane manj kot evro. Nemška vlada, več kot 70 različnih podjetij, med njimi tudi Audi, BMW, Siemens, Airbus in drugi, ter raziskovalne institucije, so zato za znižanje stroškov podprla ambiciozni projekt, vreden 73 milijonov evrov.
BMW serija 7 lažja za 200 kilogramov
Vodja projekta Klaus Drechsler trdi, da je trenutno z ekipo na polovici poti do izpolnitve načrta. To pomeni, da bodo ogljik v večjem odstotku za izdelavo avtomobilov uporabljali že pri naslednjih generacijah vozil. Ne samo za vrhunske avtomobile z visoko ceno, ampak v vseh avtomobilskih segmentih. Uporaba ogljikovih vlaken pomeni, da bodo avtomobili veliko lažji, kot so bili.
Vodja razvoja pri BMW-ju Herbert Diess je na avtomobilskem salonu v Parizu napovedal, da ogljikova vlakna ne bodo uporabljali le za modele serije i, ampak bodo pri naslednji generaciji serije 7 ogljikova vlakna kombinirali z drugimi lahkimi materiali, s čimer bodo skupno maso vozila zmanjšali kar za 200 kilogramov. Osnovni model 740 i naj bi tako tehtal 1.650 kilogramov.
Velika trdnost in odpornost ogljika
Ogljikova vlakna so kompozitni material, sestavljen iz dveh ali več gradnikov, združenih v celoto. Pozitivne lastnosti so majhna teža, velika odpornost proti mehanskim silam, predvsem nateznim. Ogljikova vlakna so pogost material v letalski industriji, v zadnjih letih pa vse pogosteje tudi v avtomobilizmu, kolesarstvu, smučanju ... Njihova uporaba je zaradi visoke cene ter dragega in zahtevnega postopka pridobivanja vlaken še vedno zelo omejena.