Goodyear je pri raziskavi sodeloval z različnimi partnerji. Psihologi iz Traffic Psychology International so pomagali pri sestavljanju vprašalnika in s strokovnim mnenjem podali povratne informacije o raziskavi. Strokovno oceno je podalo tudi Evropsko združenje staršev (European Parents Association). Foto: EPA
Goodyear je pri raziskavi sodeloval z različnimi partnerji. Psihologi iz Traffic Psychology International so pomagali pri sestavljanju vprašalnika in s strokovnim mnenjem podali povratne informacije o raziskavi. Strokovno oceno je podalo tudi Evropsko združenje staršev (European Parents Association). Foto: EPA

Otroci bi morali varnost v cestnem prometu celovito spoznavati že v prvem razredu osnovne šole, ozaveščanje pa bi se moralo nadaljevati tudi v srednjih in visokih šolah.

“Šole ne zagotavljajo zadostnega izobraževanja o varnosti na cesti. Osnovne šole svojo nalogo dobro opravijo, v srednjih šolah pa že postane bolj zapleteno. Res škoda, saj je to čas, ko je ta tematika najbolj pomembna,” je prepričan Eddy Klynen, generalni direktor Flamske fundacije za varnost v prometu.

Med 16 in 20 letom raje prisluhnejo vrstnikom
Z njim se strinja tudi Eszter Salamon iz Evropskega združenja staršev, ki pravi: “Ravno v času, ko se otroci pripravljajo za vozniški izpit, so najbolj uporniški. Zato bi jim morali varno ravnanje na cesti vcepiti že v zgodnejšem obdobju. Zavedanje, kako pomembna je varnost na cesti za pešce, naj postane del otrokovih vsakodnevnih navad in starši morajo vztrajati, da te navade tudi ohrani. Vendar v starosti med 16 in 20 letom mladi raje kot staršem prisluhnejo svojim vrstnikom."

Slovenski starši večinsko podpirajo predlog
Gumarski velikan Goodyear je med 6805 starši mladih voznikov, starih od 16 do 25 let, po vsej Evropi, tudi v Sloveniji, preveril, ali bi morali otroke že v prvih razredih osnovne šole poučiti o osnovah varnosti v cestnem prometu.

Kar 84 odstotkov vprašanih podpira tak predlog. V Sloveniji so številke še višje od evropskega povprečja, saj je 90 odstotkov staršev prepričanih, da bi morali o načelih varnosti na cesti poučevati v šolah že od samega začetka, 66 odstotkov pa jih meni, da trenutno šolam ne uspeva zagotoviti zadostnega izobraževanja na to temo.

Med inštruktorji vožnje, ki jih je Goodyear zajel v svoji anketi iz preteklega leta, se jih 42 odstotkov strinja, da bi morali v šolah obvezno obravnavati tudi varnost na cesti. To je morda še bolj pomembno za nekoliko starejše otroke.

Starši bi bili zgled otrokom
Raziskava je pokazala, da bi starši mladih voznikov z veseljem osvežili vozne veščine, da bi bili boljši vzor svojim otrokom, pri čemer jih 46 odstotkov podpira obvezne osvežitvene tečaje vožnje. Poleg tega bi bili radi v večji meri vključeni v strokovno usposabljanje svojih otrok za vožnjo. 53 odstotkov staršev bi želelo redno prejemati poročila inštruktorja vožnje o njihovem napredku, 40 odstotkov pa bi jih rado spremljalo napredek iz prve roke, tako da bi bili na urah vožnje skupaj z otroki.