Test Avtomobilnost: Opel astra 1,4 turbo Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Test Avtomobilnost: Opel astra 1,4 turbo Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Test Avtomobilnost: Opel astra 1,4 turbo
Test Avtomobilnost: Opel astra 1,4 turbo Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Test Avtomobilnost: Opel astra 1,4 turbo
Test Avtomobilnost: Opel astra 1,4 turbo Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO

Če bi primerjali ključne tehnične podatke nove in stare astre, bi bilo takoj jasno, da so novo generacijo astre sestavili povsem na novo. Lahko pa bi se le presedli iz stare v novo, se zapeljali skozi serijo ovinkov in bi dobili še neizpodbiten praktičen dokaz o tem, da je astra doživela korenite spremembe. Junak Oplove uspešnice namreč v svojem enajstem delu ni samo oblikovno mlajši, ampak je našel novo moč - tako da je izgubil zares veliko odvečne teže.

Zato astra po novem že spelje veliko lažje, bolj voljno, skozi ovinke gre natančno, lahkotno in z odličnim, varnim občutkom zanesljive lege. Kjer se je prej vlekla in silila iz smeri, gre zdaj ostro in suvereno, z odličnim občutkom v volanu in karoserijsko čvrstostjo na povsem novi ravni. To je astra nedvomno potrebovala.

Hkrati ji v velik plus štejemo, da je ohranila bistvo predhodnic, tako slogovno kot uporabnostno. Se ji je pa ob vsesplošni velikostni rasti avtomobilov uspelo skrčiti, a sočasno v notranjosti nekoliko povečati. Prvo in drugo ji štejemo v velik plus. V kabini je tudi precej več visoko kakovostnih materialov, ki nalogo opravijo bolje tako na otip kot na oko. Položaj za volanom je brezhiben, upravljanje z logično postavljenimi stikali intuitivno, preglednost naprej pa zaradi širokega A stebrička nekoliko okrnjena.

V vožnji hvalimo predvsem nizko raven motornih vibracij, tih tek, odlično aerodinamiko in nizko raven hrupa pri višjih hitrostih. Tudi vožnja potrjuje tisto, kar se vidi že na oko, astra je namreč tudi vozniško gledano postala veliko bolj vitalna, vozniško odzivna in udobna.

Pri Oplu so se močno potrudili in s tem jasno pokazali, da razumejo, kaj je treba narediti, da bi zadržali v preteklosti pridelano zaupanje. Razlike med tekmeci so se v večini ocenjevalnih kriterijev namreč močno približale in zato izboljšanje samo enega dela ne bi bilo dovolj. Vse skupaj pa zdaj postavi med trenutno najbolj zanimive nakupe v razredu, kjer se razlike išče z milimetrskim metrom.