Pri Googlu so prepričani, da bodo komercialna vozila z vgrajenim avtopilotom kupcem na voljo že leta 2020. Foto: Google
Pri Googlu so prepričani, da bodo komercialna vozila z vgrajenim avtopilotom kupcem na voljo že leta 2020. Foto: Google

Prometni policist v Kaliforniji, v mestu Mountain View, je zaradi prepočasne vožnje ustavil vozilo, ki pa ni imelo voznika. Izkazalo se je, da je ustavil Googlov samovozeči avtomobil brez volana, v katerem pa je bila nadzorna oseba.
Vozilo je policist ustavil zaradi prepočasne vožnje, saj se je za njim zvrstila dolga kolona vozil. Googlov avtomobil je na območju, kjer je predpisana hitrost 56 km/h, vozil s hitrostjo 38 km/h. V vozilu je bil nadzornik, zaposlen pri Googlu. Policist Saul Jaeger je potnika vprašal, ali je seznanjen, da vozilo vozi prepočasi, kazni pa ni mogel izstaviti, saj vozilo sploh nima volana in voznika.
Le opozorilo policista
Policist je avtonomnemu vozilu dovolil nadaljevati pot, a z opozorilom nadzorni osebi v vozilu, naj, če se bo za vozilom zvrstila kolona, avtomobil varno ustavi ob cesti in spusti hitrejša vozila naprej. Googlov avtonomni testni avtomobil je sicer programiran tako, da vozi po zakonskih omejitvah. Pri New York Timesu so septembra zapisali, da je prav počasna vožnja samovozečih avtomobilov, ki se držijo cestnih omejitev, težava, saj se vozniki redno ne držijo zakona in vozijo hitreje od omejitev. Zato vozniki, ki se znajdejo za samovozečimi avtomobili, pogosto hupajo in z vizualnimi signali namigujejo vozilu, naj pospeši.
Google svoja avtonomna vozila testira že od leta 2009 naprej. Do zdaj so prevozila skoraj dva milijona kilometrov in bila udeležena v 16 prometnih nesrečah. V nobeni nesreči za trk ni bilo odgovorno avtonomno vozilo, trdijo pri Googlu, v večini primerov pa so se v zadek samovozečega avtomobila zaleteli vozniki drugih avtomobilov. Le v enem primeru je bila pri trku poškodovan človek. Pri Googlu so pojasnili, da do danes še niso prejeli kazni za prometni prekršek. Pri spletnem velikanu so pojasnili, da so prototipna vozila programirali na nizke hitrosti iz varnostnih razlogov. Pojasnili so tudi, da jih pogosto ustavljajo ljudje, ki jih zanima vse o projektu samovozečih avtomobilov.