Trki, pri katerih avtomobil zdrsne pod prikolico tovornjaka so za potnike navadno usodni. Foto: IIHS
Trki, pri katerih avtomobil zdrsne pod prikolico tovornjaka so za potnike navadno usodni. Foto: IIHS

Združenje IIHS je letos prvič ocenilo učinkovitost stranke zaščite pod prikolico tovornjaka. Izvedli so dva preizkusna trka pri hitrosti 35 milj na uro (56 km/h). V prvem primeru je bila prikolica opremljena z zaščito AgelWing, v drugem pa le s ploščo iz steklenih vlaken, ki je namenjena izboljšanju aerodinamike. Rezultati so zelo zgovorni.

Razlika je očitna
Zaščita AngelWing je se ob trku upognila, a ni dovolila, da bi avtomobil zapeljal pod prikolico, kar je zračnim blazinam in varnostnim pasovom omogočilo, da so zadržali testne lutke na sedežih. Pri tovornjaku brez primerne zaščite pa je avtomobil zdrsnil pod prikolico. V trku je raztrgalo streho avtomobila, ta pa se je popolnoma zagozdil.

Nesreče, v katerih so udeleženi avtomobili in tovornjaki, se pogosto končajo s hudimi poškodbami potnikov, trki, pri katerih se avtomobil zagozdi pod prikolico, pa so pogosto usodni.

Včasih je lahko rešitev zelo perečega problema zelo preprosta. Ena izmed takšnih so dodatne zaščite na varnostnih ograjah oziroma t. i. imenovane motoristične letve, ki preprečujejo, da bi motoristi zdrsnili pod ograjo in trčili v stebričke, ki so zanje smrtno nevarni. Če bi bile obvezne, bi lahko imele podoben učinek tudi stranske zaščite pod prikolicami tovornjakov.