Za konceptno vozilo Lamborghini sesto elemento so v raziskovalnem laboratoriju z novo kompozitno gradbeno tehniko izdelali napredno strukturo. Tehniko bodo uporabili tudi za izdelavo ojnic v motorju. Foto: EPA
Za konceptno vozilo Lamborghini sesto elemento so v raziskovalnem laboratoriju z novo kompozitno gradbeno tehniko izdelali napredno strukturo. Tehniko bodo uporabili tudi za izdelavo ojnic v motorju. Foto: EPA

Pri Lamborghiniju podobno kot drugi proizvajalci športnih vozil že dlje časa za izdelavo določenih karoserijskih delov uporabljajo ogljikova vlakna. Zaradi tega je vozilo lažje in zato hitrejše, poraba goriva je nižja. Vendar pa so pri Lamborghiniju storili še korak naprej.

Pri Lamborghiniju so najavili, da bodo v bližnji prihodnosti v svoje motorje začeli vgrajevati ojnice iz ogljikovih vlaken. To so drogovi, ki povezujejo bat ali križnik batnega stroja z ročično gredjo. Proizvajalec trenutno njihovo uporabo raziskuje v svojem novem tehnološkem parku Advanced Composite Structures Laboratory v ameriškem Seattlu.
Z nižanjem mase do boljših voznih lastnosti
Pri Lamborghiniju, pri katerem so ogljikova vlakna uporabili že davnega leta 1985 pri izdelavi modela countach 5000 QV, so dejali, da raziskava o možnostih uporabe novih materialov predstavlja prihodnost Lamborghinijeve vizije avtomobilske industrije.
Lamborghinijev šef Stefano Domenicali, je pojasnil, da bi samo z uporabo ojnic iz ogljikovih vlaken v primerjavi z jeklenimi ojnicami pri masi privarčevali med 40 in 50 odstotki, hkrati pa bi njihova uporaba pri motorjih V12 prispevala k izboljšanju voznih lastnosti pogonskega motorja in samega avtomobila.
Neuradno naj bi ogljikove ojnice in druge podobne tehnične rešitve uporabili pri nasledniku aventadorja, to je okoli leta 2020.