Tesla je z model3 že prepričala številne evropske kupce. Samo decembra lani jih je avto kupilo več kot 22.000. Foto: EPA
Tesla je z model3 že prepričala številne evropske kupce. Samo decembra lani jih je avto kupilo več kot 22.000. Foto: EPA

Iz podatkov, ki so jih objavili pri JATO Dynamics, je razvidno, da je bilo decembra lani v Evropi prvič registriranih 30.625 vozil VW golf, kar je tri odstotke več kot leto prej in 27.516 vozil renault clio oziroma šest odstotkov več kot v istem obdobju leta 2018.

Na tretje mesto najbolje prodajanih vozil v decembru 2019 se je uvrstil nov model, 100-odstotno električna tesla model 3, ki je v zadnjem mesecu lanskega leta imela 22.118 prvih registracij, kar jo uvršča pred četrto ford kugo (22.045) in dacio duster (20.933).

Tesla 21. po prodaji med znamkami
Med avtomobilskimi znamkami je decembra lani največ registracij dosegel Volkswagen (134.178), sledita mu Renault (96.558) in Ford (79.641), Tesla pa je na 21. mestu s skupno 24.332 registracijami.
Tesla je tudi z uspehom model3 postala trn v peti najuglednejšim in največjim proizvajalcem vozil. Tržna kapitalizacija ameriškega proizvajalca električnih vozil Tesla je ta teden prvič presegla mejo 100 milijard dolarjev in je presegla tržno vrednost Volkswagna. S tem se je sprožil program izplačil, v skladu s katerim bi ustanovitelj in prvi mož družbe Elon Musk lahko prejel več milijard evrov.

Vrednost Tesle močno zrasla
Vrednost Teslinih delnic je poskočila, potem ko je podjetje poročalo o dobičku v tretjem lanskem četrtletju in napovedalo zgodnejšo predstavitev svojega naslednjega izdelka, modela Y, na trgu, ki ga bodo začeli izdelovati leta 2021, še letos pa bodo začeli v Kaliforniji proizvajati tudi tovornjake.

Nove športne terence Model Y naj bi začeli na Kitajskem izdelovati leta 2021, Tesla načrtuje letos začetek omejene proizvodnje svojih tovornjakov v Kaliforniji, v prihodnje pa se obeta prva evropska tovarna, in sicer v Nemčiji. Foto: EPA
Nove športne terence Model Y naj bi začeli na Kitajskem izdelovati leta 2021, Tesla načrtuje letos začetek omejene proizvodnje svojih tovornjakov v Kaliforniji, v prihodnje pa se obeta prva evropska tovarna, in sicer v Nemčiji. Foto: EPA

Leta 2019 je iz tovarne v Kaliforniji in v Šanghaju zapeljalo 367.500 vozil, samo v zadnjih treh mesecih leta, ko je začela obratovati tovarna na Kitajskem, so jih izdelali 112.000. Tudi zato pri proizvajalcu električnih vozil verjamejo, da bodo letos presegli mejo pol milijona proizvedenih vozil.

VW v naložbe, da bi bil številka 1
Generalni direktor koncerna Volkswagen Herbert Diess je še pred objavo poslovnih rezultatov poslal jasno sporočilo Elonu Musku – »Vstopamo v bitko s Teslo«. Medtem ko Tesla utira pot električnim avtomobilom, VW kupuje programska podjetja in pospešuje naložbe v trajnostna vozila in akumulatorske celice, je Diess povedal na Svetovnem gospodarskem forumu v švicarskem Davosu.

"Gre za odprto dirko," je Diess dejal v intervjuju za televizijo Bloomberg. "Precej optimistični smo, da lahko še vedno ohranjamo korak s Teslo in jo tudi v neki fazi verjetno prehitimo," je dejal.

Še vedno pa ima Tesla konkurenčno prednost pri električnih avtomobilih in programski opremi, tehnologijah, na katerih temelji premik k čistejši mobilnosti. Kako uspešna je tesla model3 model, razkriva podatek, da je z 22.041 registracijami v decembru to z naskokom najbolje prodajan električni avtomobil v Evropi, še bolj pa bode v oči skok v primerjavi z novembrom, ko je bilo v Evropi registriranih 7.912 tesel model3. Pri Tesli so pred kratkim napovedali tudi načrt graditve gigatovarne v bližini Berlina, kar bo podjetju prineslo "nov veter v jadra".

Nemčija v krizi zaradi prehoda na elektrifikacijo
To je tudi alarm za nemško avtomobilsko industrijo in industrijo dobaviteljev sistemov in tehnologij avtomobilski industriji, ki je zaradi počasnega prehoda z motorjev na notranje zgorevanje na električne motorje ter digitalizacijo, ogrožena. Nemčiji v prihodnjih letih po pisanju nemških medijev grozi izguba več kot 400 tisoč delavnih mest.
Matthias Schmidt, neodvisni nemški avtomobilski analitik, miri "norijo" okoli tesle model3, saj veliko rast prodaje električnega avtomobila decembra v Evropi pripisuje večjemu povpraševanju na Nizozemskem, kjer so 1. januarja začeli veljati veliko višji davki na službena električna vozila in so zato podjetja pohitela z nakupom.

Volkswagen velike upe polaga na svoj 100-odstotno električni ID.3. Letos jih samo v Sloveniji nameravajo prodati okoli 400. Foto: EPA
Volkswagen velike upe polaga na svoj 100-odstotno električni ID.3. Letos jih samo v Sloveniji nameravajo prodati okoli 400. Foto: EPA

"Tesla ima še naprej velik vpliv na registracije električnih vozil, model 3 pa je limuzine spet postavil spet v središče pozornosti," je dejal analitik pri JATO Dynamics Filipe Munoz, ki se hkrati sprašuje, ali je ta trend trajnosten in ali bodo električni SUV-ji, ki prihajajo na trg, v prihodnjih mesecih načeli priljubljenost tesla model 3.
Diess je v Davosu jasno napovedal, da želijo pri Volkswagnu Teslo izriniti s prestola najbolje prodajanega proizvajalca električnih avtomobilov. Diess je za Bloomberg povedal, da je VW sposoben slediti Tesli in jo v nekaterih pogledih celo prekaša. VW je napovedal, da bo med letoma 2020 in 2024 v električna vozila hibridizacijo in digitalizacijo vložil 60 milijard evrov. To predstavlja 40 odstotkov celotnih sredstev za raziskave in razvoj. Rezultat bo predstavitev 75 električnih in 60 hibridnih modelov.

Proizvajalci vozil verjamejo, da bodo električni avtomobili v naslednjih letih postali pomemben igralec na trgu vozil. Foto: EPA
Proizvajalci vozil verjamejo, da bodo električni avtomobili v naslednjih letih postali pomemben igralec na trgu vozil. Foto: EPA

Med priključnimi hibridi uspešen BMW
Tesla je decembra na Nizozemskem prodala 12.053 vozil model 3, je navedel Evropski statistični center za alternativna goriva, ki ga financira EU. Elektrificirana vozila (hibridi, priključni hibridi in 100-odstotno električna vozila) so si skupaj odrezala 11-odstotni tržni delež. Nova toyota corolla je vodila med hibridi. Prodaja hibridov se je decembra lani v primerjavi z letom prej povečala za 41 odstotkov, prodaja priključnih hibridov pa za 80 odstotkov, vodilni po prodaji je bil priključni hibrid BMW serije 3. Tesla model 3 je predstavljala 43 odstotkov celotne prodaje baterijsko-električnih vozil.