Kitajski Lynk & Co. je marca letos na dogodku v Amsterdamu razkril svoj novi model. Gre za terensko naravnano kombilimuzino z Volvovo tehniko in premijskim videzom. Foto: MMC RTV SLO
Kitajski Lynk & Co. je marca letos na dogodku v Amsterdamu razkril svoj novi model. Gre za terensko naravnano kombilimuzino z Volvovo tehniko in premijskim videzom. Foto: MMC RTV SLO
Techrules/Kitajsko podjetje Techrules je na letošnjem avtomobilskem salonu presenetilo z dirkalno različico električnega ren RS, ki so jo naredili skupaj z Italijani.
Kitajci spoznanja in izkušnje, ki so jih pridobili s pomočjo tujih vlagateljev, uporabljajo za preboj kitajskih avtomobilskih znamk na svetovne trge. Foto: Lynk & Co

Kitajska že nekaj let velja za največji avtomobilski trg na svetu. Leta 2017 je bilo na Kitajskem registriranih že 28,8 milijona novih avtomobilov. To pomeni, da vsako četrto proizvedeno vozilo na svetu konča na Kitajskem.

V tej azijski gospodarski velesili so na prodaj številne znamke vozil, ki so Evropi neznanka. Veliko modelov različnih proizvajalcev je namenjenih zgolj kitajskemu trgu, ki je v mnogočem poseben. V pogovoru za britanski Auto Express je direktor prodaje in marketinga pri Volkswagnu Jurgen Stuckmann dejal: "V naslednjih dveh letih bomo proizvajali avtomobile, ki se bodo prodajali zgolj na Kitajskem. Velikost kitajskega trga nam omogoča, da raziskujemo druga področja, torej druge razrede in podrazrede vozil. Tega v Evropi ne moremo početi. Razmišljamo o tem, da vozila prilagodimo okusu povprečnega Kitajca in jih potem ponudimo tudi v Evropi," pravi, saj meni, da bi bila lahko vozila, namenjena kitajskemu trgu, zanimiva tudi za voznike drugje po svetu.

Kitajci bodo ustvarjali avtomobilske smernice
Iz podjetja Jaguar Land Rover so ob tej priložnosti dejali naslednje: "Obstaja velika možnost, da bodo Kitajci že kmalu lahko izvažali lokalno proizvedena vozila. Povsod po svetu. Ne vidimo razloga, zakaj se to ne bi zgodilo. Trg prehitro raste, da bi se to lahko zgodilo že ta trenutek, že kmalu pa vseeno lahko pričakujemo kitajske avtomobile v evropskih prodajnih salonih. Stroški proizvodnje vozil na Kitajskem so nižji, prav tako so tam cenejše komponente in materiali za sestavo avtomobilov. Kljub temu je kakovost tam proizvedenih vozil zelo dobra.“

Podjetje Lynk & Co, ki deluje pod okriljem kitajskega konglomerata Geely, ki obvladuje tudi Volvo in Lotus, bo prva kitajska znamka, ki bo konkurirala na evropskem trgu. V britanskih prodajnih salonih jih pričakujejo čez dve leti.

Kitajski Lynk & Co. je marca letos v Amsterdamu razkril terensko naravnano kombilimuzino z Volvovo tehniko in premijskim videzom. Gre za moderen avtomobil, ki je zasnovan na enaki platformi kot volvo XC40 ter drugi, prihajajoči modeli nove serije 40. Glede opreme bo Lynk & Co. sledil svoji filozofiji, ki ne bo vključevala osnovnih modelov ter dolgih spiskov doplačilnih dodatkov, temveč bo ponujala nekaj bogato opremljenih modelov. Avtomobil bo nastajal v Evropi za evropske kupce. Prvi salon znamke Lynk & Co. bo odprl svoja vrata v Amsterdamu, sledili pa bodo druga evropska mesta. Kitajski proizvajalec vozil je v domovini zgradil tovarno v vrednosti 1,6 milijarde evrov.

Kmalu bo v Evropi mogoče kupiti avtomobile znamke Borgward, ki svoje modele že ponuja na Kitajskem. V Nemčiji bodo ponudili luksuznega športnega terenca borgwarda BX7, ki mu bo sledil manjši križanec BX5. Za oživljeno znamko stoji vnuk ustanovitelja podjetja Carla F. W. Borgwarda, Christian Borgward, ki je podporo našel na Kitajskem, pri proizvajalcu tovornjakov Beiqi Foton. Pri Borgwardu tudi že napovedujejo prihod električnih avtomobilov.

Da kitajski avtomobili predstavljajo vedno večjo grožnjo japonskim in tudi evropskim proizvajalcem vozil, pravijo tudi avtomobilski analitiki. Micuo Šimidzu, strateg pri japonski skupini Asia Securities priznava, da kitajski avtomobilski proizvajalci napredujejo hitro. Nič čudnega, da so Kitajci že napovedali, da nameravajo do leta 2030 postati glavni na področju umetne inteligence in avtonomnih vozil, do leta 2049 pa sinonim za kakovost vozil.