Najbolj popoprani megane je v najnovejši izvedbi dobil pet vrat in po želji tudi samodejni menjalnik, a je kljub temu namenjen bolj izkušenim voznikom. Foto: David Šavli
Najbolj popoprani megane je v najnovejši izvedbi dobil pet vrat in po želji tudi samodejni menjalnik, a je kljub temu namenjen bolj izkušenim voznikom. Foto: David Šavli

vliti konkretnemu avtu.

Da bi torej lahko razumeli novega megana RS, moramo prej razumeti clia RS. V zadnji generaciji je namreč ta dobil prijaznejši značaj, pet vrat in samodejni menjalnik, zato ker prodajni rezultati kažejo, da se v tem razredu prodajajo predvsem avtomobili za vsak dan. Torej, športniki, ki so hkrati tudi dovolj udobni, če je treba.

In zdaj, ko so zadovoljili množice, so se lahko posvetili pravi stvari. Peklenskem športniku za resne dirkače. Za tiste, ki znajo voziti na meji. Ki vedo, kako se stvari streže, ko gre zares, ki natančno vedo, kaj morajo narediti, ko se v ovinku začnejo dogajati tiste sile, ki izvabljajo strah, adrenalin, hkrati pa občutke nepopisnega užitka.

Ni za vsakega
Novi megane RS, vsaj v tokrat preizkušeni verziji, ni avto za začetnike! Ti bodo tarnali, da jim volan trga iz rok, da gre ritka po svoje, skratka, da avta ne zmorejo krotiti, da je povsem podivjan, vendarle gre za izredno močan avto.

A strokovnjaki bodo neizmerno uživali v iskanju točke, v kateri štirikolesno krmiljenje ponudi ekspresno hitro ovinkarjenje oziroma jo bodo z veseljem prekoračili in drseli za zabavo. Pri novem meganu RS torej nikakor ne gre za povsem varen nakup, močno je odvisen od vas, kaj hočete in koliko vozniških veščin premorete.

Ključni tehnični podatki:

- na testu Renault megane RS TCe 280

Mere:
- dolžina: 4,3m
- medosna razdalja: 2,6 m
- obračalni krog: 10,3 m
- prtljažnik: 434 l
- masa: 1.460 kg

Pogon:
- 1,8-litrski 4-valjni bencinski motor
- moč: 205 kW
- navor: 390 Nm
- 6-stopenjski ročni menjalnik
- pogon na sprednji kolesi
- pnevmatike: 235/40 R18
- poraba: 7,9 l/100 km = 10,4 EUR/100 km
- posoda za gorivo: 53 l
- doseg: 690 km
- izpusti CO2: 169 g/km

Stroški pri 15.000 km in 5-letni uporabi:
- nakupna cena: 31.090 EUR
- stroški finančnega lizinga: 2.379 EUR/5 let
- stroški registracije: 8.565 EUR/5 let
- stroški goriva: 7.815 EUR/75.000 km
- strošek 1 kompleta pnevmatik: 716 EUR
- vrednosti po 5 letih po Eurotaxu: 12.711 EUR

- stroški skupaj: 674 EUR/mesec