Do danes je podjetje izdelalo več kot 19 milijonov vozil. Foto: Seat
Do danes je podjetje izdelalo več kot 19 milijonov vozil. Foto: Seat

Seat je tovarno na območju Zona Franca odprl leta 1953. Zaposlitev je dobilo 925 ljudi (danes podjetje plačo zagotavlja 15 tisoč ljudem). Na dan so bili sposobni izdelati pet vozil modela seat 1400.

Razvoj je šel naprej na vseh področjih, od oblikovanja avtomobilov, do proizvodnje in obsega izvoza. Če je izdelava določenega števila vozil nekoč trajala cel dan, se je danes ta čas skrajšal na tri minute. Poleg tega so morali kupci v 50. letih na avtomobil čakati dve leti, danes pa projekt "fast lane" omogoča, da lahko vozilo s petimi kliki kupijo v 10 minutah in ga prejmejo v 21 dneh.

Legendarni model 600

V 70 letih je proizvajalec avtomobilov predstavil 67 modelov z različnimi izvedbami in generacijami. Nekateri izmed njih so bili tako pomembni, da so zaznamovali preobrat v zgodovini znamke. Mednje sodi model seat 1400 iz leta 1953, prvo vozilo, ki ga je podjetje izdelalo, in legendarni model 600, ki so ga predstavili leta 1957, kmalu pa je postal simbol svobode in mobilnosti. Leto 1984 je zaznamoval prihod prve generacije vozila seat ibiza.

Štirivratni španski fičo in črna mamba po avtomobilsko: Grajski potep s starodobnimi seati

Korak naprej je bila gradnja nove, večje in sodobnejše tovarne. Iz Barcelone so se leta 1993 preselili v Martorell. Naložba je bila vredna 244,5 milijarde španskih pezet (1,47 milijarde evrov). V tovarni so na začetku proizvajali drugo generacijo ibize in novi model, cordoba, dnevno pa so izdelali 1500 vozil. Ključno je bilo tudi leto 1999, ko je na ceste zapeljal model leon.

Odkar so leta 1965 začeli z izvozno prodajo, takratni cilj je bila Kolumbija, se je Seat uveljavil kot vodilni španski industrijski izvoznik, saj predstavlja približno 3 % celotnega izvoza države. Danes so njihova vozila naprodaj tudi na Novi Zelandiji, v Mehiki in Francoski Gvajani. Foto: Seat
Odkar so leta 1965 začeli z izvozno prodajo, takratni cilj je bila Kolumbija, se je Seat uveljavil kot vodilni španski industrijski izvoznik, saj predstavlja približno 3 % celotnega izvoza države. Danes so njihova vozila naprodaj tudi na Novi Zelandiji, v Mehiki in Francoski Gvajani. Foto: Seat

Prihodnost bo električna

Podjetje ima trenutno tri proizvodne centre: Barcelona, El Prat de Llobregat in Martorell, kjer trenutno izdelujejo modele ibiza, arona in leon, in sicer s kapaciteto 2300 vozil na dan. Poleg tega na Češkem izdelujejo model ateca, v Nemčiji model tarraco, na Portugalskem alhambro in na Slovaškem mii electric, ki velja za Seatov prvi 100-odstotno električni avtomobil.

Prihodnost bo tudi pri Seatu v znamenju elektrificiranih vozil. Tako bo v letih 2020 in 2021 podjetje predstavilo nove električne in priključno hibridne modele, ki se bodo pridružili električni različici modela mii. Novosti zajemajo novo leonovo družino z različico PHEV, različico tarraco PHEV in pred kratkim predstavljeni model cupra formentor, ki bo imel električno priključno hibridno različico. Modelu mii electric se bo pridružil še el-Born, drugo 100-odstotno električno vozilo znamke Seat.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor