Foto: Renault/Clio bo prvi Renaultov model, ki bo na voljo kot polni hibrid. Tehnologijo so poimenovali E-tech. Pri Renaultu so potrdili, da bodo imeli do leta 2022 12 elektrificiranih modelov, ne zgolj hibridov, vmes bodo tudi priključni hibridi in 100-odstotno električna vozila.
Foto: Renault/Clio bo prvi Renaultov model, ki bo na voljo kot polni hibrid. Tehnologijo so poimenovali E-tech. Pri Renaultu so potrdili, da bodo imeli do leta 2022 12 elektrificiranih modelov, ne zgolj hibridov, vmes bodo tudi priključni hibridi in 100-odstotno električna vozila.

Renault je na avtomobilskem salonu v Ženevi razkril novo, peto generacijo clia. Clio, ki je bil pod geslom "Vse, kar imajo veliki" prvič predstavljen leta 1990, je najpomembnejši model v paleti francoske tovarne vozil.

Revoz stopa v ospredje
To je svetovno najbolje prodajani renault in drugi najbolje prodajan model avtomobila v Evropi. Tudi v Sloveniji velja za najbolje prodajano in verjetno tudi prepoznavno vozilo, saj med drugim nastaja v tovarni Revoz v Novem mestu. Pri Renaultu so mu namenili celo različico "I feel Slovenia". Tudi najnovejšega clia bodo izdelovali na Dolenjskem, saj bo Revoz ob tovarni v Bursi v Turčiji glavna tovarna za najbolj priljubljen evropski mestni avtomobil.

Slovenka je zastopnica kupcev
Kako je nastal novi clio, nam je razkrila Jelka Kurnik, Slovenka, ki je Renaultova produktna strokovnjakinja, njena naloga pa je zagovarjati interese kupcev. Povedano drugače, poskuša zagotoviti, da se v novem modelu znajdejo izboljšave in tehnologije, ki si jih kupci želijo. Med vozniki cliev so pri Renaultu namreč naredili podrobne raziskave, kaj bi radi izboljšali pri novem modelu, in to tudi upoštevali.

Zmes evolucije in revolucije
Ker je med glavnimi razlogi za nakup clia zunanja oblika, so pri francoskem proizvajalcu pri oblikovanju zunanjosti ubrali evolucijski pristop, medtem ko so največje izboljšave doletele potovalno kabino in prtljažnik. Pravzaprav težko govorimo o izboljšavah, saj so vsi deli in sistemi novi. Naredili so precej prostornejši avtomobil v kabini in prtljažniku, pri čemer zunanji gabariti ostajajo skoraj nespremenjeni, hkrati pa so ga naredili vozniško boljšega in predvsem naprednejšega.
Kurnikova nam je pojasnila, da jim je to omogočila popolnoma nova arhitektura: "Oblikovanje predstavlja še korak naprej, nova arhitektura prinaša prednosti na področju porabe goriva in izpusta emisij, v motorni paleti je veliko učinkovitejših in bolj ekonomičnih motorjev. Clio je hkrati prvič pravi hibrid, nova platforma pa nam je omogočila vgradnjo naprednih tehnologij, ki nam jih do zdaj ni uspelo imeti v avtomobilu." Clio zmore v določenih okoliščinah, kot so na primer zastoji, voziti sam. "Pri Renaultu to imenujemo prva raven avtonomne vožnje. Njegova naloga je pomagati vozniku in narediti vožnjo udobnejšo na avtocesti in v zastojih. Omogoča samodejno vzdrževanje varnostne razdalje, zmanjševanje hitrosti, ko se približujemo avtomobilu spredaj, in zadrževanje vozila na voznem pasu med črtami."

Foto: Renault/Jelka Kurnik je ena od številnih žensk v Renaultu, ki je delala pri projektu pete generacije clia.
Foto: Renault/Jelka Kurnik je ena od številnih žensk v Renaultu, ki je delala pri projektu pete generacije clia.

Dinamičen kot še nikoli
Sogovornica nam je pojasnila, da je clio naredil velik preskok v dinamiki vožnje. Na to nakazuje že ureditev voznikovega okolja. Vse je usmerjeno proti vozniku. Morda največji napredek je bil narejen na področju povezljivost in večpredstavnosti. "Tablica v cliu lahko meri 9,3-palca in je že večja kot v v espaceu. Poleg tega ima lahko tudi digitalne merilnike velikosti 10 palcev. Osrednji zaslon deluje podobno kot pametne tablice in telefoni, tako po obliki, organizaciji kot uporabi.
Veliko napora je bilo vloženega v prtljažnik, katerega prostornina se je bistveno povečala. "Danes smo že na 391 litrih," pravi Kurnikova in namigne, da je peti clio, tudi družinsko gledano, uporaben avtomobil na ravni večjih avtomobilov.

Foto: Renault/Clio je po podatki JATO Dynamics najbolje prodajan mali kompaktni model v Evropi. Leta 2018 je njegova prodaja zrasla za 2,2 odstotka, na 328.536 avtomobilov. Volkswagen polo je bil z 294.493 prodanimi primerki drugi, ford fiesta pa tretja z 269.945 prodanimi primerki.
Foto: Renault/Clio je po podatki JATO Dynamics najbolje prodajan mali kompaktni model v Evropi. Leta 2018 je njegova prodaja zrasla za 2,2 odstotka, na 328.536 avtomobilov. Volkswagen polo je bil z 294.493 prodanimi primerki drugi, ford fiesta pa tretja z 269.945 prodanimi primerki.

Majhna poraba goriva in dobri pospeški
Leta 2020 na trg prihaja clio v različici polnega hibrida. Kurnikova pravi, da je smisel hibrida, da se zmanjša poraba goriva. "Poleg tega želimo kupcu omogočiti, da avtomobil uporablja dinamično. Avtomobil se vede kot električni avtomobili, sploh, ko speljemo. Mi to imenujemo "EV-občutek". Omogoča tudi vožnjo zgolj z delovanjem električnega motorja nekaj kilometrov daleč. S hibridom želimo kupcem, ki so ekološko ozaveščeni, ponuditi tudi dinamični avtomobil," pravi sogovornica.

Revoz zelo cenijo
Inženirka nam je zaupala, da clia v Franciji dojemajo kot veliko zgodbo o uspehu, ki nove in nove strani piše že skoraj tri desetletja. Na Revoz gledajo kot na eno svojih najboljših tovarn. "Revoz ima znotraj Renaulta izredno dober ugled. Glede na to, da gre za zelo pomemben Renaultov model, tovarni zelo zaupajo."