Suzuki vitara 1,6 4x4 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO
Suzuki vitara 1,6 4x4 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO

Ljubiteljem robustnih oblik bi moral biti prednji del vitare všeč. Celostno gledano je to njen lepši profil, zato ne bodite presenečeni, če se vam bo s plakatov kazala predvsem od spredaj. Manj atraktiven zadnji del rešujejo luči ostrih linij in po svoje tudi dvobarvno pobarvana karoserija, ki vitaro dokončno reši pred povprečnostjo. Ne glede na oblikovne dileme pa je nesporno dejstvo, da ponuja vitara odličen pregled prek robov karoserije, pri čemer ji je v pomoč tudi to, da se sedi visoko in da je podvozje od tal odmaknjeno ugodnih .

Prednost vitare je, da se ne trudi skriti enostavnosti gradnje, ne ponuja lažnega luksuza, ampak stavi na premišljeno uporabnost. Lahka vrata, preprosto vidni vijaki na ključnih spojih, varčevanje z lakom na koncih, v katere oko povprečnega kupce ne pogleda ni presežki. Niti armaturna plošča iz trde črne plastikei, a po drugi strani ni mogoče spregledati pozitivnega učinka prečne letve na armaturi, obrob na zračnikih in kraljevanja 7-palčnega zaslona infotainment naprave na vrhu sredinske konzole. Nastavljivost in ergonomija voznikovega delovnega prostora je zaradi dvojno nastavljivega volana dobra, le prednja sedeža imata nekoliko kratek sedalni del.

Pomembna pozitivna lastnost vitare je njena nizka masa, kar pomeni, da je 88 kilovatov moči spodobno kos običajnim asfaltnim obremenitvam. Ne ponuja dramatičnih pospeškov med prestavami in pri že zgolj povprečnih terenskih obremenitvah je agregat treba siliti v visoke vrtljaje, kjer postane glasen in bistveno bolj bencinsko požrešen.

A dejstvo je, da je s svojo dobro lego in kljub višji odmaknjenosti od tal tudi v ovinkih dolgo nevtralno stabilnostjo, vitara dober partner pri vseh običajnih cestnih obremenitvah. Zaradi primerno učinkovitega štitirkolenega pogona, ki ga ne ponujajo vsi neposredni tekmeci, pa se vitarine asfaltne vozniške sposobnosti v vseh vremenskih razmerah še bolj dvignejo.

Zaradi spomina na slavne predhodnice nove vitare ne smemo postavljati ob bok razrednim premijskim tekmecem, saj zdaj cilja v cenovno sredino ali celo malo pod sredino. Za 16.800 EUR, kolikor stane bencinska osnovno opremljena štirikolesno gnana vitara, pa boste ta trenutek težko dobili boljši paket.