Ljudje se bodo v prihodnje vozili z avtomobili več kot kadar koli prej, a posamezniki bodo potrebovali manj avtomobilov. Foto:
Ljudje se bodo v prihodnje vozili z avtomobili več kot kadar koli prej, a posamezniki bodo potrebovali manj avtomobilov. Foto:

Po podatkih študije bo prodaja avtomobilov v Evropi, Združenih državah Amerike, na Kitajskem in v Indiji v naslednjih 23 letih postopoma upadala ter leta 2040 znašala 54 milijonov vozil na leto. Trenutno v teh delih sveta skupaj prodajo 67 milijonov vozil na leto.

Študija ugotavlja tudi, da bo leta 2040 80 odstotkov avtomobilov še vedno uporabljalo nekakšen motor na fosilno gorivo. Po podatkih IHS Markit bodo popolnoma električni avtomobili leta 2040 predstavljali 19 odstotkov celotne prodaje. To je v skladu z napovedjo Boston Consulting Group, po kateri naj bi delež električnih vozil leta 2030 znašal 14 odstotkov.

Po napovedih IHS Markit bodo priključni hibridi leta 2040 šteli 14 odstotkov vseh avtomobilov. Prodaja avtomobilov, ki jih poganja zgolj motor na notranje zgorevanje, bo znašala 62 odstotkov, kar je velika razlika v primerjavi z lanskim letom, ko je ta delež znašal 98 odstotkov.

Tom De Vleesscheauwer, vodja oddelka za primet in mobilnost pri IHS Markit, je ob tem povedal, da potrošniki začenjajo sprejemati napredne tehnologije na področju električnih in samovozečih vozil.

Zanimanje potrošnikov za električna vozila se bo povečalo s padcem cen le-teh, ki ga bo prineslo znižanje cen baterijskih sklopov. Cena baterij za električna vozila trenutno znaša približno 170 evrov za kilovatno uro. Vleesschauwer ob tem po ugotovitvah študije navaja, da bodo morali avtomobilski proizvajalci doseči ceno 85 evrov za kilovatno uro, če bodo želeli konkurirati avtomobilom z motorji na notranje zgorevanje, ter napoveduje izenačenje cen po letu 2030.

O uporabi prevozov odločajo ljudje
Podpredsednik uprave IHS Daniel Yergin ugotavlja, da je uporaba električnih vozil zelo odvisna od tehnološkega napredka in politik posameznih držav, medtem ko o uporabi prevozov na zahtevo, ponudnikov, kot sta Uber ter kitajski Didi Chuxing, odločajo ljudje.

Pri tem bo zanimiv paradoks, saj bodo ljudje potovali z avtomobili več kot kadar koli prej, toda posamezniki bodo potrebovali manj avtomobilov. Preklop na nov način uporabe avtomobilov se je šele začel.

Samo industrija storitev na področju mobilnosti bo leta 2040 na štirih obravnavanih trgih kupila 10 milijonov avtomobilov v primerjavi s 300 tisoč v letu 2017.