VW golf je zapeljal v osmo generacijo, v kateri želi od konkurence odstopati po tehnološki plati. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
VW golf je zapeljal v osmo generacijo, v kateri želi od konkurence odstopati po tehnološki plati. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Na kratko, o njem morate vedeti, da je vozniški prostor digitalno minimalističen, po našem mnenju učinkovit. Drugič, preizkušeni dizel vsaj tistim, ki prevozijo veliko kilometrov, pod vprašaj postavlja veliko tistega, kar sicer očitamo dizelskim motorjem. Tretjič, avtomatski menjalnik je nujen, z ročnim se odpoveste dolgi vrsti tehničnih koristi, ki občutno vplivajo na vožnjo. Četrtič, želeli boste dodatke, kot na primer matrični žaromet, a z dodatki bo golf postal eden cenovno ugodnejših premijskih avtov.

Moral je biti podoben prvim sedmim

To je bistvo, a poglejmo ga zdaj v drobovje. Golf je legendaren model, pravijo, in pri tem se sklicujejo na kar preteklih sedem generacij golfov, ki so nastali pred zadnjo kreacijo. In če pogledamo teh sedem golfov pred njim, postane očitno, da status legende pridobiš samo tako, da se vsa leta držiš nekaterih pravil, ki si si jih sam določil na začetku, da ne delaš očitnih odklonov.

In v golfovem primeru to konkretno pomeni obliko, ki ne pušča nobenih dvomov. Golf mora biti nezmotljivo golf, naj bo iz sedemdesetih, osemdesetih let ali pa iz leta 2020. To konkretno pomeni, da ima tudi osmi golf tipično zajeten zadnji stebriček prvega golfa.

Svežina z eno potezo

Med oblikovanjem so imeli vse stare golfe ves čas v oblikovalskem studiu, ves čas so pogledovali nanje, da ja ne bi linije morda zavile v kakšne druge vode. Je pa fascinantno, kako so osmici svežino vlili zgolj z eno preprosto črto.

Vagarsh Saakyan, Volkswagnov oblikovalec novega golfa je za Avtomobilnost razložil, da so lahko zgolj z eno linijo vizualno razširili avtomobil, od zadka do sprednjega dela vozila, pri čemer so imeli v mislih, da morajo biti linije čiste, videz pa ikoničen.

Zajeten stebriček C ostaja oblikovna posebnost golfa tudi v osmi generaciji. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Zajeten stebriček C ostaja oblikovna posebnost golfa tudi v osmi generaciji. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Golf ostaja gonilo napredka

Golf se torej skozi leta oblikovno ni spreminjal in tudi njegov vsestranski značaj ne. To je klasik, za družino, za mlade pare, za zrelejše … prostoren, udoben, po želji dinamičen, tehnično napreden.
A vendarle so vse posamezne evolucije v že skoraj petih desetletjih pripeljale do tega, da je osmi golf zgolj s prilagajanjem spremenjeni blaginji po svetu postal drugačen avtomobil. Namreč, pojem “ljudski avto” je danes nekaj drugega kot v Nemčiji sedemdesetih let, danes je golf tudi oznaka nečesa boljšega. Ja, prav pri golfu se najbolj vidi, kako se je znamka Volkswagen preobrazila v znamko, ki jo resno jemljejo tudi tisti kupci, ki se zanimajo za prestiž.

In takšnega statusa si dolgoročno ne moreš pridobiti samo z oblikovanjem ali s trženjem, samo ena je pot, in to je tehnična naprednost, stalno spravljanje tekmecev v pogon. In prav s svojo tehniko osmi golf kaže svojo premoč bolj, kot je to uspevalo generacijam pred njim. Je pa to premoč treba izkusiti v praksi.

Navajanje na digitalno

Na primer v kabini: predsodki se stopijo, ko v praksi preizkusiš najočitnejšo noviteto osmega golfa. Ja, res je, vedno smo trdili, da je treba glasnost glasbe nastavljati z vrtljivim gumbom. In so tekmeci, kjer je ta ena najpogostejših operacij med vožnjo v marsikaterem golfovem tekmecu zelo zakomplicirana. Moraš tapkati … Nova golfova rešitev pa se nam zdi dobra.

Kabina je prostorna, enako velja za prtljažnik. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Kabina je prostorna, enako velja za prtljažnik. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Isto velja za klimo, pri čemer pa sem pogosto potreboval en klik več, ker si rad pihanje po svoje usmerjam gor in dol, ne pa naravnost vase. A verjetno so si prav s takšnimi, kot sem jaz, izmislili tako imenovano pametno klimo, z namenskimi programi, ki sicer delajo točno to, kar si znamo pač vsi narediti sami. A pozornost cenimo, sploh, ker je klasika tudi na voljo.
In ja, res je, zasloni na dotik so nekaj, kar so najprej uzakonili golfovi tekmeci in dolgo časa jih mnogi vozniki nismo marali. Toda golfov deluje vrhunsko.

In ikonce so kar v redu razporejene, je pa res, da sem testni avto prejel z narobe nastavljeno uro, in preden sem pogruntal, da lahko ikone premikam tudi gor – dol, ne samo levo – desno, sem vozil v nekem drugem času – saj z idejo ni v bistvu nič narobe, a na telefonih smo navajeni drsanja samo po eni osi.

Upravljanje z gestami

Golf razume tudi geste, lahko mahate z roko in tako prestavljate med stranmi. Gre za princip, ki je lahko uporaben, a med vožnjo je uporabnost gest omejena oziroma lahko pripelje do več napak. Kot sem izvedel v pogovoru z Volkswagnovo inženirko za te naprave, bo Volkswagen sicer še naprej razvijal gestikulativno tehniko, a da bo prav veliko funkcij delovalo varno med vožnjo, tega si ne obeta.

Golf je dokaz, da ima mobilna telefonija velik vpliv na avtomobilsko industrijo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Golf je dokaz, da ima mobilna telefonija velik vpliv na avtomobilsko industrijo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Veliko pomembnejši način upravljanja je z glasom, pri čemer pa se moramo Slovenci odločiti, ali se odpovemo glasovnemu upravljanju ali pa slovenskim menijem. Pogovarjanje v slovenščini še ni dovolj razvito. No, lahko pa ohranite slovenske menije, pogovarjate pa se po angleško, s Siri ali pa z Googlovim pomočnikom.

Kakor koli, zaslon je tudi neposredno pred voznikom, kjer si lahko sami določimo, katere podatke želimo spremljati, opcij je veliko, idealne kombinacije pa verjetno tudi vi ne boste našli, kot je mi nismo še v prav nobenem digitalnem avtu.

Nad prostornostjo se nismo pritoževali

Pri prostornosti kabine presenečenj ni, avto je udoben in nadpovprečno prostoren, zadaj dobro sedijo tudi odrasli in tudi mojim trem otrokom je bilo prijetno, sploh po zaslugi velikih oken. A ni dileme, kdor hoče predvsem prostor, ima enega prostorneža že v Volkswagnovem koncernu. Isto velja za golfov lepo urejen prtljažnik z zelo uporabnim dvojnim dnom.

Digitalni merilniki so danes postali nuja v sodobnih avtomobilih, saj so zmožni v hipu prikazati vozniku številne podatke o vožnji. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Digitalni merilniki so danes postali nuja v sodobnih avtomobilih, saj so zmožni v hipu prikazati vozniku številne podatke o vožnji. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pomembnejši del golfa je vožnja. Tu blesti na polno. Največja noviteta je blaga hibridizacija bencinskih motorjev, ki temelji na 48-voltni tehnologiji. Prvi vtis, da je to nekaj, kar prinese premalo prihrankov pri porabi, se v vožnji hitro stopi, saj prinese vrsto udobnostnih koristi.

Presenečeni smo bili

Po prvi vožnji smo zapisali, da bodo zaradi omenjenih hibridnih bencinskih motorjev dizelski motorji sčasoma postali manj zanimivi. No, tokratni štirinajstdnevni preizkus dizelskega golfa te trditve sicer ne postavlja na glavo, ker bo glavnini s krajšimi vsakodnevnimi vožnjami bolj smiseln cenejši bencinski turbomotor. A iskreno vam povemo, da smo bili prav presenečeni, kako prepričljiv je novi dizel. Nobenih tresljajev ni, nobenega hrupa ni, vklopi se izredno mirno …

In potem je tu poraba. Tudi, ko smo ga priganjali in se vozili po avtocesti, smo porabo mešanega cikla zlahka ohranili pod petimi litri, varčna noga se bo zlahka vozila s porabo okrog štirih litrov in še manj. Takšen dizelski golf vse napredne ekoideje v praksi postavlja v resnično nezavidljiv položaj, pred res zahtevno nalogo. Seveda, dizel ni za vsakogar, a kdor ga potrebuje, bo dizelske koristi težko dobil kje drugje.
In potem pride streznitev. Dejstvo je, da so se avtomobili v zadnjem desetletju enormno podražili, vsi po vrsti so razvijani za neki drugi standard. Tako je treba vedeti, da primerno opremljenega golfa, in to je tak z avtomatskim menjalnikom in z napredno tehniko, ne dobite pod 27, dizelskega avtomatika ne pod 30 tisočaki.

Dizelski motor nas je prepričal tako z vidika mirnega delovanje kot nizke porabe goriva. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dizelski motor nas je prepričal tako z vidika mirnega delovanje kot nizke porabe goriva. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Izbrali bi avtomatika

Zakaj je nujen avtomatik? No, če zaradi drugega ne, že zaradi sistema start-stop , predvsem pa zaradi dejavnega tempomata, s katerim vam v koloni ne bo treba uporabljati nog, avto bo sam ustavil in speljal, in kar je novo, pripravljen na speljevanje bo precej več časa – po navadi je bilo po nekaj sekundah treba pritisniti ali narahlo pohoditi stopalko, zdaj tega ni treba več početi.

Nasploh si boste zaželeli tudi pametni tempomat, ki hitrost prilagaja hitrostnim omejitvam, sam odpelje tudi ovinke in rondoje … Zagotovo prinaša velike koristi , če se vozite po neznanih mestih.

No, ceno boste zagotovo povišali tudi za dobrih 700 evrov, koliko stanejo matrični žarometi. Kakor koli, še posebej z vso to napredno tehniko golf resnično pokaže svojo premoč, namreč, te tehnike večina tekmecev ne premore ali pa deluje slabše. Dodatkov pa je nasploh toliko kot v ponudbah premijskih avtomobilov, a če vas bodo dodatki premamili, boste za golfa hitro odšteli tudi 35.000 evrov in več.

In naj se sliši ironično, tehnično bogato opremljen je lahko tudi cenovno ugoden, dodatki namreč premijske tekmece še veliko bolj občutno podražijo kot pa golf.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnosti? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost