Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP

V Bruslju so sklenili začasni politični dogovor, ki določa, da bodo morala vsa nova vozila serijsko ponujati sisteme, kot so samodejno zaviranje v sili, vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu in zapisovalnik podatkov o vožnji.

Ukrep, ki naj bi občutno prispeval v večji varnosti na evropskih cestah, bodo morale potrditi vse države članice ter odbor za notranji trg, nato pa še Evropski parlament, ki bo o njem glasoval septembra.

Predlog vključuje skoraj trideset pripomočkov in tehničnih rešitev, ki skrbijo za varnost voznikov in potnikov. Od maja 2022 bodo morali biti z njimi opremljeni vsi na novo homologirani modeli, medtem ko bodo za obstoječe modele postali obvezni maja 2024.

Tudi črne skrinjice
Med sistemi, ki jih bomo srečevali v vseh novih avtomobilih, velja omeniti sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu, vzvratno kamero ali tipala za pomoč pri vzvratni vožnji in sistem za ugotavljanje alkoholiziranosti voznika. Zelo pomemben bo tudi inteligentni omejevalnik hitrosti (Intelligent Speed Assistance – ISA), ki na podlagi podatkov satelitskega sistema GPS in prepoznavanja prometnih znakov samodejno uravnava hitrost vozila glede na omejitve. Na zahtevo parlamenta bodo vozila morala biti opremljena tudi s sistemom za beleženje podatkov, ki deluje kot letalska črna skrinjica.

Foto: Ford
Foto: Ford

V Evropski komisiji menijo, da bi lahko novi ukrepi na evropskih cestah do leta 2038 preprečili 25 tisoč smrtnih žrtev in 140 tisoč hudih poškodb.