Pri Volvu obljubljajo, da bodo krili vso škodo, ki bo nastala, če bo v vozilu vklopljena funkcija avtopilota. Foto: Volvo
Pri Volvu obljubljajo, da bodo krili vso škodo, ki bo nastala, če bo v vozilu vklopljena funkcija avtopilota. Foto: Volvo

Pri švedskem Volvu so si pred časom zadali cilj, da bo število mrtvih potnikov, ki bodo sedeli v njihovih avtomobilih, do leta 2020 nič. Zdaj so napovedali, da imajo popolno zaupanje v nove tehnologije, saj so pripravljeni plačati za napake, za katere bo odgovoren njihov avtomobil in ne voznik.
Prvi korak k uresničitvi cilja nič smrtnih žrtev v avtomobilih so po načrtih Volva samovozeča vozila oziroma avtonomni sistemi. Avtopiloti, ki bodo nadomestili voznika, so pogoj, da bi onemogočili človeške napake, ki so najpogostejši vzrok prometnih nesreč.
V vmesnem obdobju bodo pri Volvu predstavljali nove tehnologije, ki bodo vozniku v pomoč in ga bodo v nekaterih nalogah, kot je parkiranje, povsem nadomeščale. Pri Volvu so obljubili, da bodo v primeru, če bo avtomobil med parkiranjem z vključenim avtopilotom poškodoval drugo vozilo, prevzeli stroške, ki bodo nastali ob nesreči. To je novinarjem na švedski ambasadi v Washingtonu v ZDA obljubil šef Volva Håkan Samuelsson.
Googlova tehnologija deluje
Pri Volvu se sicer pospešeno pripravljajo na prihod samovozečih vozil, ko bo to omogočila zakonodaja. V okviru projekta Drive Me bodo leta 2017 na ceste v okolici Göteborga, kjer bo 50 kilometrov ceste opremljene z ustrezno infrastrukturo, poslali sto vozil, ki bodo zmogla povsem samodejno vožnjo.
Garancije sta obljubila tudi Mercedes-Benz in Google, ki pa še ni predstavil svojega serijskega vozila. Tehnološki gigant je začel vozila z avtopilotom razvijati leta 2009, delovanje pa preizkuša tudi v dejanskem prometu. V tem času so bili avtonomni avtomobili vpleteni v 14 prometnih nesreč, 11-krat se je zgodilo, da se je vozilo zaletelo v zadek drugega vozila. Avtomobili z avtopilotom niti v enem primeru niso zakrivili nesreče, so sporočili iz Googla.