Pri Volvu zato verjamejo, da je smiselno, da sami poskrbijo za omejitve, pa če na koncu rešijo zgolj eno življenje. Foto: MMC RTV SLO
Pri Volvu zato verjamejo, da je smiselno, da sami poskrbijo za omejitve, pa če na koncu rešijo zgolj eno življenje. Foto: MMC RTV SLO

Pri Volvu so lani spomladi napovedali, zdaj pa sprejeli pogumno odločitev, da hitrost vseh svojih novih vozil omejijo na največ 180 km/h. Volvo se je namreč s svojo strategijo nič mrtvih ali težje poškodovanih v svojih vozilih že pred leti zavezal, da bo stremel k največji možni varnosti v svojih vozilih. Menijo, da je hitrost ključnega pomena, da bodo dosegli začrtano strategijo.

Švedski proizvajalec avtomobilov v kitajski lasti Volvo Cars je zdaj uresničil lansko napoved in sporočil, da bodo imeli vsi njihovi novi avtomobili odslej omejevalnik hitrosti. Kot so sporočili iz družbe, bo poleg omejitve najvišje hitrosti vsak volvo odslej opremljen tudi s posebnim ključem, ki bo lastniku omogočil nastavitev dodatnih omejitev. Tako bo lahko ta med drugim začasno omejil možnost izklopa nekaterih varnostnih pripomočkov, če bo svoj avtomobil denimo posodil nekomu drugemu.

Hitrost je ključnega pomena za Volvo, da bodo dosegli začrtano strategijo nič mrtvih. Foto: MMC RTV SLO
Hitrost je ključnega pomena za Volvo, da bodo dosegli začrtano strategijo nič mrtvih. Foto: MMC RTV SLO

Z 250 km/h na 180 km/h

Doslej so modeli ikonične švedske znamke, odvisno od zmogljivosti motorjev, lahko dosegli do okoli 250 kilometrov na uro.

V Volvu so ob napovedi omejitve najvišje hitrosti navedli tudi izsledke raziskav, ki so pokazale, da nad določenimi hitrostmi niti najboljše varnostne rešitve ne morejo preprečiti najhujših posledic prometnih nesreč.

Pri Volvu so pred več kot 60 leti v svoja vozila vgradili varnostni pas in se na neki način že spopadli z morebitno zadrego pri voznikih pri
Pri Volvu so pred več kot 60 leti v svoja vozila vgradili varnostni pas in se na neki način že spopadli z morebitno zadrego pri voznikih pri "omejevanju svobode", ker so se morali pripasati. Foto: Volvo.

Odločitev je sicer pomembna predvsem za uporabnike nemških avtocest, kjer na nekaterih odsekih ni zakonskih omejitev hitrosti. Drugje po Evropi je hitrost omejena večinoma na 120 ali 130 kilometrov na uro. Je pa po vsej Evropi, odvisno od učinkovitosti dela organov pregona, veliko kršitev pravil, vozniki pa z divjanjem in objestno vožnjo pogosto povzročajo hude nesreče.

Omejevanju hitrosti so, podobno kot prevelikemu in prehitremu omejevanju izpustov CO2, do zdaj najbolj nasprotovali trije veliki nemški proizvajalci, ki slovijo po velikih in hitrih avtomobilih.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor