Letošnji AMZS-jev test otroških varnostnih sedežev je pokazal, da večina sedežev v trgovinah zagotavlja dobro varnostno zaščito, enostavno upravljanje in dobro ergonomijo. Foto: AMZS
Letošnji AMZS-jev test otroških varnostnih sedežev je pokazal, da večina sedežev v trgovinah zagotavlja dobro varnostno zaščito, enostavno upravljanje in dobro ergonomijo. Foto: AMZS

Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in organizacijami za varstvo potrošnikov v preteklih mesecih opravila prvi del letošnjega testa otroških varnostnih sedežev.

Kot so ugotovili na testiranjih, večina sedežev v trgovinah zagotavlja dobro varnostno zaščito, enostavno upravljanje in dobro ergonomijo. Eden od preskušenih sedežev je dobil najboljšo oceno zelo dobro, dva sedeža pa sta dobila oceno slabo, zato AMZS odsvetuje njuno uporabo.

Varnostna zaponka se je razletela

Sedež Tex Baby Eris i-size se na testu ni dobro odrezal, ker se je varnostna zaponka integriranega varnostnega pasu pri čelnem trku razletela in pas ni zadržal lutke v sedežu. Pri sedežu Babyauto Buddy i-size pa so v tekstilni oblogi ugotovili vsebnost sredstva proti gorenju TDCP, ki je bila višja od dovoljene.

Na drugi strani je Silver Cross Dream edini sedež, ki je na letošnjem testu dobil oceno zelo dobro, so v junijski številki Motorevije navedli pri AMZS-ju.

Štiri glavne kategorije

Strokovnjaki na neodvisnem testu otroške varnostne sedeže preizkusijo v štirih glavnih kategorijah: varnosti, upravljanju, ergonomiji in morebitni vsebnosti škodljivih snovi. Tako morajo pri varnosti sedeži prestati preskusne trke, pri upravljanju se posvetijo namestitvi sedeža v avtu, pri ergonomiji pa preverijo udobje sedenja v sedežih.
Test, ki ga v svojih publikacijah in prek digitalnih medijev objavlja večina evropskih avtomobilskih klubov in potrošniških organizacij, je pokazal, da večina sedežev zagotavlja dobro zaščito, enostavno upravljanje in dobro ergonomijo.

Letos so preizkuševalci za testne trke uporabili nove preskusne otroške lutke z novimi tipali, pri preskusu upravljanja in ergonomije pa odslej uporabljajo tri nove avtomobile. Foto: AMZS
Letos so preizkuševalci za testne trke uporabili nove preskusne otroške lutke z novimi tipali, pri preskusu upravljanja in ergonomije pa odslej uporabljajo tri nove avtomobile. Foto: AMZS

Novi protokoli

"Zaradi posodobitev testnih protokolov in meril testiranja letošnji rezultati niso neposredno primerljivi z rezultati testov zadnjih nekaj let," so pri AMZS-ju povzeli besede odgovornega urednika AMZS-jeve Motorevije Blaž Požanel. Letos so namreč zamenjali testni avto. Volkswagnov golf so za letošnji preizkus zamenjali s karoserijo Volkswagnovega avtomobila polo. Prav tako so pri testiranju za preskusne trke uporabili nove otroške lutke, nove avtomobile pa bodo odslej uporabljali tudi za preskus upravljanja in ergonomije.

Test je pomemben tudi za izdelovalce sedežev, saj se slabše ocenjeni sedeži težko prodajo bolje obveščenim kupcem, je še dodal Blaž Požanel.