Foto: EPA/V oddaji Avtomobilnost pod vsakim testnim avtomobilom izračunamo stroške lastništva. Za vsa vozila lahko mesečne stroške preverite v rubriki testi pod zavihkom Avtomobilnost.
Foto: EPA/V oddaji Avtomobilnost pod vsakim testnim avtomobilom izračunamo stroške lastništva. Za vsa vozila lahko mesečne stroške preverite v rubriki testi pod zavihkom Avtomobilnost.

Vemo, da veliko voznik v Sloveniji tega stroška sploh noče vedeti ali pa ga ne preračuna. "V oddaji Avtomobilnost pri vsakem testu izračunamo stroške lastništva vozila na mesec. Pri vsakem našem testu avtomobila lahko pogledate, kakšni so mesečni zneski lastništva avtomobilov, ki jih preizkušamo," pravi avtor oddaje Avtomobilnost Andrej Brglez, ki vas z ekipo vabi, da sodelujete v novi anketi.

Avto stane več, kot piše na ceniku
Zakaj je to pomembno? Če menite, da avtomobil stane toliko, kot piše v spletnih cenikih, se motite. Precej dražji je! Pomembno je vedeti, kakšni so skupni stroški z avtomobilom. Ti so najbolj odvisni od naših voženj, od tega, koliko kilometrov prevozimo in koliko let uporabljamo avtomobil. A vse stroške se da vnaprej izračunati, s podaljševanjem števila garancijskih let pa tudi ne bi smelo priti do pretiranih odklonov. Razen seveda tistih, ki izhajajo iz spremenjenih cen.

Foto: EPA/Američani v povprečju za eno vozilo pri hiši namenijo 11 odstotkov mesečnega proračuna.
Foto: EPA/Američani v povprečju za eno vozilo pri hiši namenijo 11 odstotkov mesečnega proračuna.

Kako izračunamo strošek lastništva?
V Avtomobilosti ceno novega vozila na mesec izračunamo na podlagi številnih parametrov, kjer upoštevamo slovensko povprečje: 15 tisoč prevoženih kilometrov, polni kasko z uveljavitvijo 50-odstotnega bonusa in to, da kot varen voznik ne uveljavlja nobene škode, ceno letne vinjete, redno menjavo gum vsako sezono (v izračunu premontaže in en komplet zimskih oziroma letnih gum), redno servisiranje pri pooblaščenih serviserjih. Strošek za gorivo izračunamo po cenah, ki veljajo na dan računanja, po porabi, ki jo izmerimo na našem testnem krogu. Napoved vrednosti po 5-letni rabi nam priskrbi Eurotax, povprečno ohranjanje vrednosti pa je določilo 40-odstotni polog, s katerim računamo stroške finančnega lizinga.

Kaj pravijo naši izračuni?
Poglejmo dva primera. Najprej kompaktni premijski SUV Volvo XC 40 D4 AWD momentum in z njim povezane strošek pri 15.000 km in 5-letni uporabi: nakupna cena: 43.619 evrov, stroški finančnega lizinga: 3.268 EUR/5 let, stroški registracije: 8.701 EUR/5 let, stroški vzdrževanja: 2.320 EUR/5 let, stroški goriva: 6.190 EUR/75.000 km, strošek 1 kompleta pnevmatik: 923 EUR, vrednosti po 5 letih po Eurotaxu: 18.886 EUR, stroški skupaj: 774 EUR/mesec.

Poglejmo še malo bolj ljudski kia ceed (1.4 turbo LX edition). Stroški pri 15.000 km in 5-letni uporabi: nakupna cena: 22.690 EUR, stroški finančnega lizinga: 1.785 EUR/5 let, stroški registracije: 6.041 EUR/5 let, stroški vzdrževanja: 793 EUR/5 let, stroški goriva: 5.855 EUR/75.000 km, strošek 1 kompleta pnevmatik: 597 EUR, vrednosti po 5 letih po Eurotaxu: 10.697 EUR, stroški skupaj: 451 EUR/mesec.

Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak/V oddaji Avtomobilnost pod vsakim testnim avtomobilom izračunamo stroške lastništva. Za vsa vozila lahko mesečne stroške preverite v rubriki testi pod zavihkom Avtomobilnost.
Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak/V oddaji Avtomobilnost pod vsakim testnim avtomobilom izračunamo stroške lastništva. Za vsa vozila lahko mesečne stroške preverite v rubriki testi pod zavihkom Avtomobilnost.

Malo smo še pobrskali po naših podatkih in prišli do izračunov, da nas lastništvo malega forda ka+ z malim bencinski motorjem na mesec stane 288 evrov, zmogljivega dizelskega audija A6 s štirikolesnim pogonom 1.001 evro na mesec, lastništvo seata ibize s popularnim trivaljnim enolitrskim turbomotorjem pa 345 evrov na mesec.

Avtomobil Američane stane vse več denarja
Nedavno so Američani v svoji raziskavi ugotovili, da lastništvo avtomobila postaja vse dražje. Američani plačujejo ogromne mesečne zneske za plačilo avtomobilov in močno povečujejo potrošniški dolg do bank, ki dvigujejo obrestne mere. Avtomobilska posojila so v letu 2019 postala najdražja za ameriške potrošnike v zadnjem desetletju.

Foto: MMC RTV SLO/Lizing za nakup avtomobilov postaja vse bolj dostopen. Prodaja novih in rabljenih vozil je v Sloveniji v letu 2018 cvetela. Le redko se zgodi, da kupec pride po novo vozilo z gotovino.
Foto: MMC RTV SLO/Lizing za nakup avtomobilov postaja vse bolj dostopen. Prodaja novih in rabljenih vozil je v Sloveniji v letu 2018 cvetela. Le redko se zgodi, da kupec pride po novo vozilo z gotovino.

Tako se ameriški potrošniki že leto za letom spoprijemajo z vedno dražjim plačevanjem vozila, ki je parkirano na njihovem dovozu. Poleg tega kupci novih avtomobilov drastično podaljšujejo povprečno dolžino svojih posojil. Ta je razvlečena že skoraj na šest let, povprečni mesečni obrok, ki ga v skupno 69 mesecih odplačevanja namenijo za avtomobil, pa je 488 evrov. To je skoraj 10 odstotkov več kot leta 2016. Povprečno ameriško gospodinjstvo za en avtomobil pri hiši nameni 11 odstotkov mesečnega družinskega proračuna.

Kaj pa vi? Ali veste, koliko vas avto stane na mesec? To vas sprašujemo v novi anketi.

Solovoznike ste množično podprli
V prejšnji anketi smo vas spraševali, ali bi podprli prepoved vožnje za solovoznike po levem voznem pasu? Kar 70 odstotkov se vas je proti tej rešitvi izreklo negativno, le 30 odstotkov pa bi voznike, ki se v avtomobilu vozijo sami, postavilo na desni vozni pas.