Poleg sistema za izogibanje rdeči luči Ford razvija in preizkuša tudi druge napredne asistenčne sisteme za varnost in udobje v vožnji. Foto: Ford
Poleg sistema za izogibanje rdeči luči Ford razvija in preizkuša tudi druge napredne asistenčne sisteme za varnost in udobje v vožnji. Foto: Ford

Sistem, ki so ga poimenovali Green Light Optimal Speed Advisory (svetovana optimalna hitrost za zeleno luč), sprejema podatke o intervalih semaforjev od obcestnih enot, njegov cilj pa je pokazati koristnost »povezanih« avtomobilov.

Odgovorni za asistenčne sisteme pri Fordovem oddelku za razvoj in napredno inženirstvo, Christian Ress, meni, da po napornem dnevu ni hujšega kot nenehno ustavljanje pred rdečimi lučmi na poti domov. Poleg tega vožnja skozi zeleni val zagotavlja tudi bolj zvezen in tekoč tok prometa, ki prispeva k občutnemu zmanjšanju izpustov CO2 in porabe goriva.

Pri Fordu ugotavljajo, da tisti vozniki v Združenem kraljestvu, ki se vozijo vsak dan, preživijo kar dva dni na leto, čakajoč pred rdečo lučjo. Če se vozniki ne morejo izogniti postanku pred rdečo lučjo, jim sistem prikaže čas do prižiga zelene.

Testirajo tudi druge napredne sisteme
V hibridnih mondeih poleg omenjenega sistema preizkušajo tudi sistem, ki voznika opozori na nenadno zaviranje spredaj vozečega avtomobila, tudi če se to zgodi zunaj voznikovega vidnega polja na razdalji do 500 metrov. Preizkusili pa bodo tudi sistem, ki voznika opozori na oviro na cesti ali na približevanje vozil na nujni vožnji.

Testiranja bodo potekala naslednji dve leti tako na javnih cestah kot na zaprtih poligonih, žal pa Ford za sedaj ni sporočil, če in kdaj bodo ti sistemi nared za serijsko vgradnjo.