Carlos Ghosn bi rad dokončno združil avtomobilska proizvajalca. Foto: Renault Nissan Mitsubishi
Carlos Ghosn bi rad dokončno združil avtomobilska proizvajalca. Foto: Renault Nissan Mitsubishi

Struktura zavezništva pod vodstvom Carlosa Ghosna je precej zapletena. Renault si lasti 43,4 odstotka delnic Nissana, ta pa ima 15 odstotkov delnic francoskega proizvajalca in 34 odstotkov delnic Mitsubishija. Po poročanju Bloomberga bi se lahko podjetji dokončno združili, s čimer bi nastal novi avtomobilski velikan pod vodstvom Carlosa Ghosna, ki je že na čelu zavezništva.

Renault in Nissan morebitne združitve nista še želela komentirati, a zdi se, da se je birokratsko kolesje že zavrtelo v to smer. Poleg organizacijskih zadev bosta morali posel potrditi tako japonska kot francoska vlada, ta ima namreč v lasti 15,01 odstotka Renaultovih delnic. In ravno ta delež naj bi želel Nissan. Toda Macron bo posel dovolil le pod pogojem, da ob tem ne bodo žrtvovali francoskih delovnih mest. Prodaja deleža francoske vlade je nujen pogoj tudi za Japonsko, ki bi sicer lahko nasprotovala poslu.

Če bi se združitev zgodila, bi nastal velikan, ki bi prehitel Volkswagen in Toyoto in se po številu proizvedenih vozil zavihtel na prvo mesto. V tovarnah po vsem svetu naj bi leta 2022 proizvedel kar 14 milijonov vozil.

Rešiti pa bo treba tudi vprašanje sedeža. Govori se, da bi lahko velikan imel dva sedeža. Eden naj bi bil v Franciji, drugi pa na Japonskem, s čimer bi ohranil nacionalno identiteto. Toda ni izključena niti rešitev v slogu skupine FCA s sedežem v neki tretji državi.