Weber od posebnosti navaja dekorativno letev, ki se na armaturni plošči vodoravno razteza po celotni širini vozila vse do vratnih oblog in ki še dodatno poudarja občutek prostorske širine. Pod osrednjim zaslonom povzema obliko Škodine maske, obenem pa je podlaga za roko med upravljanjem zaslona na dotik. Foto: Škoda
Weber od posebnosti navaja dekorativno letev, ki se na armaturni plošči vodoravno razteza po celotni širini vozila vse do vratnih oblog in ki še dodatno poudarja občutek prostorske širine. Pod osrednjim zaslonom povzema obliko Škodine maske, obenem pa je podlaga za roko med upravljanjem zaslona na dotik. Foto: Škoda

Škodino električno vozilo enyaq iV bo svetovno premiero doživelo v začetku septembra v Pragi.

Pri češkem proizvajalcu vozil so se z individualnimi paketi Design Selection odločili za nov pristop tudi pri zasnovi notranjosti. Notranjost njihovega prvega popolnoma električnega SUV-ja stavi na naravne in reciklirane materiale, s čimer po besedah vodje notranjega oblikovanja pri znamki Škoda Norberta Webbra poudarjajo trajnost.

Nova platforma za več prostora v kabini

Enyaq iV je tudi prvi Škodin model, izdelan na modularni platformi za električna vozila (MEB). Weber poudarja, da nova platforma omogoča zelo dolgo medosno razdaljo, ki v razmerju do karoserijskih dimenzij omogoča zelo prostorno notranjost. K temu prispevajo ravna tla brez sredinskega tunela, kakršnega poznamo iz vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. "Izkoristili smo to posebnost zasnove, da smo notranjost naredili na videz še bolj zračno in da je občutek prostornosti še večji. To na primer velja za novo armaturno ploščo, ki je zasnovana v več ravneh," pravi Webber, ki poudarja salonski ambient v vozilu.

Svetovna premiera prve Škode, izdelane na modularni platformi za električna vozila (MEB), bo 1. septembra v Pragi. Foto: Škoda
Svetovna premiera prve Škode, izdelane na modularni platformi za električna vozila (MEB), bo 1. septembra v Pragi. Foto: Škoda

Tako zasnova brez sredinskega tunela odpira številne možnosti. Spredaj so ta prostor izkoristili za dodatno odlagalno raven pod večnivojsko sredinsko konzolo. Za potnike na zadnjih sedežih pa to pomeni več prostora za noge pred sredinskim sedežem in tudi v prtljažniku, ki meri 585 litrov.

Naravni in reciklirani materiali

V električno škodo so vgradili 13-palčni osrednji zaslon in novi projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti. Kar zadeva uporabo recikliranih materialov, Webber poudarja, da so sedežne prevleke na primer 40-odstotno izdelane iz strižene volne, preostalih 60 odstotkov tkanine pa je izdelane iz poliestra recikliranih plastenk. Te prevleke so po zagotovilih proizvajalca edinstvene na otip in zagotavljajo prijeten občutek sedenja. Drug takšen primer je posebno trajnostno proizvedeno usnje, pri katerem za strojenje namesto kemikalij delno uporabljajo izvleček iz listov oljke.

Ni vsaka plastika sporna.