Več kot polovica slovenskih voznikov se odpravi na menjavo k vukanizerjem, četrtina to opravi sama, manjšina na servisih. Foto: M. Kr.
Več kot polovica slovenskih voznikov se odpravi na menjavo k vukanizerjem, četrtina to opravi sama, manjšina na servisih. Foto: M. Kr.
Menjava gum
Menjava gum je lahko tudi priložnost za preizkus in uravnoteženje koles. Foto: M. Kr.
Zimske gume
Gume so edini in ključen stik med podlago in še tako naprednim vozilom z obilico asistenčnih sistemov. Foto: Goodyear

Kljub že kar tradicionalnemu negodovanju nad zakonsko določenim časovnim obdobjem obvezne uporabe zimske opreme pa rezultati raziskave kažejo, da v zimskem obdobju slej kot prej kar 93 odstotkov voznikov na vozila namesti zimske gume, le šest odstotkov sodelujočih v raziskavi je vztrajalo pri letnih gumah, en odstotek pa ne ve, kakšne gume so imeli nameščene na vozilu.

V raziskavi, ki so jo opravili sodelavci-razvojno raziskovalnega centra v okviru AMZS-jevega Centra varne vožnje Vransko, je na zastavljena vprašanja odgovorilo 889 ljudi, od tega kar 90 odstotkov moških.

Večina na zamenjavo k strokovnjakom
Sodeč po odgovorih na vprašanja, se večina, 62 odstotkov, odpravi na menjavo pnevmatik k vulkanizerjem, dobra četrtina, 26 odstotkov, zamenja gume sama, vendar je treba ob tem dodati, da so to predvsem tisti, ki imajo dva ločena kompleta platišč. Le sedmim odstotkom sodelujočih so zamenjali gume v mehanični delavnici, dva odstotka se zatečeta po pomoč k prijateljem.

Več kot tretjina voznikov, 39 odstotkov, se odloči, da tudi po zimski sezoni še naprej vozi z zimskimi gumami, predvsem takšnimi, ki so že preveč iztrošene za naslednjo sezono. Vedenje o tem, kdaj so gume zrele za zamenjavo, pa je na teoretični ravni zelo visoko, 85 odstotkov sodelujočih je namreč zatrdilo, da vedo, kako globok mora biti profil, vendar so predstave o minimalni globini precej različne, od dveh do osmih milimetrov. Z zakonom predpisana najmanjša globina dezena profila pnevmatike v zimskem času je 3 milimetre, v letnem pa 1,6 milimetra.

Precej različna pa so bila tudi mnenja voznikov glede ustrezne starosti gum, 77 odstotkov jih meni, da poznajo priporočeno starost, vendar je razpon njihovih odgovorov precej velik, saj sega od dveh do osmih let. Kaj meni stroka o tem, si lahko preberete tukaj. Sicer pa ima 75 odstotkov voznikov na avtomobilih gume stare manj kot tri leta, le trije odstotki pa ne bi znali poiskati podatka o tem, kdaj so bile njihove gume izdelane.

Štiri petine voznikov menja vse štiri gume
Velika večina, 83 odstotkov zamenja vse štiri gume hkrati, 17 odstotkov pa samo po dve in dve. Ob tem je treba dodati, da ni mišljenja kombinacija zimskih in letnih, ampak menjava para bolj izrabljenih. V nasprotju s priporočili strokovnjakov bi kar 74 odstotkov voznikov nove gume z boljšim profilom namestilo na prednjo os, vendar pa boljše gume zadaj zagotavljajo boljšo stabilnost vozila.

Rezultati raziskave skupno kažejo, da slovenski vozniki, spodbujeni z zakonom ali poznavanjem pomena ustreznih pnevmatik, dobro skrbijo za zimsko obutev avtomobilov, vendar pa ni nikoli odveč opozorilo, da so gume ključni stik vozila s podlago in lahko voznik ter vsi še tako napredni tehnični sistemi le preko približne površine štirih razglednic vplivajo na varno vožnjo, zato sta ustreznost in neoporečnost gum toliko pomembnejši.