Nova kuga je prvo Fordovo športno terensko vozilo, ki so ga zasnovali na novi svetovni platformi C2 in v primerjavi s predhodnikom zagotavlja 10 odstotkov več vzvojne trdnosti in 90 kilogramov manjšo maso. To se pozna pri voznih lastnostih, vozni dinamiki in prostornejši potniški kabini. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Nova kuga je prvo Fordovo športno terensko vozilo, ki so ga zasnovali na novi svetovni platformi C2 in v primerjavi s predhodnikom zagotavlja 10 odstotkov več vzvojne trdnosti in 90 kilogramov manjšo maso. To se pozna pri voznih lastnostih, vozni dinamiki in prostornejši potniški kabini. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V Avtomobilnosti smo preizkusili in ocenili novo generacijo Fordovega SUV-ja kuga. Lahko bi odgovoril čisto na kratko – v vseh pogledih je boljša od predhodnice. Ampak to je logično. Ker če ne bi bila boljša, bi bilo nesmiselno, da bi jo sploh naredili.

Na frazo – najboljši oziroma najboljši avto doslej – ne damo kaj dosti. Oziroma nič. Tehnologija napreduje iz dneva v dan, sčasoma se pridobivajo izkušnje ter razkrivajo napake, in če samo na podlagi teh dejstev naredijo nov avto, bo že sam po sebi boljši od predhodnika. Zato se je treba z novim avtom spopasti bolj podrobno, a kar lahko povem takoj, je to, da ima nova kuga odgovore tudi na ta zoprna vprašanja.

Večji je tudi prtljažnik, ki ga je mogoče prilagajati tudi z vzdolžnim pomikom zadnje klopi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Večji je tudi prtljažnik, ki ga je mogoče prilagajati tudi z vzdolžnim pomikom zadnje klopi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Nižja in prostornejša

Nekaterim uporabnikom bo dovolj, če rečemo, da je 89 milimetrov daljša in 44 milimetrov širša, spet drugi bodo menili, da se ti milimetri težko prepoznajo. A saj veste, včasih pri kolenih manjka zgolj centimeter ali dva, če pa zadaj sedita dva človeka, ki bi bila precej širša od mene in bi vi morali sedeti med njima, mi verjemite, da bi bili še kako hvaležni za teh 44 milimetrov.

Varnostno in podobno tehniko je kuga seveda povzela po novem fordu focusu, kar pomeni, da je lahko nabor zelo izčrpen. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Varnostno in podobno tehniko je kuga seveda povzela po novem fordu focusu, kar pomeni, da je lahko nabor zelo izčrpen. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Da bi zagotovili bolj športno podobo, so novo kugo inženirji malce znižali, kar bi po neki logiki moralo vplivati, negativno seveda, na prostornino prtljažnika! Pa je ta po novem s 645 litri celo med večjimi v razredu! Kako je to mogoče? Pri Fordu so uporabili preprost trik, in sicer 15-centimetrski pomik zadnje klopi. Z njim določamo, ali želimo imeti več prostora v potniški kabini, ali pa v prtljažniku. Če pomaknemo zadnjo klop povsem naprej, je prtljažnik v hipu večji za 67 litrov, kar v praksi seveda pomeni en srednje velik kovček!

Dizel za avtocestna križarjenja

Naš testna kuga se je odlično znašla na avtocesti. Tudi zato, ker je bil pod motornim pokrovom dizelski motor. 140 kilovatov je več kot dovolj, da se z avtocesto lahko spopade z nadpovprečno hitrostjo, pa ob tem poraba goriva ne bo skrbela.

Koliko goriva smo porabili na avtocesti in koliko pri umirjeni vožnji, kako vodljiva je in kako napredna v primerjavi s konkurenti, pa boste izvedeli z ogledom videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.