Oblikovne linije so ravno prav agresivne, da ne strašijo, ampak mamijo. S formentorjem v hipu postaneš prijatelj, on pa nate pazi kot pes čuvaj tudi z vsemi znanimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Oblikovne linije so ravno prav agresivne, da ne strašijo, ampak mamijo. S formentorjem v hipu postaneš prijatelj, on pa nate pazi kot pes čuvaj tudi z vsemi znanimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Leta 1994 je Audi za zgolj dobro leto svetu ponudil malce – v narekovajih seveda – predelanega karavanskega Audija 80. Pod motorni pokrov so dobesedno stlačili Porschejev motor in RS2 je hipoma postal avtomobilska legenda. Formentor to skoraj zagotovo ne bo, pa čeprav velike razlike med njima sploh ni.

Pospešek pod petimi sekundami

Če pobrskate po svetovnih spletnih oglasnikih, bodo za 25 let starega audija RS2 lastniki želeli od 20, 30 pa tudi do 50 tisoč evrov. To je toliko, kot lahko stane tudi formentor. Zakaj ju primerjam? Karavanski RS2 sprejme pet potnikov, hkrati je v prtljažniku 370 litrov prtljažne prostornine.

Tudi v formentorju se lahko pelje pet ljudi, v prtljažniku pa ima celo 50 litrov več prostora. Čeprav sta si oblikovno drugačna, oba lahko označimo za družinska avtomobila. Eden je sicer kombilimuzina, drugi križanec. Največja podobnost je, da RS2 z mesta do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde, formentor pa le desetinko počasneje.

Več kot 300 španskih vrancev (228 kW) je poskočnih, pa tudi žejnih. Povprečna poraba se tako brez težav povzpne prek 10 litrov za 100 prevoženih kilometrov, a je lahko tudi spodobnih 7, tako kot je bila na našem normnem krogu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Več kot 300 španskih vrancev (228 kW) je poskočnih, pa tudi žejnih. Povprečna poraba se tako brez težav povzpne prek 10 litrov za 100 prevoženih kilometrov, a je lahko tudi spodobnih 7, tako kot je bila na našem normnem krogu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Če si ne znate predstavljati, kako hitro, kaj hitro, vražje hitro je to, vam namignem, da še na začetku tega tisočletja niso bili tako hitri ne porscheji 911, pa tudi ne denimo BMW-ji M3 in če pogledamo prek Atlantika, tudi chevrolet corvette ne. Pa čeprav so imeli prostorninsko večje in večinoma tudi močnejše motorje.

Lahko je družinski avto

Seveda so tehnologija, znanje in materiali v zadnjih 20 letih tako zelo napredovali, da primerjava ni pravična, ampak pospešek z mesta do 100 km/h ostaja. In bo ostal za vedno. Laično bi formentorja lahko označili za precej prostoren družinski avto, ki ponuja odličen delovni prostor vozniku, vsem ostalim potnikom pa dovolj prostora, da se v njem nikakor ne bodo počutili utesnjene.

V notranjosti izstopajo školjkasti sedeži, ki so v kombinaciji s tem motorjem vedno serijski. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V notranjosti izstopajo školjkasti sedeži, ki so v kombinaciji s tem motorjem vedno serijski. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

A ker je Cupra nadznamka Seata, če vemo, da Španci že pri slednjem poudarjajo športnost, mi oprostite, če bom družinsko rabo tokrat malo zanemaril. Tudi zato kar takoj povemo – če si ga želite kot družinski avto, vas ne bo razočaral. Z njim se je mogoče peljati tudi počasi, ugodno in udobno.

Formentorjevo poslanstvo je drugačno. Vozniku nasmeh na obraz nariše vsakič, ko sede vanj, pa tudi vsakič, ko ga pogleda. Zakaj še?

Preverite v video posnetku iz oddaje Avtomobilnost, v katerem smo podrobno ocenili cupro formentorja.