V Pekingu se na 200.000 kvadratnih metrih s približno 800 modeli vozil predstavlja približno 80 proizvajalcev. Dogodek je mogoče obiskati do 5. oktobra. Foto: EPA
V Pekingu se na 200.000 kvadratnih metrih s približno 800 modeli vozil predstavlja približno 80 proizvajalcev. Dogodek je mogoče obiskati do 5. oktobra. Foto: EPA

Auto China v Pekingu je že vrsto let eden najpomembnejših datumov za mednarodne proizvajalce avtomobilov.

Zaradi koronske krize je bil sejem aprila odpovedan. Zdaj se je v novem terminu začel pod strogimi higienskimi zahtevami. Ker bi morali biti obiskovalci iz drugih držav v karanteni, na sejmu prevladujejo lokalni proizvajalci in skupna podjetja. Zaradi bojazni pred vdorom virusa veljajo stroge omejitve pri vstopanju v državo in 14-dnevna karantena. Prav tako na Kitajsko leti le malo letal.

Auto China 2020 je prva velika mednarodna razstava v panogi po več kot letu dni. Kitajska je medtem širjenje okužb z novim koronavirusom uspešno obvladala in skoraj nima več novih lokalnih prenosov. Razstavo, ki bi sicer morala potekati spomladi, so tako lahko organizirali. Foto: EPA
Auto China 2020 je prva velika mednarodna razstava v panogi po več kot letu dni. Kitajska je medtem širjenje okužb z novim koronavirusom uspešno obvladala in skoraj nima več novih lokalnih prenosov. Razstavo, ki bi sicer morala potekati spomladi, so tako lahko organizirali. Foto: EPA

Dobri obeti za kitajski trg vozil

Analitiki so pred odprtjem razstave napovedali, da se bo prodaja avtomobilov na kitajskem trgu, največjem na svetu, povečevala tudi v obdobju do konca tega leta in potem še v prihodnjem letu. Medtem ko so prodajne številke drugje po svetu močno upadle, namreč na Kitajskem še rastejo. Svetovni avtomobilski proizvajalci, zbrani v Pekingu, tako velike upanje polagajo v kitajski trg, je poročala nemška tiskovna agencija DPA.

"V drugem polletju pričakujem zelo dobro prodajo," je za DPA povedal Cui Dongshu iz kitajskega združenja proizvajalcev osebnih avtomobilov CPCA. Potem ko se je zaradi pandemije v prvi polovici leta prodaja občutno zmanjšala, se bo v nadaljevanju leta padec ublažil in naj bi se v vsem letu gibal le še med petimi in osmimi odstotki, je dejal. Ob tem kljub negotovosti tudi za prihodnje leto napoveduje rast prodaje za osem odstotkov, podobno se napovedi drugih analitikov gibljejo okoli od pet- do sedemodstotne rasti.

Kitajska avtomobilska razstava, ki je v prejšnjih letih potekala izmenično v Šanghaju in Pekingu, velja za eno največjih na svetu. Običajno jo obišče več milijonov ljudi. Foto: EPA
Kitajska avtomobilska razstava, ki je v prejšnjih letih potekala izmenično v Šanghaju in Pekingu, velja za eno največjih na svetu. Običajno jo obišče več milijonov ljudi. Foto: EPA

Premijski avtomobili gredo za med

Da je kitajski trg med pandemijo še povečal svoj pomen za avtomobilske proizvajalce, med drugim dokazuje podatek, da je nemški Mercedes v letošnjem drugem četrtletju utrpel padec prodaje po vsem svetu za 20 odstotkov, vendar pri tem povečal prodajo na Kitajskem za 22 odstotkov. Še nazornejše so številke nemškega BMW-ja: ob 25-odstotnem padcu prodaje po vsem svetu je v drugem četrtletju prodal na kitajskem trgu 17 odstotkov več.

Rast prodaje vozil prihaja v obdobju okrevanja Kitajske, ki ima prva med velikimi državami na svetu vnovič gospodarsko rast. K nakupu avtomobilov pa ljudi spodbuja tudi bojazen pred okužbami ob uporabi javnih prevoznih sredstev. Avgusta so v državi prodali 1,73 milijona osebnih avtomobilov, kar je 8,8 odstotka več kot pred letom dni, potem ko se je že julija prodaja povečala za 7,9 odstotka. Še hitreje raste prodaja električnih avtomobilov – avgusta so jih prodali 82.500 oz. 45 odstotkov več kot avgusta lani.

V Avtomobilnosti redno obiskujemo največje avtomobilske salone po vsem svetu. V Ženevo nismo mogli, smo pa se znašli in poročali drugače.