Tokrat so stojnice z artikli s podstrešja, garaže ali kleti v parku Tabor postavili že tretjič. Foto: MMC RTV SLO/E. K.
Tokrat so stojnice z artikli s podstrešja, garaže ali kleti v parku Tabor postavili že tretjič. Foto: MMC RTV SLO/E. K.
Urban prodaja tudi na bolšjaku. Pravi, da je na garažni razprodaji več mladih in nižje cene. Foto: MMC RTV SLO/E. K.
Park Tabor postaja vedno bolj priljubljeno prizorišče za različne dogodke v središču mesta. Foto: MMC RTV SLO/E. K.
"Hipsterska" očala s črnimi okvirji so bila na sejmu priljubljen kos modne opreme. Foto: MMC RTV SLO/E. K.
Cilj garažne razprodaje ni zaslužek, pač pa to, da se znebiš starih stvari, ki jih ne potrebuješ več. Foto: MMC RTV SLO/E. K.
Zala Velkavrh iz Prostoroža, koordinatorka Garažne razprodaje. Foto: MMC RTV SLO/E. K.

Zadušljivo julijsko pripekanje je v Ljubljani zamenjala prijetna avgustovska toplina, nadvse primerna za ležerno dnevno sprehajanje po središču mesta. V zadnjem času marsikdo rad zavije tudi do dolgo zapostavljene soseske Tabor, posebej do tamkajšnjega z drevesi (in prijetnim pihljanjem) velikodušnega parka, kjer ob koncih tedna vedno postrežejo s kakšnim izvirnim nakupovalnim dogodkom. Umetniški in vintidž sejmi (tako imenovane "Nostalgične sobote"), kmalu tudi sejem rabljenih knjig ("Knjižni molji"), danes pa je potekala že tretja tako imenovana "Garažna razprodaja". Za tiste, ki se z izrazom še niso seznanili v ameriških filmih - garažno ali "dvoriščno" (tako imenovano "yard sale") razprodajo svoje "krame", ki se je želiš znebiti, po navadi ob kakšni večji čistilni akciji svojega domovanja, prirediš kar v svoji garaži ali na dvorišču.

Takšno idejo je imela tudi prebivalka soseske Tabor in tako so v organizaciji oblikovalskega in arhitekturnega kolektiva za uporabo in opozarjanje zanimivih urbanih površin Prostorož (ki je poskrbela tudi za obuditev dogajanja v parku Tabor) v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana pred nekaj meseci priredili prvo, lahko bi rekli množično garažno razprodajo. Njena odmevnost in uspešnost sta odločili, da dogodek ne bo samo enkraten in tako so danes stojnice z izdelki s podstrešij, garaž in kleti postavili že tretjič.

Jugonostalgija gre za med
Ciniki bi se morda namuznili in sklenili, da je dogodek v resnici le tipičen bolšjak stare krame v "kul" preobleki. A mimoidoči se ne strinjajo. Franc, sivolasi gospod v zrelih letih, ki sicer obiskuje tudi bolšje sejme po Ljubljani, pripomni, da je nivo dogajanja tukaj brez dvoma višji, saj so stojnice bolj lično urejene, na bolšjaku pa včasih stvari neurejeno ležijo kar na tleh, ljudje pa morajo po njih "brkljati".

Pa tudi občutka, da se prodaja neuporabna stara krama, ni. Za osupljivo nizke cene si lahko domov odnesete na primer dobro ohranjene Dr. Martens bulerje, športne copate znanih znamk in kakšno majico znamke Desigual. Da ne bomo pretiravali, seveda se med ponujenim pojavljajo tudi kakšne neuporabne traparije, na primer torbice v obliki modrčka ali pa pompozni kitajski set skodelic za omake, za katerega je še prodajalka priznala, da ga ni nikoli uporabila.

Našemu predvidevanju, da je v zadnjem času močno narasla priljubljenost "retro" jugonostalgičnih predmetov, pritrdi Urban, ki sicer prodaja tudi na znamenitem nedeljskem bolšjem trgu na ljubljanskem Bregu. Pravi, da gre najbolj za med vse iz obdobja sedemdesetih let prejšnjega stoletja (posebej priljubljene so kovinske posode za piškote in kavo), upadla pa je prodaja pravih starin.

Tudi park Tabor na ljubljanskem "hipsterskem" zemljevidu
Urban z nami pokomentira še "sceno" na garažni razprodaji in jo primerja s klasičnim bolšjim trgom ob Ljubljanici. Pravi, da so tukaj tako obiskovalci kot prodajalci v večini mladi, pa tudi cene so nižje, saj cilj ni v zaslužku, pač pa da se stvari znebiš.

Ob pozornejšem pogledu na dogajanje je očitno, da so z redkimi izjemami na garažni razprodaji tako v vlogi radovednih obiskovalcev kot podjetnih prodajalcev večinoma mladi, bolj ali manj takšni s skrbno dodelanim osebnim slogom - najbolj priljubljen dodatek so seveda tako imenovana "hipsterska" očala z debelimi črnimi okvirji.

Da so tovrstni dogodki (poleg teh v parku Tabor tudi na primer priljubljeni umetniški sejem Artish na Gornjem trgu) obvezen izlet za ljubljanske hipsterje, je verjetno pripomogla tudi slovenska blogarska sfera, kjer so reportaže s takšnih sejmov postale stalnica.

Prijetno, uspešno in tudi dobrodelno
Največ zaslug za naraščanje priljubljenosti si kljub vsemu nedvomno lastijo dekleta pri Prostorožu, med drugim tudi mlada in komunikativna, kot se za siceršnjo komunikologinjo spodobi (za delo jo je priporočila kar njena profesorica na Fakulteti za družbene vede) koordinatorka današnjega dogodka Zala Velkavrh. Ona skrbi tudi za Facebookov profil parka Tabor, ki ima že več kot tisoč "všečkov".

Zala navdušeno in predano govori tako o današnji razprodaji (po njenem mnenju je za njen uspeh ključno prijetno druženje) kot o nadaljnjih projektih parka, med drugim tudi o prihajajočem odprtju težko pričakovanega otroškega igrišča, ki ga je financiralo mesto. Za potrebe igrišča bodo namenili tudi sredstva od prodaje doma pripravljenih kolačkov in piškotov na stojnici, kjer so se današnji obiskovalci med nakupovanjem lahko krepčali (mimogrede, osvežilna limonada z meto je bila brezplačna).

Med poskočnim razlaganjem nas za konec povabi še na sejem rabljenih knjig Knjižni molji, ki bo v parku na sporedu prihodnjo soboto. Pravi, da bo super, saj bodo recitirali pravljice in poezijo, obljublja pa tudi prijetno in intimno atmosfero.

E. K.