Oboževalci so se v Kinu Bežigrad sinoči začeli zbirati dobro uro za tem, ko se običajno od delovnega mesta poslovijo zaposleni. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj
Oboževalci so se v Kinu Bežigrad sinoči začeli zbirati dobro uro za tem, ko se običajno od delovnega mesta poslovijo zaposleni. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj
Da je čas hitreje minil, je skrbel hišni Darth Vader. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj
Projekcija filma se je začela nekaj minut čez polnoč, ko so upravljavci kina dobili zeleno luč za predvajanje. Prav zato se projekcije niso začele že prej. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj
Ni šlo brez spominskih fotografij. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj
Razprodana premiera. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj

V urah, ko okolica prenovljenega kina po navadi leže k spancu, se je sinoči vrvež šele razplamtel. Podobno je bilo v okolici kinematografov Cineplexx v Celju in Kranju.

MMC je preverjal dogajanje za Bežigradom, pod streho kina, ki je v prejšnjem tisočletju postregel s premierami prvih treh delov sage Vojna zvezd (oz. epizodami štiri, pet in šest). Varnostnik je na vhodu sicer poskušal brzdati strasti največjih oboževalcev in jih pozival, da stišajo glasove, toda pričakovanja so bila previsoka za ohranjanje popolnega nočnega miru.

Recenzijo filma Vojna zvezd: Sila se prebuja Ane Jurc boste lahko na podportalu Kultura prebrali v ponedeljek.

Pred vrati kina so se "prebujene" duše začele zbirati že kakšne pol ure pred prvo predpremierno projekcijo. "Tu sem zavoljo starih časov. Želim se prepričati, ali je saga res boljša, zdaj, ko se je vanjo vrnil Harrison Ford," nam je povedala 33-letna Ana iz Ljubljane. Radovedni, kam bo režiser J. J. Abrams popeljal sago, so si čas krajšali na različne načine. Prizorov, kot smo jim priča na drugi strani luže - ko so največji oboževalci stali pred kinodvoranami že več dni pred projekcijo -, pri nas ni bilo.

Prav tako je bilo le za vzorec gorečih "jedijev" in "Vaderjev". Ti so s svetlobnimi meči v rokah in maskami na glavah po pričakovanju privabljali največ pogledov. Svoje pa je dodal tudi hišni Darth Vader, ki je tudi poskrbel za nekaj "udarcev" z mečem pred samim kinom.

Toda vsi oboževalci nimajo tega veselja povsod po svetu. Tako so se ravno pred dvema dnevoma ameriški mediji razpisali, da je veriga kinematografov Bow Tie Cinemas gledalcem filma (večinoma na vzhodni obali ZDA) prepovedala prihod v dvorane z replikami svetlobnih mečev, maskami ...

A medijsko sproducirano navdušenje, zaradi katerega so množice zasedle kinematografe, bo prve dni pustil doma marsikaterega gorečega oboževalca. Ali pa se bo ponovil primer nekega Američana, ki je za 2.180 ameriških dolarjev kupil prav vse vstopnice v dvorani, samo zato, da si bo lahko premiero ogledal sam.

"Želimo videti prvo premiero," je postopanje pred kinom upravičevala skupina mladeničev, na katere mečevanje ni pustilo kakšnega večjega vtisa. Ampak v primeru novega dela sage se zdi, da ustvarjanje potrebe po ogledu filma, oz. bolje rečeno, oglaševanje, ne pozna meja. "Ravno s prijatelji smo se pogovarjali, da sem ravno zaradi tega pompa okoli filma kar malo izgubil voljo, da si pogledam nov del," je povedal 36-letni Tomaž iz Ljubljane. "Vsega je malo preveč," je dodal.

In prodajne številke trgovcev lahko potrdijo te besede. Časopis Dnevnik je pred dnevi objavil prispevek Prava vojna zvezd se dogaja v trgovinah. Z njim je na slovenskih primerih potrdil tezo, da film zasluži veliko več s prodajo igrač in spominkov, kot ga prinesejo v kinematografe gledalci. Zanimiv je podatek, da je od leta 1977, ko je prišel prvi film iz slavne franšize Vojna zvezd: Novo upanje, samo prodaja igrač prinesla dvanajst milijard ameriških dolarjev.

Vojna zvezd v trgovinah
Letos se je "nakupovalna mrzlica" začela že pred samo premiero. Najprej je svet očaral droid BB-8, ki so ga gledalci pred premiero spoznali v nekaj sekundah napovednika filma. Zaradi njegove replike si že nekaj časa manejo roke pri Amazonu. Slovenski trgovci so se maniji pridružili s povečanjem zalog figuric, sestavljank in različnih izdelkov z motivi iz filma. Vojna zvezd je, milo rečeno, prodrla že v vsako vas.

"Našli se bodo ljudje, ki bodo malo zajamrali nad čezmerno ponudbo, ampak si bodo vseeno prišli pogledat film, pa naj bo to ob polnoči ali ob treh zjutraj," je še dodal Tomaž. Nezamenljiv je tudi podatek, da so ustvarjalci samo s predprodajo vstopnic za sedmo epizodo Sila se prebuja zaslužili sto milijonov ameriških dolarjev, kot je poročal Hollywood Reporter.

Svetlobni meči zavzeli družbena omrežja
Okrepljena pa je tudi promocija na družbenih omrežjih, kjer se bo v naslednjih dneh le še povečalo število ljudi, ki si bo na primer za profilno fotografijo na Facebooku dodalo motiv svetlobnega meča ob že obstoječi fotografiji. Ob tem pa prihaja tudi nov val recenzij, ugibanj in kovanja teorij zarote.

"Poskušam se izolirati. Brez veze je spremljati," nam je dejala 22-letna Maja, tik preden je odšla v dvorano nekaj minut do polnoči. In ko se je za njo projekcija končala nekaj minut čez drugo uro, so pred dvorano že stali novi obiskovalci, ki so se rokovali z Darthom Vaderjem. "Preprosto nisem utegnil dobiti vstopnice za premiero, zato sem tu ob pol treh zjutraj. A kot pravijo: in zadnji bodo prvi," se je v jutranjih urah tolažil 25-letni Andrej.

In zadnji je danes iz Kina Bežigrad odkorakal nekaj minut čez peto zjutraj.

Več pa v spodnji galeriji.