Angela Liddon je na blogu Oh She Glows doslej objavila več kot 500 receptov za zdrave jedi, za katere pravi, da utegnejo prepričati tudi kakega zagrizenega mesojedca in celo izbirčne otroke. Pozabila ni niti na tiste, ki se spopadajo z različnimi alergijami. Foto: Promocijsko gradivo
Angela Liddon je na blogu Oh She Glows doslej objavila več kot 500 receptov za zdrave jedi, za katere pravi, da utegnejo prepričati tudi kakega zagrizenega mesojedca in celo izbirčne otroke. Pozabila ni niti na tiste, ki se spopadajo z različnimi alergijami. Foto: Promocijsko gradivo

Moja polt je zasijala, raven življenjske energije se mi je dvignila, sindrom razdražljivega črevesja pa se je omilil. Tisti 100-kalorijski zavojčki predelanega kartona kar naenkrat več niso bili tako mikavni.

Angela Liddon o hitro opaznih učinkih prehrane na rastlinski osnovi
Osnove prehrane Angele Liddon so zelenjava, sadje, polnovredna žita, oreščki, stročnice, semena in minimalno predelani sojini izdelki, in ta živila so tudi osnova receptov v knjigi Več kot 100 veganskih receptov za vsakogar. Foto: Promocijsko gradivo
Knjiga, kot je mogoče sklepati iz naslova, prinaša več kot 100 receptov, od tega je 75 popolnoma novih, 25 pa prenovljenih najbolj priljubljenih receptov z avtoričinega bloga. Foto: Promocijsko gradivo
Hladna čokoladna ekspreso torta z osnovo popraženih lešnikov s kokosovo stepeno smetano je ena avtoričinih najljubših jedi iz knjige. Foto: Promocijsko gradivo
Sogovornica je tudi na porodniškem dopustu dejavna v kuhinji in pospešeno pripravlja drugo knjigo receptov. Foto: Promocijsko gradivo
Morda pa vas objava prepriča, da si pred uradnim začetkom konca tedna pripravite lahko vegansko kosilo? Foto: Promocijsko gradivo

"Po desetletju boja s prehranskimi motnjami in životarjenju ob dietni, nizkokalorični in predelani hrani sem spoznala, da moram svoje življenje - in zdravje - izboljšati. Postopoma sem prešla na polnovredno prehrano na rastlinski osnovi in presunilo me je, kako čudovito sem se počutila," piše v uvodu v svojo prvo kuharsko knjigo Več kot 100 veganskih receptov za vsakogar.

Velika prodajna uspešnica avtorice veganskega bloga Oh She Glows (na milijone ogledov mesečno), ki ga je začela pisati leta 2008, "da bi svetu predstavila svojo pot k zdravju in pokazala, kakšno moč ima hrana v našem življenju", je pred kratkim v slovenščini izšla pri založbi Totaliteta. Ob tej priložnosti je Liddonova, ki je po rojstvu hčerke trenutno na porodniškem dopustu, a že gleda v prihodnost, k svoji drugi kuharski knjigi in morda nekoč tudi oddaji, za MMC odgovorila na nekaj vprašanj.

Želi si, da bi bila njena knjiga všeč tako veganom kot tistim, ki bi v svojo prehrano radi zgolj vnesli posamezne veganske obroke, predvsem pa, da bi recepti pozitivno vplivali na zdravje in počutje bralcev in jih navdušili za preprosto prehrano, ki temelji na živilih rastlinskega izvora: "Upam, da vas bo navdihnila in pokazala, kako božansko okusna je lahko veganska hrana, in dokazala, da prehrana z zdravo hrano na rastlinski osnovi ni noben kompromis."

"Zamenjajte že končno službo, pretecite tistih 10 kilometrov in zaljubite se v ohrovt. Ni bolj pravega trenutka, kot je zdaj!" svojim bralcem na srce polaga Angela Liddon, ki se je v svoj blogerski konjiček tako zaljubila, da se je dokaj nepričakovano odločila za sabo pustiti prejšnje poklicno življenje. Odločitev je bila, kot se je izkazalo, še kako pravilna.


Pred pisanjem bloga in kuharske knjige ste ob magisteriju iz psihologije delali kot raziskovalka. A najbrž ste že od nekdaj, preden je to postal vaš poklic, uživali v ustvarjanju novih jedi in kreativnem kuhanju?

Od nekdaj sem rada pekla - prijatelji so mi rekli kar Martha Stewart (ameriška gospodinjska gurujka, op. a.) -, kuhati pa nisem znala (komaj kak krompir sem vrgla v vodo!). Vse, kar vidite na mojem blogu in v kuharici, je rezultat trdega dela, sem popolna samoukinja.

Veganska hrana ni bila le nov izziv, ampak tudi pot k okrevanju od motenj hranjenja. Kot pišete v uvodu v knjigo, je bila hrana 10 let celo vaša sovražnica. Kako hitro ste opazili pozitivne učinke nove prehrane?

Prednosti prehrane na rastlinski osnovi sem zaznala takoj. Kar naenkrat sem imela več energije, koža je začela žareti, popoldanska utrujenost je bila le še stvar preteklosti. Hitro mi je postalo jasno, da lahko svojo težo vzdržujem brez štetja kalorij ali stradanja, in to je bilo precejšnje razodetje.

Kako pri vas poteka ustvarjanje novih jedi in receptov? Kaj pride prej, sestavine ali zamisel o končnem izdelku?

Navdih iščem povsod: v revijah, na blogih, v restavracijah in na televiziji. Pogosto mi v oči pade kaka jed, ki ni veganska - recimo, da ima mlečne ali celo mesne sestavine -, nato pa se jo potrudim preobraziti v svojo lastno različico na rastlinski osnovi. Seveda se velikokrat zgodi, da moram jed pripraviti večkrat, da pridem do rezultata, s katerim sem zadovoljna. Ko gre za recepte, sem namreč velika perfekcionistka!

Kaj pa potovanja in odkrivanja novih kultur, najbrž tudi na različnih koncih sveta najdete zanimive jedi?

Obožujem preizkušanje različnih kuhinj sveta, veliko jedi je že veganskih ali pa se jih zlahka prilagodi v vegansko različico, denimo mehiška, indijska, italijanska in tajska kuhinja so v tem smislu zelo priročne. S poznavanjem tujih kuhinj se tudi bolje znajdem, ko brskam po jedilnikih restavracij.

Nam lahko zaupate svoje tri najljubše jedi iz knjige?

Sem zelo sladkosnedna, zato bi se odločila za hladno čokoladno ekspreso torto z osnovo popraženih lešnikov s kokosovo stepeno smetano. Popolnoma veganska je in brez glutena, vsi so čisto nori nanjo, ko jo poskusijo. Najboljše pri vsem pa je, da, če nimate časa za izdelovanje osnove, lahko pripravite samo nadev, ki postane pregrešno dobra zmrzlina.

Med slanimi jedmi pa prisegam na enchilade s sladkim krompirjem in črnim fižolom z avokadovo-koriandrovo kremno omako. To je hrana za dušo in srce, hkrati pa zelo zdrava poslastica.

Katerih pet sestavin je vedno na zalogi v vaši kuhinji, s katerimi je vedno mogoče nekaj "sčarati"?

V shrambi imam vedno avokado, suhe testenine, limone, česen in olivno olje. S temi sestavinami lahko pripravimo tudi mojo najljubšo jed, in to v le 15 minutah: kremne testenine z avokadom.

Ste v veganstvo uspešno "spreobrnili" še koga v družini?

Veliko mojih sorodnikov z veseljem uživa rastlinske obroke, že odkar sem začela pisati blog in recepte deliti s prijatelji in družino. Tudi moj mož je s hitre in nekakovostne prehrane presedlal na obroke, bogate z zelenjavo, zelene smutije in zdrave sladice.

Pa vendarle mora biti kaj, kar pogrešate iz časov, ko še niste bili veganka?

Sem ter tja si zaželim makaronov s sirom, zato bom v naslednji knjigi razkrila super recept za vegansko različico te jedi. To je moja najljubša različica doslej, saj je tako kremasta, a hkrati zelo zdrava!


AVOKADOVO-KORIANDROVA OMAKA
Pol skodelice (125 ml) svežega koriandra; 1 srednji avokado, izkoščičen; 3 žlice (45 ml) vode; 2 žlici (30 ml) limetinega soka; četrt žličke (1 ml) fino mlete morske soli; pol čajne žličke (2 ml) česna v prahu; nasekljana mlada čebula in koriander, za okras

Veganski preliv za enchilade namesto nacho sira?

Kaj pa razvade, jih sploh imate?

Kar koli čokoladnega! Na koncu dneva si vedno privoščim košček temne čokolade s 70 odstotki kakava. Nora sem tudi na svojo presno limonovo sirno torto z jagodnim kompotom - a za recept boste morali počakati do naslednje knjige.

Svojo pekarno ste že vodili, pravite, da vrnitev k temu poslu ni nujno izključena. Bi imeli tudi lastno kuharsko oddajo?

Z veseljem! Z možem Ericom že razmišljava, da bi v bližnji prihodnosti recepte opremila z videi. Veselim se dodatne interakcije s svojimi bralci.

Moja polt je zasijala, raven življenjske energije se mi je dvignila, sindrom razdražljivega črevesja pa se je omilil. Tisti 100-kalorijski zavojčki predelanega kartona kar naenkrat več niso bili tako mikavni.

Angela Liddon o hitro opaznih učinkih prehrane na rastlinski osnovi