Lik odločne južnjaške lepotice Scarlett O'Hara (vloga je bila Vivien Leigh pisana na kožo) velja za enega najbolj dodelanih ženskih filmskih likov svojega časa, saj nenehno krši družbene norme, ki so takrat veljale za ženske. To ji prinese veliko neodobravanja med rojaki v Atlanti. Ves čas je razpeta med svojimi čustvi do južnjaškega gospoda Ashleyja in privlačnostjo do oportunističnega Rhetta Butlerja, s čimer uteleša dvojnost ameriškega juga v času državljanske vojne. Foto:
Lik odločne južnjaške lepotice Scarlett O'Hara (vloga je bila Vivien Leigh pisana na kožo) velja za enega najbolj dodelanih ženskih filmskih likov svojega časa, saj nenehno krši družbene norme, ki so takrat veljale za ženske. To ji prinese veliko neodobravanja med rojaki v Atlanti. Ves čas je razpeta med svojimi čustvi do južnjaškega gospoda Ashleyja in privlačnostjo do oportunističnega Rhetta Butlerja, s čimer uteleša dvojnost ameriškega juga v času državljanske vojne. Foto:

Mislim, da to ni moje najboljše ali največje delo, kar sem jih kdaj naredil. A ta film bo trajal večno in ta zelena obleka, ker igra pomembno vlogo v zgodbi, je verjetno najslavnejši kostum v zgodovini filma.

Kostumograf Walter Plunkett

V Centru Harryja Ransoma, ki deluje pod okriljem Univerze v Teksasu iz Austina, se namreč trudijo zbrati 30.000 dolarjev za popravilo petih toalet, ki jih je v filmski klasiki iz leta 1939 nosila Scarlett O'Hara (oziroma igralka Vivien Leigh). V omenjeni ustanovi namreč načrtujejo razstavo, s katero bodo leta 2014 proslavili 75. obletnico tega epskega filma.

A ta trenutek je večina oprav iz filma v preslabem stanju, da bi jih postavili na ogled, je za agencijo AP povedala Jill Morena z oddelka za kostume in osebne predmete v centru. "Na določenih delih je tkanina obrabljena, šivi so zrahljani, so pa tudi druge težave," pravi Morena. "Te obleke so že veliko preživele." Zato so na pomoč pozvali filmske navdušence, ki sredstva lahko prispevajo na spletni strani centra.

Najslavnejši kostum v zgodovini Hollywooda
Ransomov center je kostume pridobil sredi 80. let iz zbirke producenta filma V Vrtincu, Davida O. Selznicka. Sledila so desetletja potujočih razstav po različnih prizoriščih, posodili so jih Metropolitanskemu muzeju umetnosti v New Yorku. "Filmski kostumi pač niso izdelani za to, da bi trajali," pojasnjuje Morena. "Zdržati morajo le toliko časa, kolikor traja snemanje." A tu ne gre za čisto navadne kostume - gre za najslavnejše oprave v zgodovini Hollywooda, ki so igrale ključno vlogo v enem najpriljubljenejših filmov vseh časov (V vrtincu je dobil kar osem oskarjev).

Najslavnejša med njimi, razkošna zelena obleka, ki velja za simbol Scarlettine odločne drže in moči za preživetje še tako težkih trenutkov, ima zrahljane šive in jo bo treba celovito predelati. To obleko je Leighova nosila v treh prizorih: v zaporu, kjer Scarlett Rhetta Butlerja (Clark Gable) prosi za denarno pomoč, ko se po Atlanti sprehaja s svojo temnopolto služabnico in ko spozna Franka Kennedyja.

Ustvarjalec kostumov za to filmsko klasiko Walter Plunkett je bil v knjigi Scarlett Fever Williama Pratta iz leta 1977 skromen: "Mislim, da to ni moje najboljše ali največje delo, kar sem jih kdaj naredil. A ta film bo trajal večno in ta zelena obleka, ker igra pomembno vlogo v zgodbi, je verjetno najslavnejši kostum v zgodovini filma."

Pa še ozadje slavnega filmskega citata - Ameriški filmski inštitut ga je uvrstil na vrh najbolj legendarnih vseh časov - "Odkrito povedano, draga moja, mi je prekleto vseeno." Scarlett v je Rhetta (Clark Gable) na koncu maratonsko dolgega filma vprašala: "Kam naj grem? Kaj naj storim?" (če jo zapusti) in dobila navedeni odgovor. Citat (v izvirniku "Frankly, my dear, I don't give a damn") je ne le vseboval za tiste čase nezaslišano vulgaren izraz ("prekleto"), ampak je znamenit tudi zato, ker je Rhett z njim pokazal, da je dokončno obupal nad Scarlett.

Mislim, da to ni moje najboljše ali največje delo, kar sem jih kdaj naredil. A ta film bo trajal večno in ta zelena obleka, ker igra pomembno vlogo v zgodbi, je verjetno najslavnejši kostum v zgodovini filma.

Kostumograf Walter Plunkett