Živi dokaz za to, da je mogoče biti modna ikona tudi kljub nekaj (no, precej) odvečnim kilogramom, je pevka skupine Gossip Beth Ditto. Foto: Conde Nast
Živi dokaz za to, da je mogoče biti modna ikona tudi kljub nekaj (no, precej) odvečnim kilogramom, je pevka skupine Gossip Beth Ditto. Foto: Conde Nast
Se bodo naslednje leto po modni brvi v oblačilih Marca Jacobsa sprehodile tudi manekenke v večjih številkah? Foto: EPA
Karl Lagerfeld
Karl Lagerfeld, nemški modni guru na čelu hiše Chanel, je znan zagovornik suhic na modnih brveh. Foto: EPA
Crystal Renn
In vendar je mogoče. Crystal Renn označujejo za supermanekenko, čeprav nosi številko obleke 42.

Čeprav uradnega oznanila še ni bilo, je Robert Duffy, vodja omenjene znamke, na Twitterju zapisal, da je podjetje v zgodnjih stopnjah pogajanj o kolekciji oblačil v večjih številkah. A trajalo bo kakšno leto, preden bodo prvi kosi prišli na police.

Duffy je na Twitterju potožil tudi o svojih težavah pri kupovanju oblačil: "Sem velik moški, ki pri 193 cm višine tehta 95 kg. Ni mi lahko najti oblačil ... Poskušam paziti na prehrano, a ... Ni mi všeč izraz močnejše postave. Ima kdo kak predlog?" Dodal pa je: "Moramo začeti delati večje številke. Z vami sem. Takoj ko se vrnem v New York, začnem delati glede tega! Trajalo bo kakšno leto. A ostanite z nami."

Beth in Crystal, modni ikoni z oblinami
Modna industrija je sicer v zadnjem letu pokazala novo zanimanje za ženske močnejše postave. Pevka skupine Gossip Beth Ditto, ki nosi številko 46, je postala prava modna ikona. Gola je pozirala na naslovnici revije Love in oblikovala kolekcijo za oblačilno znamko Evans, ki izdeluje oblačila od številke 42 naprej. Postala je tudi stalnica v prvih vrstah na modnih revijah znamk, kot sta Chanel in Fendi.

Manekenka Crystal Renn, ki nosi številko 42, ne pa na modnih brveh uveljavljeno 36, je postala prva supermanekenka "močnejše postave", sprehodila se je po modni brvi za ugledne znamke, kakršni sta Chanel in Jean Paul Gaultier, krasila je tudi naslovnico italijanskega Vogua.

A čeprav je javnost pozdravila te podobe, v modnih kolekcijah ni bistvenih sprememb. Če bo linija Marca Jacobsa uspešna, pa bodo njihovemu zgledu morda sledili tudi drugi oblikovalci.

Težje oblikovati v večjih številkah?
Trenutno znamke, kot so na primer Victoria Beckham, Erdem in Chloe, ne izdelujejo oblek, večjih od številke 42. Veliko oblikovalcev pravi, da je pač težje oblikovati obleke v večjih številkah, saj so pri ženskah, ki nosijo oblačila, večja od številke 44, razmerja med deli telesa manj standardna. Nekatere imajo močnejše oprsje, druge so bolj obilne okrog trebuha - zato je težko ustvariti vzorce, ki bi pristajali vsem.

Da, zdi se, da modna industrija ni ravno naklonjena močnejšim postavam. Ko so Karlu Lagerfeldu lani povedali, da bo nemška revija Brigitte v modnih prispevkih uporabila "običajne" ženske namesto manekenk, je razvpiti modni guru potezo označil za absurdno in dodal, da jo ženejo "debele mumije, ki pred televizijo sedijo s svojo vrečo čipsa in govorijo, da so suhe manekenke grde". Junija letos je britanski oblikovalec Julien Macdonald, sodnik na resničnostnem šovu Britanski supermodel, izjavil, da bi bila zmaga manekenke močnejše postave "smešna".

Jacobs se ne boji tvegati
Oblikovalci pravijo tudi, da po navadi ni veliko zanimanja za večje številke, imajo pa pri prej omenjenem Evansu drugačne izkušnje in zaradi velikega povpraševanja pripravljajo že drugo kolekcijo v sodelovanju z Beth Ditto. Morda pa bo prav Marc Jacobs ugotovil, kako veliko je zanimanje in ali lahko oblikuje kose, ki bodo privlačni za ta trg?

46-letni oblikovalec je svojo znamko uvedel leta 1986, ves čas pa je delal tudi za druge modne znamke, od leta 1997 za luksuzni Louis Vuitton. Znan je po tem, da pod svojim imenom redno tvega in je predstavil že številne nenavadne linije. Pred kratkim je predstavil kolekcijo za otroke Little Marc Jacobs, kolekcijo dodatkov za pse Bark Jacobs in moško dišavo Bang. Naslednji mesec bo v času newyorškega tedna mode predstavil knjigarno Book Marc.

Se začenja prava revolucija?
Urednik pri reviji GQ Jonathan Heaf, ki je nekoč delal kot svetovalec pri znamki Louis Vuitton, je povedal: "Če lahko kdo ustvarja dobra oblačila večjih številk in ustvari nekaj elegantnega, ne pa le izkorišča svoje ime, je to Marc. Čas je že bil. Ustvarja lepe, moderne, seksi obleke za lepe, moderne, seksi punce: punce, ki so dovolj samozavestne, da jim ni treba kričati, da bi jih opazili."

Rachel Sproule, kreativna direktorica Evansa, je prepričana, da bodo oblikovalci dobili odličen odziv na poskuse v večjih številkah. "Vsaka ženska, ne glede na velikost, si želi modo. To, da bo tudi v večjih številkah več izbire kot kdaj koli prej, je znak, da se začenja prava revolucija."