Zgodovinski trenutek se je zgodil leta 1926, ko je Coco Chanel v reviji Vogue objavila fotografijo kratke črne obleke preprostega kroja, ki jo je krasilo le nekaj diagonalnih linij. Pri Vogueu so obleko označili za 'Chanelov ford', saj je bila obleka kot Fordov avtomobilski model T, preprosta in dostopna ženskam iz vseh družbenih razredov. Napovedali so tudi, da bo LBD postala 'nekakšna uniforma za vse ženske z okusom'. In niso se zmotili. Foto: EPA
Zgodovinski trenutek se je zgodil leta 1926, ko je Coco Chanel v reviji Vogue objavila fotografijo kratke črne obleke preprostega kroja, ki jo je krasilo le nekaj diagonalnih linij. Pri Vogueu so obleko označili za 'Chanelov ford', saj je bila obleka kot Fordov avtomobilski model T, preprosta in dostopna ženskam iz vseh družbenih razredov. Napovedali so tudi, da bo LBD postala 'nekakšna uniforma za vse ženske z okusom'. In niso se zmotili. Foto: EPA
Coco Chanel
Lani smo v kinematografih videli film Coco Chanel, v katerem je oblikovalko upodobila francoska igralka Audrey Tatou. Film govori o življenju Coco Chanel pred vzponom na modni vrh. Foto: EPA
Nina Šušnjara
Nina pozna dela slavnih oblikovalcev iz preteklosti, a sama želi stopati po čisto svoji poti. Foto: Osebni arhiv Nine Šušnjara

Mineva 40 let od slovesa Coco Chanel, legendarne francoske modne oblikovalke, ki ni zaslovela le z modnimi novostmi, kot so majhna črna obleka, ogromne črne pentlje, pozlačeni gumbi, torbice s pozlačenimi verižicami in najdražji parfum na svetu, Chanel številka 5, ampak je ženske prepričala tudi o neodvisnosti in nujnosti samosvojosti.

Prisegala je na eleganco in ženskam skušala dopovedati, da lahko krilo zamenjajo za hlače. Njen kostim je tako postal simbol prefinjenosti. Vpliv Coco Chanel (njeno pravo ime je Gabrielle, vzdevek Coco - po francosko drag, mil - pa je dobila po pesmi Qui qu vu Coco dans le Trocadero, ki jo je rada izvajala na svojih nastopih) je bil tako velik, da je edina oseba s področja mode, ki jo je priznana revija Time Magazine uvrstila med sto najvplivnejših ljudi 20. stoletja, še danes pa je s svojo življenjsko zgodbo hvaležna tema za filme, gledališke predstave in biografije.

Umrla "sama s svojimi milijoni"
Coco je med prvo svetovno vojno oblikovala delovne obleke za ženske, ki so v tovarnah nadomestile moške, v svojo kolekcijo pa je vključila tudi veliko moških oblačil, kot so suknjiči in kravate. Med dolgoletnim posvečanjem modi je oblikovalki v ženska oblačila uspelo prinesti neko preprosto eleganco, njena 'mala črna obleka', ki si jo je zamislila leta 1926, pa še danes ostaja obvezen kos v omari vsake modno ozaveščene ženske. Vendar pa ni le talent tisto, s čimer ji je uspelo ustvariti tak sloves hiše Chanel, saj je po mnenju filmarjev za to zaslužna tudi njena neobičajna, pogosto težavna osebnost. Po več ljubimcih je umrla "sama s svojimi milijoni", kot je dejala sama.

Nina: Njeni nasveti oblačenje olajšajo
Za mnenje o vplivu Coco Chanel na sodobne modne smernice smo vprašali oblikovalko Nino Šušnjara, ki je dejala, da je bila Francozinja začetnica svobode izražanja, sama pa si je od nje zapomnila predvsem nasvet o številu kosov, ki naj si jih nadene ženska. "Če bi upoštevali, da je sedem zgornja meja, bi marsikatera ženska po ulicah hodila manj načičkana, tiste, ki nimajo velikega občutka za modo, pa bi si s tem pravilom oblačenje lahko olajšale."

"Džins nujno deluje športno"
Ali se Nina strinja z izjavo Karla Lagerfelda, ustvarjalnega direktorja hiše Chanel, ki je dejal, da je Coco naredila napako, ker je trdila, da so kavbojke grozne. "Kavbojke se mi zdijo nekakšno nujno zlo, tudi sama jih zelo malo nosim. Precej boljša rešitev se mi zdijo izpeljanke džinsa, saj džins vedno deluje zelo športno. Lahko razumem Coco, da ji džins ni bil všeč, saj je sama vedno stremela k eleganci."

Nina, ki ne želi kopirati nobenega oblikovalca, saj dela kreacije, ki jih po njenem mnenju primanjkuje, pa podpira odločitve nekaterih največjih modnih hiš - med njimi je tudi Chanel, ki se v zadnjem času odločajo tudi za obleke večjih konfekcijskih številk, vse do 46. "To je super. Na manekenko lahko damo kar koli in bo vedno videti dobro, za ženske z močnejšimi oblinami pa je precej manj ponudbe, kar pa nikakor ne pomeni, da si tudi one ne želijo biti dobro oblečene."