Kimono še vedno navdihuje modne oblikovalce po vsem svetu. Foto: EPA
Kimono še vedno navdihuje modne oblikovalce po vsem svetu. Foto: EPA

Kot poroča spletni portal Art Daily, razstava odkriva modno in družbeno pomembnost kimona od 60. let 17. stoletja do zdaj, tako na Japonskem kot drugje. V Veliki Britaniji so redki kimoni iz 17. in 18. stoletja predstavljeni prvič, prostor pa si delijo z oblačili velikih modnih oblikovalcev ter z ikoničnimi filmskimi in glasbenimi kostumi.

“Imamo kimono, ki je pripadal Freddieju Mercuryju. Tega sicer ni nosil na odru, zgolj doma, a gre vsekakor za zelo eleganten, precej ženstven kos oblačila,” pojasnjuje kuratorka Anna Jackson.

Med vrhunci razstave Od Kjota do modnih stez (Kimono: Kyoro ro Catwalk) so kimono, ki ga je ustvaril mojster tekstilne umetnosti Kunihiko Moriguchi, obleka Alexandra McQueena, ki jo je oblikoval za pevko Björk in jo je nosila na ovitku albuma Homogenic, obleke Jeana Paula Gaultiera, ki jih je Madonna nosila v videu Nothing Really Matters, ter originalni kostumi po vzoru kimona Johna Molloja in Trishe Biggar za filme iz franšize Vojna zvezd. Skozi svoja dela oblikovalci razkrivajo vlogo kimona kot stalnega vira navdiha v modi.

Med skoraj 300 razstavnimi predmeti so na ogled tudi filmi, slike, modni dodatki in drugi predmeti, ki predstavljajo različne sloge, privlačnost in vplive kimona. Polovica predmetov prihaja iz zbirke muzeja Victoria & Albert, preostala polovica pa iz drugih muzejev in zasebnih zbirk iz Velike Britanije, Evrope, Amerike in Japonske.

Na razstavi so na ogled tudi redki primerki kulturne izmenjave med Vzhodom in Zahodom. Foto: Reuters
Na razstavi so na ogled tudi redki primerki kulturne izmenjave med Vzhodom in Zahodom. Foto: Reuters

Od tradicije do smernic

Živahna modna kultura je vzniknila sredi 17. stoletja na Japonskem, ko je bogat sloj trgovcev zahteval novejšo modo, da bi javnosti pokazali svoje bogastvo, samozavest in okus. Določevalci smernic so bili vodilni igralci in znane kurtizane.

V tem obdobju so kimone tudi prvič izvozili v Evropo, kjer so imeli takojšen vpliv na modo. V poznem 19. stoletju je svet obnorela želja po japonski umetnosti in oblikovanju, zato je Japonska ustvarila drzno olepšan "kimono za tujce", domači trg pa so preoblikovale tehnologija evropskih tekstilov in kemične barve. Največji vpliv kimona na zahodno modo je bilo zaznati v zgodnjem 20. stoletju, ko so modni oblikovalci Paul Poiret, Mariano Fortuny, Madeleine Vionnet in drugi opustili ozke steznike za ohlapnejše sloje tkanin.