Modni poznavalci, kritiki in ljubitelji so letos prikrajšani za večino modnih revij v živo, številne je mogoče spremljati prek spleta, pri čemer jih nekatere modne hiše uprizorijo na prostem in prenašajo, druge pa posnamejo v studiih ali pa medijem in kritikom zgolj pošljejo fotografije manekenk in manekenov v novih kreacijah. Le izbrane modne hiše se predstavljajo v živo, a tudi pri teh je strogo določeno, koliko ljudi oz. predstavnikov sedme sile (pretežno fotografov in snemalcev) jih lahko obišče.

Javnost je tako prikrajšana za nekaj, kar bi gotovo bila nepozabna predstava oblikovalke Vivienne Westwood. Mož in kreativni direktor znamke Andreas Kronthaler jo je, kot je razvidno s fotografij, ki so obkrožile modni svet, med drugim oblekel v široko rdečo karirasto obleko v kombinaciji z modro majico s skeletnim potiskom (ki jo na posnetku predtem nosi tudi sam) in zlato-črno verigo ter jo dodatno popestril z rdečimi nogavicami v slogu ribiške mreže in rožnatimi satenastimi salonarji, ekstravaganten videz 79-letne modne ikone pa je dopolnjevala še njena z lakom utrjena natupirana pričeska.

Nič manj osupljiva ni večerna obleka iz srebrno-zelenega vezenega brokata, poglede pa je pritegnila tudi dnevna karirasta rdeča obleka, ki jo popestri širok črn pas z zlato zaponko.

Celotno modno revijo, katere osrednja zvezda je bila, jasno, prav "manekenka" Vivienne, je Kronthaler posnel oz. fotografiral s svojim iPhonom ter nato predvajal na Instagramu, modeli pa so ob predstavitvi kreacij brali ali recitirali poezijo.

Ogledala in replike kipov so modno brv spremenili v nekakšen labirint. Foto: Reuters
Ogledala in replike kipov so modno brv spremenili v nekakšen labirint. Foto: Reuters

Hermes: osupljiva scena, a manj osupljive kreacije

Kritiki so se tako lahko posvetili Hermesovi modni reviji, ki jo je kreativna direktorica Nadège Vanhee-Cybulski postavila v prav posebno sceno, polno replik kipov grških in rimskih boginj, vse skupaj pa so dopolnjevala premišljeno postavljena ogledala, ki so, kot piše AP, že sami modni brvi dajala mističen, nadrealističen vidik, ki "se ga ne bi sramovala ne Salvador Dali ne Jean Cocteau".

Malo manj so bili poznavalci navdušeni nad samimi kreacijami, saj so pri Hermesu (tudi tokrat) stavili na preverjeno klasiko, pri čemer so kljub vsemu občasno zgrešili, na primer s kombinacijo nekakšne kovinske mrežice, oblečene čez temno spodnje perilo.

Tudi sicer je letos opaziti, da na najodmevnejših modnih revijah prevladujejo bolj zadržane kreacije, kar pa verjetno sovpada tudi s časom, v katerem živimo.