Ženska moda je ne intrigira. Foto: Urša Rahne
Ženska moda je ne intrigira. Foto: Urša Rahne
Žirijo pod vodstvom Nataše Peršuh je Sara prepričala s kreacijo z naslovom You Used To Call Me. Foto: Timi Letonja
Na ljubljanskem Placu se je predstavilla z modnim kolektivom Young@Squat (Barbara Krmelj, Maja Leskovšek, Sara Valenci, Barbara Vrbančič). Foto: Klemen Razinger, Mimi Antolovič
Že trikrat se je predstavila s samostojno kolekcijo na Fashion weeku Ljubljana v okviru Naravoslovnotehniške fakultete. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Kreacija Sare Valenci. Foto: Petra Kraševec

Vsak naj nosi tisto, v čemer se počuti samozavesten.

Na prvem Mercedes-Benz Fashion Weeku, ki je potekal konec oktobra v Cankarjevem domu, se je devet mladih modnih oblikovalcev predstavilo s posamičnimi kreacijami, v hudi konkurenci pa je nagrada na koncu pripadla Valencijevi. "Nagrade res nisem pričakovala in sem zanjo izredno hvaležna, saj mi bo pomagala pri nadaljnjem ustvarjanju," je Sara komentirala osvojitev nagrade.

Žirijo pod vodstvom Nataše Peršuh, modne oblikovalke in izredne profesorice na Naravoslovnotehniški fakulteti, je Sara prepričala s kreacijo z naslovom You Used To Call Me.

Kot je zapisala žirija, gre za plašč s kamuflažnim vzorcem, ki tako postane skoraj popolnoma bel, ko ga prekrijejo aktualni slogani, potiskani s tehniko ročnega tiska, celotna silhueta pa mojstrsko kombinira in združuje različne tehnike ročnega tiska in globokega tiska, elemente casual in visoke mode. Končni rezultat sta hkrati popolnoma funkcionalen, sodoben in aktualen unisex trenčkot in zanimiva majica, ki lahko funkcionirata tako v kontekstu pret-a-porter nosljivih oblačil kot ulične mode. Hkrati pa posamezni kosi in celota v sebi nosijo subtilno poetiko in radikalno močno estetiko.

Sara pa je kreacijo komentirala z besedami: "Z oversize silhueto moškega trenčkota sem želela prikazati moč vojakov, ki kot slepe ovčice sledijo navodilom diktatorjev, s tiskom pa to, koliko naravne dediščine se izgubi zaradi tega. Uniforme niso umazane od krvi, ampak od izgubljene umetnosti in zgodovine. Kamuflažni vzorec prekrije bela barva, ki simbolizira nedolžnost in spokoj."

Dodala je, da je critical design, ki na humorističen način opozarja na težave, ki se dogajajo po svetu, način oblikovanja, ki ga uporablja. "Koncept modne zgodbe se povezuje s trenutno situacijo po svetu, kjer svetovne velesile zaradi naravnih bogastev podtikajo lažne kulturne in religijsko usmerjene težave, ki za seboj prinesejo veliko žrtev in uničenje družbenih umetnosti in znamenitosti. Z izgubo ljudi se izgubljata tudi njihova zgodba in pečat, ki so ga pustili na tem svetu."

Sara oblikuje za moške, saj kot sama pove, je ženska moda ne intrigira. Tudi sama se raje oblači v moške kose.

Na vprašanje, kdo nosi njene izdelke, je odgovorila: "Izdelke nosi oseba, za katero niso določeni starostni ali drugačni okviri, ampak njen odnos do življenja; je živa, pozitivna, avanturistična, humorna, hkrati pa je malce potlačeno zaskrbljena nad svetom. Važno je, da se v njih dobro počuti in pripomorejo k njeni dobrobiti. Nosi jih zato, ker v njih uživa in verjame vanje."

Študijska praksa pri Jeremyju Scottu
Že v mladosti je spoznala, da želi biti modna oblikovalka, njena vzornika pa sta Bernhard Willhelm in Maja Zupančič.

Študirala je na Naravoslovnotehniški fakulteti, pa tudi v tujini, na Švedskem: "Študij v tujini ti da izjemne izkušnje in drugačen vpogled v kulturo drugega ljudstva in način njihovega dela. Predvsem pa ti obnovi ljubezen in zaupanje v lastno državo." Študijsko prakso je opravljala pri priznanem ameriškem modnem oblikovalcu Jeremyju Scottu v Los Angelesu, kjer se je naučila predvsem dela v produkciji, posebnih naročil za zvezdnike, grafičnega oblikovanja vzorcev in arhiviranja kolekcije. Prek Jeremyja je spoznala tudi nekatere zvezdnike, tako je dobila nalogo, da za Rihanno in Jeremyja izdela kostum za noč čarovnic.

"Ni za zanemarjati slovenske modne industrije"
Kako pa gleda na množičen odhod oblikovalcev v tujino in ali tudi sama razmišlja o vnovičnem odhodu: "V tujino zagotovo po izkušnje in delo v tej stroki, ki ga v Sloveniji mogoče ni dovolj, drugače pa menim, da ni za zanemarjati slovenske modne industrije, saj živimo v središču Evrope in nam je tako rekoč vse dosegljivo v roku ene ali nekaj uric po dokaj sprejemljivi ceni. Včasih ne cenimo, da imamo vse na dosegu roke, usnjarja, čevljarja, galanterista itn."

V največji uspeh si šteje nagrado Marcedez-Benz Fashion Award in to, da je članica skupine za neodvisno oblikovanje umetnost in modo; SQUAT Young@Squat, ki ji da veliko: "Delo v skupini te nauči potrpljenja in razmišljanja z različnih zornih kotov, predvsem pa ti nudi zavetje in možnost pomoči starejših članov, ki imajo že več izkušenj."

Že trikrat se je predstavila s samostojno kolekcijo na Fashion weeku Ljubljana v okviru Naravoslovnotehniške fakultete. Čisto samostojna predstavitev pa jo čaka na naslednjem Marcedes-Benz Fashion weeku, saj ji to omogoča pred kratkim osvojena nagrada.

Avtorji spodnjih fotografij: Fashion Clash, Gaja Dolmark, Petra Kraševec, Matija Tomc, Sandi Fišer, Jani Ugrin.

Vsak naj nosi tisto, v čemer se počuti samozavesten.