AI:ME predstavlja
AI:ME predstavlja "tretji bivalni prostor". Poleg stanovanja in pisarne pozna želje in potrebe svojih uporabnikov. Foto: Avtomobilnost

V Las Vegasu smo se v oddaji Avtomobilnost v avtomobilu prihodnosti pogovarjali z Audijevo šefinjo marketinga in prodaje Hildegard Wortmann, ki nam je povedala, kako se spreminja poslovni model in kaj novega prihaja v vozila.

Audi je bila prva avtomobilska znamka, ki se je predstavila na sejmu potrošniške elektronike (CES) v Las Vegasu. Ta je danes postal pomemben sejem za predstavitev avtomobilskih konceptov in novosti, ki jih predstavljate proizvajalci avtomobilov.
Res je, bili smo prva nemška avtomobilska znamka, ki je na tem sejmu predstavila inovacije in koncepte. To je bilo leta 2011.

Sogovornica nam je razložila, da lahko potniki le s pomočjo očesnega stika intuitivno komunicirajo s študijskim avtomobilom in mu denimo ukažejo, naj jim naroči priljubljeno jed, lahko pa uživajo tudi v sproščujočih dejavnostih. Foto: Avtomobilnost
Sogovornica nam je razložila, da lahko potniki le s pomočjo očesnega stika intuitivno komunicirajo s študijskim avtomobilom in mu denimo ukažejo, naj jim naroči priljubljeno jed, lahko pa uživajo tudi v sproščujočih dejavnostih. Foto: Avtomobilnost

Kaj je bil glavni razlog, da ste se odločili nastopiti na salonu, kjer so v ospredju televizorji, roboti, računalniki …?
CES ponuja zanimivo mešanico produktov. To ni klasičen avtomobilski salon. Gre bolj za druženje ljudi z različnimi pogledi in vizijami na prihodnost. To je nekaj, s čimer se lahko pri znamki Audi poistovetimo. Mi na ta način, z različnimi idejami za prihodnost, razvijamo nove tehnologije in avtomobile. Radi izmenjujemo ideje in mnenja, hkrati pa prikazujemo naše najnovejše inovacije.

Kot ste omenili, na CES-u so v ospredju inovacije in ne avtomobili, ki bi jih lahko danes odpeljali iz prodajnega salona.
Seveda, kot sem omenila, to ni klasičen avtomobilski salon. Gre za prikaz drugačnih primerov, kot smo jih vajeni v današnjih vozilih, drugačne uporabe vozil. Gre bolj za raziskovanje, tipanje, iskanje vtisov pri potrošnikih.

AI:ME lahko s pomočjo naočnikov za navidezno resničnost pričara virtualni polet nad spektakularno gorsko pokrajino. Tehnologija poleg tega navidezno vsebino ves čas prilagaja gibanju vozila. Foto: Avtomobilnost
AI:ME lahko s pomočjo naočnikov za navidezno resničnost pričara virtualni polet nad spektakularno gorsko pokrajino. Tehnologija poleg tega navidezno vsebino ves čas prilagaja gibanju vozila. Foto: Avtomobilnost

Letos ste na CES pripeljali konceptno vozilo AI:ME. Nam lahko zaupate kaj več o tem posebnem vozilu?
Seveda ne gre za serijsko vozilo, ampak za koncept. Obiskovalcem salona želimo pokazati naše nove tehnologije, ki jih bomo vgradili v prihodnje generacije vozil znamke Audi. AI:ME je odlična priložnost, da pokažemo nove generacije digitalnih zaslonov, povezavo med vozilom in potniki. V prihodnosti bo velik poudarek na umetni inteligenci, zato smo tudi koncept poimenovali AI (artificial intelligence oziroma umetna inteligenca) in ME, ki pomeni mene kot uporabnika vozila. To je vozilo, s katerim želimo pokazati, kako bo z napredkom povezanosti uporabljati avtomobil.

Prosim, bodite bolj podrobni. Kaj točno bo novega?
Že danes je na vozilu cela kopica senzorjev, ki pa jih lahko izkoristimo še za druge stvari oziroma povezavo z uporabniki vozila. Na primer, lahko merijo vaš srčni utrip, lahko merijo stres. Na primer, vi trdo delate ves dan na salonu, ste utrujeni, morda pod stresom. Kamera v vozilu lahko ugotovi, ali ste utrujeni, kakšno je vaše razpoloženje. Na podlagi ugotovitev avto samodejno prilagodi najprimernejšo ambientalno osvetlitev, navigacija vam lahko ponudi najbližje postajališče, kjer si boste odpočili, lahko vam ponudi masažo, ki jo omogoča tehnologija, vgrajena v sedeže. Umetna inteligenca v avtomobilu je sposobna samoučenja, avto uporabnika vsak dan bolj spoznava, ve, kaj imate radi, česa nimate radi, kakšne so vaše navade. Na podlagi podatkov vam ponuja stvari, ki vam ustrezajo in ki so za vas dobre, od glasbe do dodatnega udobja med vožnjo. Na neki način avtomobil gradi osebni odnos z uporabnikom vozila.

Avtomobil je zasnovan tako, da samostojno razmišlja in se celo čustveno odziva. Ker pozna uporabnika in njegove navade, s pomočjo umetne inteligence in inteligentnih funkcij povečuje potnikovo varnost, udobje in dobro počutje. Foto: Avtomobilnost
Avtomobil je zasnovan tako, da samostojno razmišlja in se celo čustveno odziva. Ker pozna uporabnika in njegove navade, s pomočjo umetne inteligence in inteligentnih funkcij povečuje potnikovo varnost, udobje in dobro počutje. Foto: Avtomobilnost

Nekateri novi proizvajalci avtomobilov, kot je Byton, ki se prav tako predstavlja na CES-u, pravijo, da je danes pravi čas, da se v vozilu pojavijo ogromni zasloni, ki merijo tudi 48-palcev. Je danes res prvi čas za to?
Če pogledamo koncept AI:ME ima zaslon, ki je potegnjen čez celotni prednji del vozila, oziroma armaturno ploščo vozila. S tem smo pokazali, da je to že danes mogoče. Verjetno veste, da je Audijev slogan Prednost je v tehniki, kar pa ne pomeni, da vedno uporabimo vse, kar nam ta trenutek tehnologija omogoča. Vgraditi moraš tehnologije, ki bodo smiselne in jih bodo uporabniki tudi uporabljali. Sisteme, ki imajo dodano vrednost. Moramo vedeti, zakaj se danes uporabljajo zasloni v vozilih, ali zaradi uporabe navigacije ali zaradi gledanja najljubših serij in filmov. To sta dva popolnoma različna načina uporabe. Zasloni postajajo večji in tudi drugače vgrajeni kot v preteklosti. Vedeti pa moramo, da ima danes avto še vedno voznika, ki mora biti osredotočen na dogajanje na cesti. Zato moramo biti realni in moramo predvideti, kako najpreprosteje in najvarneje uporabljati sisteme med vožnjo.

Audi skupaj s študijo predstavlja tudi tridimenzionalni projekcijski zaslon z obogateno resničnostjo, ki so ga razvili v sodelovanju s Samsungom. Sestavljata ga projekciji dveh slik, ki se prikazujeta posameznemu očesu in se v voznikovem pogledu združita v tridimenzionalno podobo. Foto: Avtomobilnost
Audi skupaj s študijo predstavlja tudi tridimenzionalni projekcijski zaslon z obogateno resničnostjo, ki so ga razvili v sodelovanju s Samsungom. Sestavljata ga projekciji dveh slik, ki se prikazujeta posameznemu očesu in se v voznikovem pogledu združita v tridimenzionalno podobo. Foto: Avtomobilnost

Ko smo že pri filmih. Sony je predstavil svoj avto, poudarili pa so, da želijo služiti denar s pravicami za predvajanje filmov v vozilih.
To ni nekaj novega, da privlačiš oziroma sodeluješ z drugimi partnerji. Mi imamo partnerje, ki nam zagotavljajo zemljevide, glasbo … To je fantastično. Seveda se lahko povežeš tudi s partnerji iz medijev, zabavne industrije, filmske industrije. Na koncu ne gre za nas ali partnerje, ampak za uporabnike. Kaj jim želimo ponuditi. Naš koncept je 100-odstotno električen in avtonomen avtomobil, kar pomeni, da je čas vožnje vaš prosti čas, ki ga želite čim bolje izkoristiti. Od vas bo odvisno, ali se želite odpočiti, pogledati kakšen film. Danes nihče več ne izdeluje avtomobilov, ki so zaprt ekosistem, vsi se osredotočajo na odprt ekosistem. Gre za platforme, pri katerih lahko dodajaš nove partnerje.

Audijev komunikacijski vmesnik MMI shrani priljubljene destinacije in jih poveže z dnevom, časom in trenutnim prometnim stanjem in na osnovi teh podatkov samostojno izbira cilje vožnje. V prihodnje bo avtomobil analiziral tudi druge podatke o potniku in jih popolnoma integriral v vozno izkušnjo. Foto: Avtomobilnost
Audijev komunikacijski vmesnik MMI shrani priljubljene destinacije in jih poveže z dnevom, časom in trenutnim prometnim stanjem in na osnovi teh podatkov samostojno izbira cilje vožnje. V prihodnje bo avtomobil analiziral tudi druge podatke o potniku in jih popolnoma integriral v vozno izkušnjo. Foto: Avtomobilnost

Omenili ste električna vozila in avtonomna vozila. Gre za novo dobo mobilnosti, ki bo, tudi po napovedih Audija, odnesla lepo število delovnih mest. Po drugi strani nova mobilnost pomeni nove načine služenja denarja. Filmi so en način, kateri so še drugi?
Menim, da filmi niso ravno najboljši primer. Gre za to, da poslovni model, kot je bil nekdaj, danes ne deluje 100-odstotno enako. Moramo razmišljati drugače. Naša prodajna mreža, dobaviteljska mreža se digitalizira. Ponudili bomo nove poslovne modele. Naj bo to storitev mobilnosti, ponujanje avtomobila na zahtevo, na primer na letališčih, železnicah. Ni črno-belo, da si lastiš in voziš Audija, ampak strankam ponujamo več možnosti. Stranka se lahko odloči, da potrebuje avto samo za eno uro, ali da si deli vozilo, lahko pa se preprosto na daljšo pot odpelje s svojim vozilom.

Boste zaradi nove oblike mobilnosti v prihodnosti prodali več ali manj vozil?
Upam, da bomo rasli. Da bo rast zdrava in se bo odražala v dobičku.