Oblikovna novost je bolj izrazita maska z novo kromasto obrobo, ki sega čez celotno širino odbijača in se povezuje s kromasto obrobo meglenk. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Oblikovna novost je bolj izrazita maska z novo kromasto obrobo, ki sega čez celotno širino odbijača in se povezuje s kromasto obrobo meglenk. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Majhna prenova najbolj bahavega Renaultovega terenca, bi lahko zapisali. Ta avto namreč pusti vtis, vtis nečesa boljšega, nečesa premijskega. Vsekakor je koleos že samo z vidika dizajna veliko bolj poslovni avtomobil kot recimo tehnično soroden nissan x-trail, ki želi navdušiti še zlasti družine – tudi po zaslugi sedmih sedežev, ki v koleosovi ponudbi niso na voljo.

Za dolga potovanja
Zato pa se v koleosu v drugi vrsti sedi imenitno, po meri dolgih potovanj, prostora je v vse smeri zares veliko in prtljažnega prostora je z dobrimi 600 litri občutno več kot pri za razred manjšemu kadjarju – seveda pa je dejstvo, da koleos svojih kupcev ne bo lovil z dodatnimi litri in centimetri, ampak s poslovno prefinjenostjo.

Glede na različico ima na sprednjih sedežih lahko po dolžini nastavljivo sedalo. Poleg tega so za sprednja sedeža na voljo tudi električno nastavljanje (v šestih smereh in za ledveno oporo), gretje in prezračevanje, voznikov sedež pa ima lahko tudi masažno funkcijo. Spredaj sta grelni in hladilni držali za čaše. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Glede na različico ima na sprednjih sedežih lahko po dolžini nastavljivo sedalo. Poleg tega so za sprednja sedeža na voljo tudi električno nastavljanje (v šestih smereh in za ledveno oporo), gretje in prezračevanje, voznikov sedež pa ima lahko tudi masažno funkcijo. Spredaj sta grelni in hladilni držali za čaše. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

CVT menjalnik se nam je prikupil
In v avto za visoko družbo spada močan bahavi motor in prenovljeni dvolitrski dizel ponuja enajst kilovatov višjo moč, a v zrak izpusti manj škodljivih plinov. In to se v vožnji čuti, oziroma bolje rečeno … prirastka moči se ne čuti, čuti pa se okoljsko prilagajanje. Novi koleos so namreč inženirji nastavili tako, da je nekoliko manj bliskovito odziven, recimo takrat, ko je treba na hitro reagirati na cesti, tudi na prehitevanja se je pametno ustrezno prej pripraviti z ročnim določanjem prestave presenetljivo dobrodošlega brezstopenjskega CVT menjalnika. Da bi torej avto tudi pri bolj realnem merjenju emisij in porabe po znanem WLTP-ju dosegal bolj sprejemljive vrednosti, so inženirji značaj avta nekoliko umirili. Naredili so torej tisto, kar po navodilih novih emisijskih norm počnejo inženirji pri prav vseh znamkah.

Novi rod Renaultovih motorjev Blue dCi vključuje tehnologije za odstranjevanje onesnažil, vključno s sistemom selektivne katalitične redukcije (SCR) - odstranjevalca dušikovih oksidov (NOx). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Novi rod Renaultovih motorjev Blue dCi vključuje tehnologije za odstranjevanje onesnažil, vključno s sistemom selektivne katalitične redukcije (SCR) - odstranjevalca dušikovih oksidov (NOx). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Štirikolesno krmiljenje
In v tej luči so prenovili tudi oba druga največja renaulta, espaca in talismana. Pri teh dveh modelih Nissanovega CVT menjalnika ni, je pa 7-stopenjski klasični samodejni menjalnik, gre pa pri močnejših verzijah za enak motor kot v pravkar preizkušenem koleosu. Seveda pa je bistvena prednost espaca in talismana štirikolesno krmiljenje, ki tema velikima renaultoma omogoča ovinkarjenje, podobno tistemu z veliko manjšimi avtomobili. Sistem smo preizkusili že tudi skupaj z vami na turjaških serpentinah, poglejte, kaj so udeleženci ocenili … kakor koli, espace in talisman sta z zadnjo prenovo dobila tudi bolj napredne asistenčne sisteme, aktivni tempomat po novem ustavlja in speljuje, tukaj je tudi aktivno ohranjanje na sredini voznega pasu in nova največja renaulta sta dobila tudi matrične žaromete. Torej tiste LED žaromete, s katerimi ne boste nikoli zaslepili nasproti vozečih avtomobilistov in pešcev s kresničkami.