Mokka razkriva nov oblikovalski jezik znamke. Foto: Opel
Mokka razkriva nov oblikovalski jezik znamke. Foto: Opel

Opel je mokko premierno predstavil leta 2012, vmes jo je preimenoval v mokko X, v drugi generaciji pa se spet imenuje zgolj mokka.

Gre za Oplovo različico peugeota 2008, s katerim si deli tehnologijo in motorje, vključno z električnim pogonom, ki ga pri Oplu postavljajo v ospredje.

Prodaja se bo začela proti koncu poletja, na izbiro pa bo z bencinskim, dizelskim in električnim motorjem. Foto: Opel
Prodaja se bo začela proti koncu poletja, na izbiro pa bo z bencinskim, dizelskim in električnim motorjem. Foto: Opel

Elektromotor zmore 100 kW moči (136 KM) in 260 Nm navora, energija pa je shranjena v 50 kWh bateriji, in zagotavlja do 322 kilometrov dosega po najnovejših testih WLTP. Največja hitrost je omejena na 150 km/h. Del standardne opreme je sistem za hitro polnjenje z močjo 100 kW in enosmernim tokom (DC), ki omogoča, da baterijo v 30 minutah napolnimo do 80 %. Omogočeno je polnjenje na zasebni polnilni postaji z zidno omarico, hitri polnilnici ali kablu za priklop na gospodinjsko električno vtičnico, torej od enofaznega do trifaznega z 11 kW. Pri Oplu želijo kupce, ki so skeptični do baterij električnih vozil, prepričati z osemletnim jamstvom za baterijo.

Električna mokka-e ima elektromotor, ki razvije moč 100 kW (136 KM), največji navor 260 Nm in baterijo s kapaciteto 50 kWh. Foto: Opel
Električna mokka-e ima elektromotor, ki razvije moč 100 kW (136 KM), največji navor 260 Nm in baterijo s kapaciteto 50 kWh. Foto: Opel

Manjša, lažja, agilnejša

Mokka je v novi generaciji precej krajša, za 12,5 centimetra, a je medosna razdalja v prid prostornejše kabine povečana za dva centimetra, prtljažnik pa v osnovi meri 350 litrov. Manjši zunanji gabariti in tudi nova arhitektura so omogočili, da je v primerjavi s predhodnico lažja do 120 kilogramov.

Pri Oplu so športnemu terencu namenili nov videz sprednje maske, ki bo vzor vsem prihajajočim modelom znamke v tem desetletju, hkrati pa ima popolnoma digitalen merilnik naslednje generacije, brez analognih prikazov. Vodoravno raztegnjena instrumentalna plošča povezuje dva prikazovalnika s širokim zaslonom. Od asistenčnih sistemov omenjamo prilagodljivi regulator hitrosti ACC, ki je lahko s funkcijo stop & go vozniku v pomoč pri vožnji v zgoščenem prometu in zastojih, sistem za aktivno pozicioniranje na voznem pasu vozilo samodejno usmerja v sredino voznega pasu.

V kabini sta dva široka zaslona, zaslon na armaturni plošči meri do 25,4 cm (10”), instrumentalni zaslon za volanom pa 30,5 cm (12”). Foto: Opel
V kabini sta dva široka zaslona, zaslon na armaturni plošči meri do 25,4 cm (10”), instrumentalni zaslon za volanom pa 30,5 cm (12”). Foto: Opel

Tudi sistem za osvetlitev prinaša tehnologije iz zgornjega avtomobilskega razreda, saj so prilagodljivi matrični žarometi LED opremljeni s 14 elementi, ki med vožnjo preprečujejo slepljenje drugih voznikov. Vse različice so serijsko opremljene z LED-lučmi spredaj in zadaj, električno parkirno zavoro in prepoznavanjem prometnih znakov.

Na voljo je tudi panoramska vzvratna kamera z zornim kotom 180 stopinj.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost