Najvišjo rast so ugotovili pri nakupu knjig (32 odstotkov). Foto: AP
Najvišjo rast so ugotovili pri nakupu knjig (32 odstotkov). Foto: AP

Kot je pokazala raziskava, ki jo je ameriška družba Mastercard skupaj s podjetjem Fly Research izvedla med 4. in 11. majem, zajela pa je 12.500 polnoletnih na 15 evropskih trgih, so najvišjo rast ugotovili pri nakupu knjig (32 odstotkov), kuhinjskih pripomočkov (22 odstotkov), strižnikov za lase (19 odstotkov) in pripomočkov za vadbo doma, kot so ročke in podloge za vadbo (13 odstotkov), ter družabnih iger (18 odstotkov).

Skoraj tretjina anketiranih je porabila več denarja za virtualna doživetja. 58 odstotkov jih gleda televizijo ali filme prek spletne naročniške storitve, več kot četrtina se jih udeležuje tečajev spletnih vadb in 24 odstotkov jih virtualno obiskuje muzeje in druge zanimive kraje.

Skoraj polovica vprašanih je čas, ki ga preživljajo doma, izkoristila za učenje novih znanj in veščin na spletu. 37 odstotkov jih je začelo uporabljati spletno bančništvo, več kot četrtina se uči poskrbeti za svoje zdravje in dostopati do zdravil na spletu, slaba tretjina pa se jih uči kuhati prek spletnih tečajev.

Petina vprašanih je izkoristila dodaten čas za učenje novega jezika, 14 odstotkov jih je spremljalo spletna navodila za striženje las, 15 odstotkov pa tečaje o ličenju. Vsak deseti se uči kodirati, sedem odstotkov pa jih uporablja internet, da bi se naučili igrati glasbeni instrument.

Več kot četrtina jih je v zadnjem mesecu prispevala donacije za dobrodelne namene, 14 odstotkov jih je donacije prispevalo prvič.

Strah, da bi postali žrtev spletnih prevar
Štirje od petih anketiranih so z raziskovanjem različnih spletnih strani iskali ugodne nakupe, dva od treh si redno ustvarjata sezname želja, vendar vedno ne končata nakupa. Polovica novih spletnih kupcev je odgovorila, da ostajajo zvesti trgovcem, pri katerih so kupovali v običajnem času.

Večina (87 odstotkov) je pozorna, kaj in kje nakupujejo prek spleta, 65 odstotkov jih je zatrdilo, da so zaskrbljeni, da bi postali žrtev spletnih prevar. 81 odstotkov vprašanih v prizadevanju za ohranitev plačilne varnosti na spletu nakupuje pri že poznanih trgovcih, 80 odstotkov jih pred nakupom pregleda mnenja kupcev.