Storitev naj bi s 15. julijem postala dostopna v državah bivše Jugoslavije, med drugim tudi v Sloveniji. Foto: Reuters
Storitev naj bi s 15. julijem postala dostopna v državah bivše Jugoslavije, med drugim tudi v Sloveniji. Foto: Reuters

Glasbeni naročniški servis, podoben kot so Apple Music, Deezer, Google Play, je na voljo v 79 državah po svetu, kot kaže pa resničnost postaja tudi v Sloveniji.

Prihod Spotifya so potrdili tudi pri slovenskih založbah Nika in Dallas

"Nihče ne ve, kdaj se bo to zgodilo"

Borut Velušček iz založbe Dallas je ob tem povedal, da gre za dokaj prikrit prihod. "Čeprav smo vsi pripravljeni na prihod Spotifya, nihče pravzaprav ne ve, ob kateri uri se bo to zgodilo, kako je z dogovori pri SAZAS-u, ogromno je nekih odprtih vprašanj."

Ob tem je poudaril, da je razlog Spotifyeve zaprtosti do določenih držav ta, da ob prihodu zagotovijo čim boljšo kakovost svoje storitve in objavljajo preverjeno (vsak glasbenik ima svoj profil, zato se glasba ne meša kljub istim imenom skupin po svetu, kar se dogaja pri drugih pretočnih ponudnikih).

"Spotify je uporabniku prijazna platforma, ki ponuja dostop do okoli 60 milijonov skladb. Med drugim omogoča kreiranje lastnih seznamov predvajanja, ki so dostopni tudi brez spletne povezave. Glasbenikom pa ponuja še eno možnost za promocijo in obenem tudi monetizacijo. S prihodom Spotifya k nam pričakujemo povečanje števila naročnikov, predvsem deleža plačljivih naročnikov, na to pretočno platformo," pojasnjuje Darjo Rot iz Nika Records.

Vsak klik na Partisu ali YouTubu pahne slovenskega glasbenika v (še večjo) krizo

Zraven Slovenije naj bi na ta dan Spotify dobile tudi Srbija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Kosovo, Albanija in Severna Makedonija.

Spotify še ni podal uradne izjave, ali bo res dostopen v omenjenih državah.

Brezplačno le z oglasi

Švedski velikan, zdaj sicer s sedežem v Luksemburgu, je bil ustanovljen leta 2006. Uporablja tako imenovani "freemium" pristop, kar pomeni, da lahko uporabnik glasbo posluša brezplačno, vendar se zato med poslušanjem pojavljajo oglasne vsebine. Teh se znebimo z naročnino, ki je pri Apple Musicu in Spotifyu skoraj enaka, pa tudi pri drugih pretočnih platformah se ne razlikuje pretirano, in znaša slabih 10 evrov mesečno za samostojno naročnino.

Aprila 2020 je podjetje segalo v sam vrh po številu aktivnih uporabnikov, imelo jih je namreč kar 286 milijonov, od tega 130 milijonov plačnikov.